Της Παρασκευής (και δεκατρείς, βεβαίως)…

Γενικά δεν είμαι προληπτική, ποτέ δεν ήμουν. Περνάω μια χαρά κάτω από σκάλες, πατάω στις γραμμές από τις πλάκες του πεζοδρομίου, με τις μαύρες γάτες έχω την ίδια σχέση που έχω και με όλες τις άλλες, δεν έχω πρόβλημα αν σπάσει καθρέφτης (εκτός από το ότι πρέπει να μαζέψω τα γυαλιά), δεν έχω λαγοπόδαρα και πέταλα πουθενά κρεμασμένα, δεν εμπόδισα κανένα να δει το παιδί μου πριν γίνει 40 ημερών, και γενικά δεν έχω καμιά σχέση, συνειδητά τουλάχιστον, με τις λίστες που περιγράφουν προλήψεις. Μου έχει τύχει να μου συμβούν διάφορα, αλλά τα αποδίδω σε σύμπτωση συνήθως. Άλλωστε, κάθε μέρα μπορούν να σου συμβούν διάφορα στραβά. Και θεωρώ ότι όσο πιο πολύ πιστεύεις κάτι, τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχεις να το πάθεις.

Ωστόσο, υπάρχει πολύς κόσμος που «φοβάται» τις Παρασκευές και 13, κυρίως στις Αγγλοσαξονικές, Γαλλικές, Γερμανικές και Πορτογαλικές περιοχές του κόσμου. Όπως αναφέρει η Βικιπαίδεια,

«Ο φόβος της Παρασκευής και 13 ονομάζεται στα αγγλικά paraskavedekatriaphobia (μία λέξη που προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις Παρασκευήδεκατρείς και φοβία) και είναι μια ειδική μορφή της τρισκαιδεκαφοβίας . Η λέξη μπορεί να ευρεθεί επίσης ως paraskevodekatriaphobia (παρασκευοδεκατριαφοβία) ή paraskevidekatriaphobia ή friggatriskaidekaphobia (φριγκατρισκαιδεκαφοβία). «

Αυτό το «τρισκαιδεκαφοβία» ομολογώ δεν το είχα ξανακούσει, και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον -και πολύ πλάκα, αν το διαβάζεις ψύχραιμα. Διάβασα, ψάχνοντας, ότι οι περισσότερες προλήψεις αυτής της μέρας έχουν «χριστιανικές» ρίζες -αν και υπάρχουν αναφορές για παράλειψη του αριθμού 13 στον κώδικα του Χαμουραμπί, που γράφτηκε στη Μεσοποταμία περίπου το 1686 π.Χ., και στη Σκανδιναβική μυθολογία (που πολύ μ’ αρέσει, παρεμπιπτόντως). Και (ψάχνοντας πάντα) βρήκα πώς οι προλήψεις είναι θέμα παράδοσης του λαού και του πολιτισμού του ·οι γείτονες Ιταλοί, για παράδειγμα, έχουν το 17 για κακό -και οι Κινέζοι θεωρούν το 4 γρουσούζικο νούμερο και το 13 τυχερό. Πάντως, και οι δικοί μας θεοί του Ολύμπου 12 ήταν –βρε λες;

Λες να έχουν δίκιο; Λες να συμβαίνει κάτι παράξενο με το 13, και να μην το έχω πάρει χαμπάρι εγώ; Μήπως να σκεφτώ περισσότερο, να αρχίσω να ανησυχώ;

Ο Μιχάλης Κακογιάννης, στην (υπέροχη) Στέλλα, μάλλον δεν τη συμπαθούσε τη μέρα ·έβαλε τη Σοφία Βέμπο να την τραγουδήσει, σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι (*) :

Ο Θόδωρος Ποάλας πάλι το σκέφτηκε αλλιώς. Παρασκευή και δεκατρείς μπορεί να είναι και τυχερή μέρα, τραγουδάει ο Μανόλης Μητσιάς σε ένα όχι πολύ γνωστό τραγούδι του Γιώργου Ζαμπέτα:

Εγώ τώρα δεν ξέρω τι να κρατήσω… Κάθε δεκατρείς του Δεκέμβρη –και ήταν και Παρασκευή– μετράω την πρώτη σοβαρή απώλεια ανθρώπου αγαπημένου από τη ζωή μου. Αλλά κάθε δεκατρείς του Μάρτη –δεν ήταν Παρασκευή– μετράω τα χρόνια του έγγαμου βίου μου, 14 μέχρι σήμερα…

