..γλάρος είναι και πηγαίνει! :)


Ο Γλάρος, Αφροδίτη Μάνου (Οδυσσέας Ελύτης, Μιχ. Τρανουδάκης/ Η Ποδηλάτισσα, 1979)

Κάθε φορά που μπαίνω στο blog της Γλαρένιας, μου έρχεται στο μυαλό αυτό το ποίημα-τραγούδι του αγαπημένου Ελύτη 🙂

Είπα λοιπόν σήμερα, μετά κι από όλα όσα πέρασε με το blog της, να της το αφιερώσω (αφού μου το δάνεισες, κι ευχαριστώ 😉 ). Μαζί με την υπέροχη αυτή φωτογραφία του γλάρου που σαν να χορεύει· την έκλεψα από το Σωτήρη, από εδώ- αλλά ξέρω ότι δεν με μαλώνει, το πήρε απόφαση… άσε που λείπει κιόλας, άσε που σήμερα έχει και γενέθλια το blog του (3 χρόνια, και γράφει κάθε μέρα -χαράς το κουράγιο του! )

Επίσης, κάθε φορά σκέφτομαι -και πολλές φορές ξαναδιαβάζω- ένα από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία: Το Γλάρο Ιωνάθαν Λίβινγκστον, του Richard Bach. Δεν θυμάμαι πότε τον διάβασα για πρώτη φορά·πρέπει μόλις να είχα τελειώσει το σχολείο, να είχε αρχίσει -θεωρητικά- η ενήλικη ζωή μου. Δεν ξέρω επίσης πόσες φορές τον έχω ξαναδιαβάσει -είναι, χρόνια τώρα, μόνιμα στο κομοδίνο μου- και πόσες φορές τον έχω αγοράσει και χαρίσει, από τότε. Ξέρω όμως ότι είναι από τα βιβλία που με έχουν κάνει να σκεφτώ, να πάω λίγο πιο πέρα από το προφανές. Και σίγουρα είναι από τα βιβλία που έχουν επιρρεάσει τον τρόπο που σκέφτομαι. Βρήκα και ηλεκτρονικές εκδόσεις του, κι έτσι τον έχω πάντα «πρόχειρο»,ακόμα και τις πανέμορφες ασπρόμαυρες φωτογραφίες της έντυπης έκδοσης -αν και, με τίποτα δεν συγκρίνεται το χάρτινο βιβλίο, με όλη την ταλαιπωρία που έχει περάσει τόσα χρόνια, με όλες τις σημειώσεις στα περιθώρια, με τα τσακίσματα στα φύλλα, τη «μυρωδιά» του χρόνου…

«Μιλοσε γι πολ πλ πράγματα — πς εναι σωστ γι να γλάρο ν πετάει, πς λευτερι εναι πραγματικ φύση τς παρξής του, πς ,τι ναντιώνεται σ᾿ ατ τ λευτερι πρέπει ν τ πορρίπτει, κι᾿ ν κόμα εναι κάθε μορφς τύπος, προκατάληψη περιορισμός.…. Κα πολ σύντομα ωνάθαν Γλάρος ξανάφυγε μόνος πάλι, πέρα στ᾿ νοιχτά, πεινασμένος, ετυχισμένος, μαθαίνοντας…»

Κατά τα άλλα, συνεχίζουμε να μετράμε τις μέρες μέχρι τον Αύγουστο, να αποχαιρετάμε φίλους που ξεκινάνε τις διακοπές τους (με ζήλια, το ομολογώ! ), να πηγαίνει ο αστερΆκης καλοκαιρινό σχολείο, τα Σαββατοκύριακα για κανένα μπάνιο στα κοντινά παράλια.. Μα και τις καθημερινές, βόλτες -κι οι βόλτες δεν γίνονται μόνο με τα πόδια, γίνονται και με τα λόγια. Και σπρώχνουμε τις μέρες,  λίγο έμεινε!

Καλημέρα 🙂

Καλό Σαββατοκύριακο

49 σκέψεις σχετικά με το “..γλάρος είναι και πηγαίνει! :)

  1. Όμορφο ποστ, φωτογραφία, βιβλίο (σε αντίστοιχη φάση το διάβασα αλλά τώρα νομίζω ήρθε ο καιρός να το ξαναπιάσω…).
    Καλό Σ/Κ!

