Δεκέμβρης, αλλά… χειμώνας;;;

not even the leaves
can lay down with such gentleness
or be touched so lightly aw by your touch

in which I am, very simply, uncurling
as a leaf uncurls in first spring, or
folded, unfolds in you open palm

which should you not want, I will curl
instead as a leaf curls towards fall
folding over and over itself

and you will go by
and the winter will echo
enormously

ούτε καν τα φύλλα
γίνεται να πέσουν με τόση απαλότητα
ή να τ’ αγγίξει κανείς τόσο ελαφρά όσο το άγγιγμά σου

στο οποίο, πολύ απλά, ξετυλίγομαι
όπως ξετυλίγεται ένα φύλλο στις αρχές της άνοιξης , ή
διπλωμένο, ξεδιπλώνεται μες στη μισάνοιχτη παλάμη σου

αν όμως δεν το θες, αντί γι’ αυτό θα τυλιχτώ
όπως τυλίγεται ένα φύλλο έτοιμο να πέσει
που διπλώνεται μόνο του ξανά και ξανά

κι εσύ θα περάσεις
κι ο χειμώνας θ’ αντηχήσει
εκκωφαντικά

MATTHEW HOLLIS, Ground Water, Bloodaxe 2004
(μετ. Χρύσα Φραγκιαδάκη, ηλεκτρονικό περιοδικό ποίησης Poema)

Από τα πιο όμορφα και τρυφερά καλωσορίσματα του μήνα που διάβασα -ευχαριστώ Χρύσα!🙂
Καλός ας είναι τούτος ο Δεκέμβρης, επιτέλους..!

Καλημέρα🙂

50 thoughts on “Δεκέμβρης, αλλά… χειμώνας;;;

  1. Ποιος τόλμησε να πει πως χάθηκες;…
    Χάνονται οι Πασχαλίτσες; Απλά για λίγο κουρνιάζουν…. για να επανέλθουν δυνατότερες!
    Τουλάχιστον ας φέρουμε τον χειμώνα στα blogs και όχι στις καρδιές μας!

    ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦιλάκι! και να έχουμε ένα Δεκέμβρη όπως τον επιθυμούμε… :)))

    1. Οι πασχαλίτσες αγαπημένη μου μαγισσούλα, πέφτουν σε ένα είδος νάρκης το χειμώνα (εγώ πάλι, φέτος, ούτε να κοιμηθώ δεν προφταίνω…)😐
      Είδες;; Έχουμε χιόνια εδώ πάλι! Θα τελειώσω (ελπίζω αυτό το ΣΚ) με τις αλλαγές εδώ, και θα φτιάξω και το δικό σου😉

      ΑΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦΦ!!!

  2. Καλά άπαιχτη είσαι, «κατακαλόκαιρο» κι έβαλες χιόνια στο blog για να το δεις χειμερινό.
    Καλό μήνα λοιπόν κι όταν χιονίσει πραγματικά κι είναι καιρός για δυο θα σε ρωτήσω πόσο πάει…?
    …..το πετρέλαιο θέρμανσης.

    1. Λύκε Λύκε μου, κάθε χρόνο έχουμε «χιόνια» εδώ -δώρο της WP, μέχρι τις 4/1 θα πέφτει -μάλλον θα κάνω το φόντο λίγο πιο σκούρο, να φαίνεται🙂

      Ελπίζω να μη χιονίσει φέτος, «εκεί έξω»😉

  3. ..συμφωνώ με τον monahikolyko..Βρε 21C έχουμε!! Δεν είναι σουρεαλιστικό το χιόνι στο Blog??Θα μου πεις λίγο για να ξεφύγουμε..🙂
    Μετά από τους τελευταίους Δεκέμβριους…λέμε «καλό μήνα» και σαν να μη το πολυπιστεύουμε.. Άντε μακάρι🙂🙂

    1. Για μένα ήταν άσχημος μήνας ο Δεκέμβρης τα τελευταία 20+ χρόνια, roadartist μου -με τους τελευταίους 20 να «δίνουν ρεσιτάλ»…

      Ας είναι ο φετινός πιο ήρεμος, τουλάχιστον!
      Καλό Μήνα φιλενάδα🙂

  4. Καλό μήνα και καλό χειμώνα σου εύχομαι ΝατασσΆκι μου!
    Πολύ όμορφο το ποίημα που μοιράστηκες μαζί μας!🙂
    Φιλιά πολλά!

