Σφεντόνα…


Σαράντα χρόνια έφηβος
κοντά μισό αιώνα
το καλοκαίρι άσπριζα,
μαύριζα τον χειμώνα.
Σαράντα χρόνια ανώριμος
ξεφτίλας Δον Κιχώτης.
Σαράντα χρόνια φρόνιμος,
σαράντα χρόνια πότης…
Γεννήθηκα σ’ ένα χωριό
Τετάρτη μεσημέρι.
Γιατρός δε με ξεπέταξε
μα μιας μαμής το χέρι.
οι συγγενείς μαζεύτηκαν
από νωρίς στο σπίτι:
Πώς είναι έτσι το παιδί
και τι μεγάλη μύτη!


Μα εγώ από τον ύπνο μου
την έκανα κοπάνα.
Τέντωνα τη σφεντόνα μου,
σημάδευα αεροπλάνα.
Και πάνω στο καλύτερο
με ξύπναγαν με βία
για να μ’ αποκοιμήσουνε
δασκάλοι στα θρανία.

Κι ενώ όλα τα θυμόμουνα
κι είχα μυαλό ξουράφι,
να μεγαλώσω ξέχασα
και έμεινα στο ράφι.
Έτσι για πάντα κράτησα
την παιδική μου εικόνα,
εκείνου του αλητάμπουρα
που κράταγε σφεντόνα.

Παλιέ μου φίλε, γνώριμε,
συμμαθητή, θαμώνα,
μαζί μου απόψε έφερα
εκείνη τη σφεντόνα.
Μην πάει ο νους σου στο κακό,
πουλιά δε θα χτυπήσω.
Με κότσυφες και πέρδικες
τι έχω να χωρίσω;

Τα παιδικά μας όνειρα
θα σας εκσφενδονίσω,
με χρώματα και μουσικές
θα σας τα τραγουδήσω.
Παλιέ μου φίλε, γνώριμε,
συμμαθητή, θαμώνα,
απόψε που βρεθήκαμε,
σου δίνω τη σφεντόνα.

Ο εικονιζόμενος «σφεντονιστής» βεβαίως δεν είναι 40 χρόνια έφηβος -είναι όμως έτοιμος να πατήσει το πρώτο σκαλί της εφηβείας. Και την προβλέπω «ζόρικη» -θα δείξει.

Η σφεντόνα είναι δώρο, της Ρούλας και του συντρόφου της -τη δοκιμάσαμε, λειτουργεί!!!  Κι ευχαριστούμε πολύ πολύ, για όλα.

Αφιερωμένο σ’ όλους σας -μα ξεχωριστά στους «σφεντονιστές» κάθε ηλικίας, στο Ρουλιώ και στο Φωτεινό Αστεράκι, που είναι το αγαπημένο της πρώτο τραγούδι.

Καλημέρα και σήμερα🙂

καλό Σαββατοκύριακο!

42 thoughts on “Σφεντόνα…

    1. Καλημέρα roadartist μου -κι εμένα μου λείψατε, μα σας παρακολουθώ «σιωπηλά» τόσο καιρό, όλους. 🙂

      Ελπίζω να επανέλθω σύντομα όπως παλιά

      και ναι, ο Βασίλης πάντα θα είναι Ο Βασίλης😉

      Φιλάκια! καλά να περάσεις και τούτο το Σαββατοκύριακο!

    1. Τι να σου πω, Καμηλιέρη παιδί μου -τη δική μου εφηβεία, για παράδειγμα, δεν την κατάλαβαν καν στο σπίτι μου (μεταξύ μας, νομίζω πως την πέρασα μετά τα 30, τελικά…)🙂

      Αλλά τα παιδιά σήμερα είναι διαφορετικά -το βλέπεις κι εσύ κάθε μέρα. Το ζω κι εγώ, παρ’ ότι ο Άκης είναι από τα «ήρεμα» παιδιά, γενικά.

      Θα δείξει.
      Σμακ! 🙂

    1. Καλώς την -κι εγώ τώρα κοίταζα το δικό σου «σπίτι»!🙂

      Ο Άκης σε ένα μήνα περίπου κλείνει τα 10 -αλλά είναι ένας ώριμος μικρός κύριος ήδη, οπότε αρχίζουμε…
      Θα τα δεις κι εσύ, υπόμονή -κι έχεις και 2!

      Καλώς όρισες, φιλιά στα μικρά σου!