  2. Να το ξαναδιαβάσεις κι εσύ, elie μου -μερικά βιβλία, όσο τα διαβάζεις τόσο ανακαλύπτεις πράγματα που δεν είχες δει την προηγούμενη φορά 🙂

    Καλό Σαββατοκύριακο! 🙂

  3. 🙂 Και εγώ δεν θυμάμαι πότε το πρωτοδιάβασα … μήπως πρέπει ξανά ;;; μμμμμ
    Σμααααααααααααααααααακ

  4. Μια και ανοίξαμε την «Γλαροπαίδεια», μήπως μπορείτε να μου εξηγήσετε την προέλευση της φράσης «μη φας! Έχουμε γλαρόσουπα».
    Έτσι για να συνεισφέρετε και στην σύγχρονη λαογραφία.
    🙂

  5. AFM να δεις που κάποιο μοχθηρό φουρνάκι με απίστευτο παλιοχαρακτήρα την έχει κάνει την δουλειά.

  6. @ μια φορά είπα κι εγώ να ΜΗΝ κάνω έρευνα, και με δουλεύετε, ε Καμηλιέρη και AfMarx?
    (να έχετε χάρη βρε, που σας έχω αδυναμία, αλλιώς… :pp)

    Λοιιιιιιποοοοον….

  7. @ Καμηλιέρη μου

    Σου βρήκα συνταγή, σε περίπτωση που… :pp

    Λοιπόν, αφού βρείτε τον κατάλληλο xassapi … για τον κατάλληλο γλάρο (δυο με δυόμισι κιλά, όχι παραπάνω, δεν θα είναι γλάρος) τον ξεπουπουλιάζετε,κρατάτε τα πίπουλα για να γεμίσετε ωραιότατα μαξιλαράκια και τον βάζετε να βράσει για κανένα μισάωρο με τρία τέταρτα. Χύνετε το νερό και τον ξαναβάζετε να βράσει σε μια κατσαρόλα, στην οποία θα έχετε προσθέσει καροτάκια, κρεμμυδάκια και πατατούλες.
    Το αλάτι και το πιπέρι εννοούνται, όπως επίσης εννοείται και το αγνό, παρθένο ελαιόλαδο.
    Όταν δείτε ότι έχουν βράσει τα λαχανικά , τα βγάζετε από την κατσαρόλα και προσθέτετε
    ολίγον ρύζι γλασέ (απ’ αυτό που κάνουμε το λαπά).
    Σε ένα τεταρτάκι η σούπα θα είναι έτοιμη. Σερβίρουμε χωριστά σε πιατέλα, το γλάρο με τα λαχανικά
    και χωριστά τη γλαρόσουπα. Αυτά ….

    Α, η συνταγή δεν ενδείκνυται για δείπνο, καθότι ο γλάρος πέφτει λίγο βαρύς.
    Προτιμήστε μεσημέρι, για να βρείτε και κανένα φαρμακείο ανοιχτό …
    Όσοι μένουν μακριά από νοσοκομειακές μονάδες και κέντρα υγείας, καλό θα ήταν να μην επιχειρήσουν να δοκιμάσουν.
    😆 😆 😆

    (όπως βλέπεις, δεν θέλει πολλούς 😛 )

  8. @ Φιλενάδα μου, είμαι σίγουρη! Κι αν δεν είναι φουρνάκι, κουζίνα είναι -σίγουρα!!!! 😆

    @ @ AfMax μου, ωραίο το άζμα, αλλά πολύ… βαρύ, πιο βαρύ κι απ’ τη γλαρόσουπα!!! :pp

    και θα στη μεταφράσω και στα κινέζικα, να μάθεις!!! 😆 😆 😆

  9. Χμμμ…

    Φεύγεις κι εσύ, παλιο-Στράτε, ε; 🙂

    Καλά.
    Θα κάνω την καρδιά μου πέτρα, και θα σου ευχηθώ:

    Να περάσετε καλά, βρε!
    Θα τα πούμε, έτσι κι αλλιώς -σιγά που θα περιμένω να γυρίσετε! 😉

    Φιλάκια πολλά 🙂

  10. Κάνε προσευχή να δουλέψουν οι χάρτες της Ευρώπης που πέρασα μόλις στο GPS, γιατί αλλιώς δε με βλέπω να γυρίζω 🙂
    Καλό σ/κ και στο επανιδείν 🙂

  11. @ μαγισσούλα μου, χαίρομαι!

