«Εσείς στεριές και θάλασσες…»

Όμορφη και παράξενη πατρίδα
ω σαν αυτή που μου ‘λαχε δεν είδα

Ρίχνει να πιάσει ψάρια πιάνει φτερωτά
στήνει στην γη καράβι κήπο στα νερά
κλαίει φιλεί το χώμα ξενιτεύεται
μένει στους πέντε δρόμους αντρειεύεται

Όμορφη και παράξενη πατρίδα
ω σαν αυτή που μου ‘λαχε δεν είδα

Κάνει να πάρει πέτρα την επαρατά
κάνει να τη σκαλίσει βγάνει θάματα
μπαίνει σ’ ένα βαρκάκι πιάνει ωκεανούς
ξεσηκωμούς γυρεύει θέλει τύρρανους

Όμορφη και παράξενη πατρίδα
ω σαν αυτή που μου ‘λαχε δεν είδα

Όμορφη και παράξενη πατρίδα, Γιώργος Νταλάρας (Οδυσσέας Ελύτης/Δημήτρης Λάγιος, Ο ήλιος ο ηλιάτορας 1983)

Πότε πέρασαν 13 χρόνια!Είναι μερικές φορές που ο χρόνος μετράει αλλιώς, τελικά…

Καλημέρα🙂

28 thoughts on “«Εσείς στεριές και θάλασσες…»

    1. ευτυχώς Παύλο που πίσω μένει το έργο τους -κι ευτυχώς που δεν θα συνηθίσουμε ποτέ στην ασχήμια, κι ευτυχώς που δεν ξεχνάμε (λέω η αισιόδοξη)

      Τα φιλιά μου, υπέροχο αυτό που έγραψες για το Χατζιδάκι! 🙂

  1. Πράγματι, 13 χρόνια. Ο δημιουργός θνητός, το έργο αθάνατο.
    Το πρώτο μέιλ που έλαβα σήμερα ήταν η «Πεντάμορφη στον κήπο», και μου έφτιαξε τη μέρα.

    1. ένας σοφός αγαπημένος μου φίλος, elie, μου λέει πάντα: πεθαίνουν μόνο όσοι ξεχνάμε. Όσο τους θυμόμαστε, μέσα από το έργο τους, είναι εδώ…

      Εγώ ξαφνιάστηκα το πρωί που είδα πως πέρασαν τόσα χρόνια, σαν χθες μου φαίνεται…

    1. VaD, τις εικόνες -και τις δύο- τις βρήκα με τυχαία αναζήτηση στο google, ψάχνοντας για εικόνες θάλασσας και βουνού στην Κρήτη. Δεν ξέρω ακριβώς που είναι, δεν έχει παραπάνω λεπτομέρειες…🙂

  2. Ωραιο τραγούδι , αγαπημενο μου..Το εμαθα και σε παιδια πέρυσι!!!Η εικόνα με παραλία ειναι απο Κρήτη ή απλά καπου την εχω ξαναδει και μπερδεύομαι;;;

    1. Anna, η παραλία είναι σίγουρα στην Κρήτη -κάτι από Ρέθυμνο μου θυμίζει, μα δεν είμαι σίγουρη🙂

      Φυσικά μπράβο που το έμαθες στα παιδιά, χρειάζεται να έχουν τέτοια ακούσματα, να γλυτώνουν από τη «σαβούρα»

      Φιλάκια🙂

  3. Nατασσα μου ποσο ομορφη και παραξενη ειναι η πατριδα μας και ποσο ζωντανη η κρητη μας και τι μαγια ειναι αυτα που σου κανει για να μην την ξεχνας.Φιλια

    1. Συνδύασα το αγαπημένο ποίημα-τραγούδι με εικόνες από την Κρήτη -άλλωστε, και του Ελύτη πατρίδα η Κρήτη ήταν, εκεί πρωτοείδε αυτά που «τραγούδησε»…