      υγ. Το όνομά σου είναι το αγαπημένο μου🙂

    1. Vad, μιλάμε για ένα παιδί που στα 10 χρόνια της ζωής του δεν έχει χρησιμοποιήσει για παιχνίδι κανενός είδους όπλο, παρά μόνο τις απόκριες που ντύθηκε Ρομπέν των Δασών και είχε σπαθί 🙂

      Είμαι σίγουρη ότι έτσι θα την χρησιμοποιεί, άλλωστε το τραγούδι είναι ανάμεσα σ’ αυτά που ακούει από βρέφος, σαν νανούρισμα…

      Τα φιλιά μου, καλό Σαββατοκύριακο! 🙂

  1. Μια σφεντόνα σημαίνει πως το αγόρι γίνεται έφηβος …
    Μόλις χθες ξεκινώντας επισκευές στο σπίτι ανακάλυψα
    μια σφεντόνα του γιού μου σ’ ένα μπαούλο (χτιστό καναπέ)
    που έφτασε το τέλος του, κρυμένη εκεί πριν 10 χρόνια !!!
    Θυμάμαι πόσον κόπο έκανα να τον πείσω ότι κάπου θα
    την έχασε ο ίδιος.
    Καλή συνέχεια …

    1. Άγρυπνε φίλε μας, να γιατί πρέπει να προσέχεις τι λες -ειδικά στα παιδιά 🙂

      Ναι, μάλλον είναι καλό σημάδι η σφεντόνα

      Καλά κουράγια σ’ όλους μας😉

  2. Φιλενάδα βλέπω η Φωτεινούλα σου δίνει ιδέες.Φιλιά στον Ρομπέν των Δασών και σε εσένα αγαπητή μου!!!Και γω το ήξερα απέξω όταν βγήκεΚαι γ..ώ τα τραγούδια με τέλειους στίχους.Πάρτο και με ήχο είκονα για να μάθεις.

    1. Γιάννη, η αλήθεια είναι ότι το είχα πολύ καιρό στα πρόχειρα -η φιλενάδα μου η Ρούλα μας έφερε τις σφεντόνες από την αρχή του καλοκαιριού…
      Αλλά ήταν τώρα η σωστή ώρα να το βάλω -και το Φωτεινό Αστεράκι ήταν η αφορμή😉

      Μου αρέσουν πάντα τα τραγούδια που έχουν κάτι να πουν -γι’ αυτό πάντα προσέχω τους στίχους. Και η αλήθεια είναι ότι είμαι ακουστικός τύπος, όχι οπτικός -όσο κι αν αγαπώ το Βασίλη, προτιμώ να τον βλέπω ζωντανά🙂

      Καλό βράδυ, καλό Σαββατοκύριακο!

  3. παρακαλώ χρώματα δηλώστε…αλλιώς κόκκινες με παπόρια…εκλογές έρχονται, θα πάρετε ούλοι!

    Φχαριστούμε ζουδοκορίτσι… μεγάλα αυτιά και στομάχι ως εφηβομάνα

    Σφεντονόπαιδο μια χαρά την τσάκωσες την κίνηση!
    Εξάσκηση στο σημάδι τώρα, ξέρεις γίνεται και προς τα κάτω να στοχεύεις χαρτόκουτα ας πούμε🙂

    1. Χμμμ, ξέρω κάποιον που θέλει κόκκινη, έτσι κι αλλιώς😉

      Εμείς ευχαριστούμε Ρουλιώ μας -και τους δυο σας, πολύ πολύ

      (ναι καλέ, προς τα κάτω πάντα στοχεύει!😉 )

      Σμααατς!

  4. @ Αστεράκη: Αν δεν σπάσεις μερικά τζάμια στη γειτονιά , η σφεντόνα δε λέει τίποτε.
    Ξεκίνα πρώτα από τα δικά σας και μετά κάνε μια βολτίτσα κι από το θείο σου.
    Ελπίζω ο ξάδερφός σου να έχει κι εκείνος σφεντόνα. Δύο σφεντόνες είναι καλύτερα από μία.
    :p
    @ Νατάσα: Πάρε κι ένα Μηλιώκα («Μπαμπά μη τρέχεις») , που θυμάται κι εκείνος τα χρόνια που κράταγε σφεντόνα.

    «Θαρρώ πως ήταν χθες, θαρρώ πως ήταν χθες
    που μάθαινα ποδήλατο, που κράταγα σφεντόνα,
    αγάπες παιδικές στις πέρα γειτονιές
    κι ένα σημάδι στο κεφάλι από κοτρόνα…»

    1. Θείε ΑfMarx, αν είναι να του δίνεις τέτοιες συμβουλές θα σας «μπλοκάρω» την επικοινωνία, να το ξέρεις!
      (ή θα στείλω κι εγώ σφεντόνα στο γιο σου, με τις ίδιες οδηγίες! 😆 😆 😆 )

      Αγαπημένος Μηλιώκας, είναι απίστευτα διαχρονικά όλα όσα έχει γράψει! 🙂

  5. Αχ τι τέλειοοοοοοοοο! Δεν χορταίνω(αι? καλά οτι πείτε) να το ακούω αυτό το τραγουδάκι!Καλησπέρεςςςςςςςς!!!