    Καλό ΣΚ και σε σας! 🙂

    @ Προσευχή; Χμμ.. Να κάνω ευχή, καλύτερα, να είναι πιο σίγουρη, adaeus μου;

    Να περάσετε καλά, να προσέχετε τα «βρομερά τυριά», λέμε!
    Θα τα πούμε όταν γυρίσετε, έτσι κι αλλιώς 🙂

    Φιλιά!

  12. Εδώ είμαι βρε παδιά…. για όνομα…..

    Νατασσάκι μου, είσαι ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ…τί έκπληξη ήταν αυτή;
    τώρα…είναι να μην συγκινηθώ….είναι να μην κλέψω κι’ εγώ από σένα τη φωτο μου;….
    ;-))))
    Δίπλα μου τον έχω τον Λίβινγκστον: «Μάϋναρντ Γλάρε, είσαι λεύτερος να είσαι ο εαυτός σου, ο αληθινός εαυτός σου, εδώ και τώρα και τίποτα δεν μπορεί να σταθεί στο δρόμο σου. Είναι ο Νόμος του Μεγάλου Γλάρου, ο Νόμος του Είναι»
    ΄Ασε που τώρα παρακινήθηκα και θα το ξαναρχίσω…

    Τώρα πόθεν προέρχεται η φράση περί γλαρόσουπας….
    Μμμμ… με το σκεπτικό πως το κρέας του είναι «πετσί»…. «σόλα», που λένε you know?…το λέμε απαξιωτικά για τα φαγητά που είτε δεν αρέσουν σε μας, είτε από το πολύ blogging…. «έπιασε η κατσαρόλα»…

    Φιλιά σε ΟΟΟΟΛΗ την παρέα,

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  13. α χα!
    ολα αυτα για τον γλαρο του Σωτηρη;;;;
    δεν ειμαι σιγουρη πως θα του αρεσει
    του γλαρου
    οχι του Σωτηρη…

    καλημερα νατασσακι με τις σπεσιαλιτες σου 🙂 🙂 🙂

  14. ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
    πως με καταλαβε το worpress κι εβγαλε αυτο το διαβολακι στο σχολιο μου;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. χαχαααααααααααααα
    πολυ ωραιο
    πολυ αντιπροσωπευτικο
    πολυ καλτ!

    θελω ενα ιδιο και στου Σωτηρη και του Καπετανιου
    στης diVa’s οχι

  16. Aχ αυτές οι μέρες που τις σπρώχνουμε. Από τις αρχές Ιουλίου τις σπρώχνω, αλλά μοιάζουν αμετακίνητες πανάθεμά τες!

    Τι υπέροχο βιβλίο ο Γλάρος του Ιωανάθαν Λίβινγκστον! Ούτε ξέρω πόσες φορές τον έχω αγοράσει και τον έχω με χαρά χαρίσει. Τελευταία τον ξανα-αγόρασα γιατί κι εγώ κάτι παθαίνω όταν δεν έχω το συγκεκριμένο βιβλίο.

    Καλά να περνάς και να περάσεις ακόμα καλύτερα στις διακοπές!

    Πολλά φιλιά! :-***

  17. περαστική από Αθήνα, η μονη συμβολή μου στη γλαροκουβέντα είναι ότι οι γλάροι λερώνουν τα σκάφη και οι καπετάνιοι αγκαζάρουν κατι φρανκαλεονε για να τους διωχνουν. Κατά τα άλλα περνάω μέρες παρακολουθώντας τις κουβέντες τους σε ερημικές παραλίες, όπου δεν φοβούνται να πλησιάσουν και να τσιμπίσουν ο,τι τους πετάξεις. Τρώνε τα πάντα βεβαίως… Προ ημερών ενα γλαρόπουλο ηταν λίγο ζαβό ή μάλλον τραυματισμένο. Γύρω του λοιπόν σχηματίστηκε μια δυναμική ομάδα εργασιας που λίγο λίγο τοσπρωξε προς τα βράχια κι εκεί άρχισε ενα μοναδικό ντάντεμα που κράτησε ώρες. Την επομένη, η γλαροπαρέα είχε εξαφανιστεί, προφανώς μαζί με το τραυματισμένο φιλαράκι.
    Αυτά..Περι γλαρόσουπας δεν γνωρίζω πολλά και δεν θέλω καν να τη φανταστώ.
    φιλια
    ριτς