    1. Καλό μήνα Αστροφεγγιά μου -ο χειμώνας μάλλον αργεί🙂
      (για μένα καλύτερα, ποτέ δεν τον συμπάθησα ;))

      Κι εμένα μου άρεσε πολύ το ποίημα, κι η μεταφράστριά του είναι πολύ αγαπημένη φίλη -έτσι, με την άδειά της, το «έκλεψα»😉
      Φιλιά!

  5. Ωραίο είναι το χιονάκι, δημιουργεί ατμόσφαιρα και πολύ μας αρέσει η γιορτινή ατμόσφαιρα. Αυτό το Δεκέμβρη περισσότερο από τους προηγούμενους.
    Καλό μήνα Νατασσάκι🙂

    1. Καλό Μήνα Μargo μας -σε λίγο που θα αρχίσω να γελάω κιόλας να δεις γιορτινή ατμόσφαιρα (έχεις ακούσει «το γέλιο του Άη Βασίλη; χο χο χο!!!)😉

      Για να δούμε πώς θα μας «πάει» και φέτος…

    1. Μαργαριτούλα, πόσο χαίρομαι που σας άρεσε!!!
      Κι εγώ ξετρελάθηκα με την πρώτη ανάγνωση, το βρήκα τόσο τρυφερό!🙂
      έχουμε δρόμο μέχρι να τελειώσουν οι αλλαγές -δε μ’ αρέσουν γενικά οι αλλαγές, αλλά κάπου-κάπου χρειάζονται🙂
      Φιλιά!

  6. Καλημέρα Νατασάκι!

    Δυστυχώς δεν μπορώ να σε «νιώσω» γιατί η αφή μου δεν λειτουργεί στους -5. Αχ, αχ, σας ζηλεύω!
    Φιλιά πολλά!

    1. Εγώ στο ξαναείπα, φιλενάδα Drama Queen: παράτα την παλιο-Αγγλία κι έλα γρήγορα πίσω!!!
      Ζεστά Φιλιά να φτάσουν ως εκεί
      (κι ένα μεγάλο από τον «κολλητό» σου!)
      Σμααατςς!

  7. Νατασσάκι μου,
    έξοχο το κείμενό σου!
    Περιμένω να «αντηχήσει εκκωφαντικά ο χειμώνας»…

    ……..

    Λίγο παιδικό χάδι από μια-δυο-τρεις,άντε τέσσερις χιονονιφάδες,λίγη άχνη ανακατεμένη με άρωμα αμυγδάλου,κόκκινα μαγουλάκια να τραγουδάνε τα κάλαντα…Να το όνειρο!
    Καλό μήνα φιλενάδα:)

    1. Το κείμενο δεν είναι δικό μου, Ντινούλι μου -είναι ένα ποίημα του MATTHEW HOLLIS, μεταφρασμένο από τη φίλη (μας) τη Χρύσα Φραγκιαδάκη🙂

      Κατά τα άλλα… είπαμε, να είναι καλός ο χειμώνας, το καλό που του θέλω!!!!
      Φιλιά🙂