    Ο εικονιζόμενος σφεντονιστής είμαι σίγουρη οτι είναι γλύκας!😳 Τώρα αν είναι «ζόρικη» η εφηβεία δεν ξέρω αλλά θα σε προπονήσει λιγάκι χιχι!

    Οι σφεντόνες είναι υπέροχες πολύ όμορφες και γλυκιές όσο ανάποδο και να ακούγεται αυτό!

    Καλά το τρελό γέλιο το έχω ρίξει με αυτό το » τη δοκιμάσαμε, λειτουργεί!! » υπήρχε περίπτωση να μην λειτουργεί δηλαδή? Τι εννοώ είναι τόσο όμορφη και φτιαγμένη με πολύ μεράκι(έτσι μου φαίνεται έμενα έτσι γιατί αν και κορίτσι τα έχω δοκιμάσει και αυτά χιχι!😆 Σςςςςς!🙂

    Και ευχαριστώ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ!🙂 🙂 🙂 🙂

    Καληνύχτα και όνειρα γλυκά σε όλους!🙂
    Υ.Γ. μέχρι να γράψω το σχολιο το άκουσα 5-6φορές το τραγουδάκι είμαι σοβαρά? χιχιχι!

    1. Αστεράκι μου,
      χαίρομαι που σου άρεσε🙂

      Κι εμένα μου αρέσουν οι σφεντόνες, όταν δεν κάνουν κακό σε κανένα😉

      (ε ναι, μερικές ξέρεις είναι εντελώς διακοσμητικές, δεν λειτουργούν)

      Καληνύχτα και πολλά φιλιά και σε σένα!!!

      1. Μπα οι σφεντόνες δεν κάνουν «κακό» γιατί απλά δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν με μας!Αυτοί έξω δεν τις χρειάζονται!😉

        Όσο για το διακοσμητικές δεν το χα σκεφτεί αλλά δύσκολα βρίσκεις τέτοιες…
        Το ξαδερφάκι μου(ηλικίας του σφεντοντιστή😉 πάνω) έκανε «συλλογή» απ αυτές σε κάτι βαφτίσια -μπουμπουνιέρες βλέπεις-και ποιος έπαιζε με αυτές μετά????
        ο μπαμπάς του!!!!!χιχιχιχι!😆😆 Μας έβαλε στο «στόχαστρο» μετά!! και………………………..έβρεχε καλαμπόκι(άβραστο ε) ! χιχιχι! (ναι αυτα ήταν τα εφόδια) χιχιχιχι! Είχε γέλιο είναι και πιο ασφαλές και μπορείς να είσαι και λιγάκι παραπάνω σκανταλιάρης χιχιχι!😛

        1. Έτσι είναι, όντως. Εμείς για τη «φωτογράφιση» του ποστ, πήγαμε στο παρκάκι κάτω από το σπίτι μας, και βάλαμε ψίχα ψωμιού -έχει πολλά περιστέρια και σπουργίτια εκεί, και την εποχή που το κάναμε είχε ακόμα και χελιδόνια🙂

  6. Νονά, δεν συμπαθώ τις σφεντόνες-όπλα, γιατί μου θυμίζουν κάτι «παιδάκια» που κυνηγούσαν στην εποχή μου πουλάκια…αλλά οι στοίχοι και το τραγούδι άψογο!
    Βλέπω και ο Άκης για την ανάρτηση, έγινε κουκουλοφόρος- ηθοποιός, μπράβο του, έχει μέλλον!
    ΑΦ από ΚΜΝΒ!

  7. Natassaki μου όταν πήγα σε ένα από αυτά τα κινεζοκορεατοβιετναμεζικα μασσαζ μου δώσανε μια σφεντόνα και νόμιζα ότι ετσι το μασσσαζ αρχίζει με ρίξεις σφεντόνας αλλά εκείνοι μου είπα να τη φορέσω 😯 xxo
    H Mενη τι έγινε ????

  8. ενα παιδι με μια σφεντόνα που όντως σημαδευε αεροπλάνα όταν βομβαρδιζαν την πόλη του θυμαμαι μα δε βρισκω τη φωτο να στη στείλω
    φιλια

Τα σχόλια είναι κλειστά.