  18. @ Γλαρένια μου
    🙂

    καιρό ήθελα να το γράψω, ξέρεις…
    Και όταν είδα ότι σου άρεσε ο γλάρος του Σωτήρη, και σου έδειξε και ο ίδιος τούτον τον χορευτή -και πρέπει να σου πω ότι ομολόγησε μόνος του ότι περίμενε πολύ ώρα να τον πετύχει έτσι- ε, δεν ήθελα και πολύ.. 🙂

    Από τα πιο αγαπημένα μου και πολυδιαβασμένα βιβλία -τα βιβλία που αγαπάω, τα διαβάζω πολλές-πολλές φορές ξανά 🙂

    όσο για τη γλαρόσουπα (ούτε να τη φανταστώ στ’ αλήθεια δεν θέλω, αλλά αν δεν κάνουμε και πλάκα εδώ μέσα… 😉 )

    Πολλά πολλά φιλιά

  19. Χμμμ…..
    νομίζω ότι ο γλάρος (όχι ο Σωτήρης) θα έχει τις ενστάσεις του μόνο για τη γλαρόσουπα, orelia μου -κατά τα άλλα, γιατί να μην του αρέσει το τραγούδι;
    🙂

    Το WP σου είπα ότι είναι «έξυπνο» 😉
    (σε κατάλαβε από την IP)

    Μπορείς να το έχεις το τερατάκι σου και στον Καπετάνιο και στο Σωτήρη, θα το φτιάξουμε -αναμένεις οδηγίες, ΟΚ;

    Φιλιά, Καλή Κυριακή!!! 🙂

  20. @ Μα, είναι να μην τον αγαπάς το γλάρο, που θέλει να μάθει να είναι λέφτερος; Το ωραίο είναι ότι κάθε φορά που τον διαβάζω, βρίσκω κάτι καινούριο, κάτι που δεν είχα προσέξει τις προηγούμενες φορές -ή, κάτι που ταιριάζει στην τωρινή μου διάθεση 🙂
    Καλημέρα γατί μου!
    Καλή εβδομάδα -άντε και τις φάγαμε τις παλιομέρες! 😉
    :***

  21. @ Καμηλιέρη μου, σου απαντάει μόνη της 😉
    (τέλεια, δεν έχω να αλλάξω κουβέντα ! 😆 )

    Σμακ!
    (πήγαμε για μπάνιο σήμερα, ε; :p)

  22. @ Αχ, εσύ και τα σκάφη σου, Ριτσάκι μου !!!!

    Αλλά, δεν είναι υπέροχοι οι γλάροι; Δεν κάθεσαι κι εσύ ώρες να τους χαζεύεις; Δεν λατρεύεις το υπέροχο ερωτικό τραγούδι τους, όταν έχει ηρεμία και το μόνο που μπορείς να ακούσεις είναι αυτό και τα κύματα; Δεν είναι υπέροχο να είσαι στη φύση, και να την παρατηρείς; 🙂
    (ρητορικές οι ερωτήσεις, το ξέρω ότι σου αρέσουν! )

    Φιλιά πολλά,
    καλή συνέχεια στις διακοπές! 😉

  23. νατασσακι καλημέρα. Αυτό το γλαρενιο ποστ μου αρέσει πολυ και σκεφτομαι να ξεκινησω όχι να φτιαξω γλαροσουπα,αλλα να διαβάσω το βιβλιο. Ευχαριστω
    ντινος

  24. @ Καλημέρα Ντίνο μου!

    Είναι αστείο αυτό με τη γλαρόσουπα, φυσικά -αλλά τι περίμενες, ο AfMarx την ξεκίνησε την κουβέντα!

    Φιλιά πολλά, θα τα λέμε εμείς! 😉

  25. Χαχαχαχα!
    (πάλι σε αναγνώρισε, το ίδιο τερατάκι σου έβγαλε, κι ας άλλαξες όνομα! Είναι «έξυπνο» σου λέω! 😉 )

    Τώρα δλδ Assimina, ομιλείς ως γλάρος;
    Ε;

    😆 😆

  26. γλαρινα, παρακαλω!!!! 🙂

    το ειδα το διαολακι!
    το ειδα
    και θαυμασα
    για δες, ειπα, τι σου κανει το ip!!!!…
    🙂 🙂

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.