  8. Καλό μήνα… Το φάγατε και το 2010 φαταούλες!
    Έχω αποκλειστικές πληροφορίες ότι ο Θεός, ο Καιρός και η Μητέρα Φύση είναι φαν του Κότσιρα. Ναι, ναι… Όλη μέρα ακούνε το:
    «Κάνε το χειμώνα καλοκαίρι
    κάνε το μπαλκόνι σου νησί
    ό,τι θέλει ο άνθρωπος καρδιά μου το μπορεί
    Κάνε το χειμώνα καλοκαίρι
    κάνε τη Δευτέρα Κυριακή
    όλα τ΄αδιέξοδα σε βγάζουν στη ζωή»
    —————————–
    [Κι εσύ πάλι δεν ντρέπεσαι; Πασχαλίτσα πράμα, να έχεις μανία με τα χιόνια!
    Δεν θέλουμε χιόνια… Οικονομία στα καύσιμα θέλουμε.]

    1. Αγαπημένε μου AfMarx, εγώ δεν το έφαγα πάντως -αν ήταν έτσι θα είχα παχύνει, κι εγώ τον τελευταίο καιρό αδυνατίζω λέμε!!!
      :p

      Και πολύ χαίρομαι αν όλοι είναι φαν αυτού του τραγουδιού -θα μπορούσα να το φωνάζω τόσο δυνατά, που να το ακούς ως εκεί😉

      (έλα βρε γκρινιάρη, κάθε χρόνο με τα χιόνια -τώρα θα με μάθεις;;; )
      Φιλιά, καλό χειμώνα!
      (άντε, μέχρι αυτό έγραψα για χάρη σου!!!)😆 😆

  9. Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει!
    Όχι, δεν τρελλάθηκα: την ώρα που στολίζαμε χθες το δέντρο (δύο στόλιζαν, μία ξεστόλιζε) διαπιστώσαμε ότι άνθισε η γαρδένια στο μπαλκόνι.
    Πού πάει δεν ξέρω, αλλά συμφωνώ, δεν είμαστε να ανάβουμε καλοριφέρ.

    Σας φιλούμε!

    1. Εμένα άνθισε Και φέτος ξανά η πασχαλιά μου, Δεκέμβρη μήνα!!!
      (άστα να πάνε, Κουμπάρα!)

      Στολίσατε; Με τέτοια ζέστη;;;🙂
      Να μου τις φιλήσεις όλες, ειδικά την «ξεστολίστρια» -σας πεθυμήσαμε!

  10. Το διάβασα στη φίλη μας και μου άρεσε πολύ. Ιδιαίτερο.Ο χειμώνας έρχεται 11 με 17 θα κατασκηνώσει εδώ.
    Καλησπέρα, Νατασσακι , δες και αυτό και σχολίασε το πλιζ…

    http://ritsmas.wordpress.com/2010/12/02/%CE%B5%CF%87%CF%89-%CE%BA%CE%B9-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B7-%CE%BC%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BA-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%BE%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BD%CF%89-%CE%BB/#comment-15744

  11. Έχω κι εγώ ψύχωση με τους Δεκέμβρηδες …
    Όλα τα δεινά τότε με βρίσκουν …
    Επιτέλους έφυγε κι αυτός !!!
    Κι ήρθε και νέος Χρόνος …
    Πέρασα λοιπόν κι εγώ από δω
    Πρωτοχρονιάτικες ν’ αφήσω
    Χίλιες Χρυσές Ευχές …
    για ένα 2011 με υγεία, αγάπη,
    χαρά, δημιουργία κι αισιοδοξία !!!

  12. Καλή χρονιά και από εδώ Νατασσούλι μας, μιάν ακόμη φορά να σου ευχηθώ υγεία, ευτυχία, μια χρονιά γεμάτη χαρά για όλη την οικογένεια, να δεις τον ‘Ακη όπως ποθείς, όλα τα καλά.
    Είσαι και το γούρι μου, αφού έκανες ποδαρικό στο νέο μου ψηφιακό σπίτι, στη «γειτονιά» του γουώρντπρες, και θα σου σερβίρω τώρα εκεί καφέ, και σε όλους τους φίλους….φιλιάααα<3<3

Τα σχόλια είναι κλειστά.