      Έχεις δίκιο, πάντως -την κουβαλάς παντού!
      Φιλιά🙂

  4. Ελύτης και θυμόμαστε.
    Χρώματα μυρωδιές και τόπους.
    Για τόσα πολλά για άλλα τόσα και για κείνο το μικρό που γεφύρωσε τα δυο νησιά τον λατρεύω.
    Φιλί γλυκειά μου

  5. ΔΕΝ θυμούνται τον Ελύτη με Νταλάρα, καλή μου… απλώς ΔΕΝ!!!
    (άμα είμαι κακιά, είμαι εξαιρετική χεχεχε)

    1. meniek μου -εγώ και κακιά που γίνεσαι, σ’ αγαπάω :p😆

      (κι όμως, πέρα από τις κακίες σου, αυτά τα τραγούδια τα έχει «σημαδέψει», ό, τι κι αν λες)😉

      Μουτς!

  6. Τι αγαπημένα ακούσματα!!!!
    Κι όσο σκέφτομαι ότι τα παιδιά μας, αν δεν το «χεις», τελειώνουν το δημοτικό και ακούν τόσο λίγο Ελύτη,Σεφέρη, Ρίτσο!!!!!
    Οι μοντέρνοι κάνουν θραύση!!!!!
    Καλοί δεν λέω αλλά…..

    φιλιά πολλά!!
    Γλυκιά καλημέρα!!!!! D)

    1. marian, ναι -είναι σημαντικό να μεγαλώνουν τα παιδιά με τέτοια ακούσματα, από νωρίς. Για να κάνουν άμυνες, να αντέχουν τη σαβούρα…

      Καλημέρα, πολλά φιλιά κι από δω🙂

  7. Καλημέρα από την όμορφη Σητεία!

    Μου αρέσουν οι φωτογραφίες που δείχνουν τις ομορφιές του τόπου μου,
    και σας πληροφορώ ότι η φωτογραφία με την όμορφη παραλία
    είναι από τον Ξερόκαμπο Ζήρου

    1. Γεωργία, να είσαι καλά! Άρα σίγουρα την ξέρω -έχω πάει πολλές φορές εκεί
      Να μου χαιρετάς την πατρίδα, το χωριό μου ειναι λίγο έξω από τη Σητεία! 🙂 🙂 🙂

  8. ναι, περάσαν 13 χρόνια
    που έφυγε ο γλωσσοπλάστης, ο ποητής με την «εγκεφαλική γραφή» που χτυπούσε κόκκινο στο συναίσθημα.

    Ευχαριστούμε για τα ωραία αφιερώματα.

    1. δεν ήταν σπουδαίο, μαγισσούλα μου
      Μα το πρωί που είδα το ημερολόγιο και το θυμήθικα, δεν μπορούσα να πιστέψω πως πέρασαν τόσα χρόνια

      Ο Ελύτης είναι πολύ αγαπημένος, ότι κι αν έγραψε…

      Καλό βράδυ πια🙂

  9. Ωραία ακούσματα…
    Οι στίχοι, πόσο αληθινοί! Πέρασαν τόσα χρόνια και όμως περιγράφουν την πραγματικότητα ακριβώς.
    Οι φωτογραφίες είναι καταπληκτικές.
    Η Ελλάδα μας είναι τόσο όμορφη…
    Ευχαριστούμε για αυτό το άρθρο.

  10. Τί ανατριχίλα…

    Σαν να μη πέρασε μια μέρα….

    Καλό Σαββατοκύριακο …μαμά!…

    Κώστας
    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

    1. Αυτό είπα κι εγώ, Κώστα μου -πώς περνά ο καιρός…

      Τα ποιήματα του Ελύτη είναι πραγματικά σαν να γράφτηκαν χθες -ζωντανά.

      Καλό Σαββατοκύριακο,
      φιλάκια!🙂

    1. Καλημέρα, εξαφανισμένο τέρας, που ήρθες στην ισημερία🙂

      Γενικά, είμαστε καλά -το ίδιο ευχόμαστε και για σένα
      κι όσο για το ηθικό μας (και το ανήθικό μας, που έλεγε κι ο Κωνσταντάρας) ψηλά είναι! :p

      Καλή Άνοιξη🙂

Τα σχόλια είναι κλειστά.