Βρε λες; Να αρχίσω να ανησυχώ, ή να κάνω την… Κινέζα;

Καλημέρα🙂

(*) Μια και ανέφερα τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι, ευκαιρία να σας πω: τη Δευτέρα 16 Μαρτίου, με «ξεκίνημα» από το radiobubble.gr και σύνθημα «για να μη συνηθίσουμε ποτέ», απλώνουμε μέσα από τα blogs και τα social networks, ως τον νέο επικίνδυνο ιό του διαδικτύου, εκπομπές, κείμενα, ήχους, εικόνες, μουσικές, podcasts, λέξεις, βίντεο, ποιήματα, vcasts, θεατρικά…
ό, τι για εμάς είναι “Χατζιδάκις”.
Περισσότερες πληροφορίες, και τα μπανεράκια για τη μέρα, θα βρείτε εδώ.

23 thoughts on “Της Παρασκευής (και δεκατρείς, βεβαίως)…

  1. Αχ νατασσΆκι, σιγά που θα στεκόσουνα μόνο στο τραγούδι!!
    Δεν του άφησες μεριά που να μην το πιάσεις το τυχερό!
    14 και μπροστά ανοίγεται η 3η 7ετία🙂 ) Να ζήσετε τρισευτυχισμένοι!!
    Φιλιά
    Καλό Σαββατοκύριακο

  2. Εγώ πάλι σήμερα Παρασκευή και 13 υπέγραψα σύμβαση εργασίας για να κάνω την πρακτική μου άσκηση; Λες να μην έκανα καλά; Καλημερούδια.

  3. Δώσε ζούδι μου!
    Δώσε στον κόσμο πενιά, μπας και ξεκλειδώσει πόρτες και παράθυρα…και κινέζα λέω γω…τα πρώτα εκατό είν τα δύσκολα, μετά όλα σιώνουν🙂

  4. Κι’ οι λύπες κι’ οι χαρές δε έχουν και δε μετράνε τις μέρες, τις σκάλες τις γάτες και τις σιδηροτροχιές…
    Εμείς μόνο τα καλά θα κρατάμε και γι’ αυτό σου εύχομαι όλες οι από τούδε και στο εξής «13» μόνο χαρές να φέρνουν.

    ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ, ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΙ!!!

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    1. Γλαρένια μου, το ξέρω -και βέβαια δεν μετράνε ούτε οι λύπες ούτε οι χαρές έτσι! 🙂

      Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα λουλούδια, μ’ αρέσουν πάρα πολύ οι παιωνιες!
      Φιλιά, πολλές ευχές και για σένα και το Γλάρο σου και όλα τα παιδιά σας🙂

  5. Νατασσάκι μου, άσε τις προλήψεις για άλλους!!!
    Εμάς δεν μας αγγίζουν!!!
    Να είστε πάντα γεροί , δυνατοί , χαρούμενοι, ευτυχισμένοι και πάντα αγαπημένοι!!!
    Μέχρι τα βαθιά γεράματα!!!

    φιλιά πολλά🙂
    καλό Σαββατοκύριακο😉

    1. Μα έτσι είναι, Marian μου -καμιά πρόληψη δε μας φταίει αν εμείς δεν ξερουμε να ζήσουμε 🙂

      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!!! 🙂

      Πολλά φιλιά και σε σας, καλό Σαββατοκύριακο!

  6. Νατασσάκι μου, έχεις δίκιο να τα αποδίδεις σε συμπτώσεις, άσχετα με προλήψεις το κακό και το καλό θα έρθουν!! Το μόνο που μας χρειάζεται είναι δύναμη για το κακό και χαρά για το καλό.
    Πολύ καλή η επιλογή και του video και του τραγουδιού.
    Να είστε πάντα αγαπημένοι και ευτυχισμένοι με υγεία!

  7. πολλές πολλές εγκάρδιες ευχές για πολλα χρόνια μάζι και ευτυχισμένοι,
    όσο για τις προλήψεις, ποτε της δεν κατάφερε να με αγγίξει καμμία…
    φιλιά καρυστινά

  8. Αυτό έλειπε να ήσουν προληπτική! Παναθηναϊκός είσαι, αφού! Κοτζάμ Θύρα 13 έχουμε! Εγώ πάλι είχα και μαύρους γάτους, οπότε οι προλήψεις «δεν παίζουν» με τίποτα.

    Το ποστ σου όπως και ΟΛΑ τα προηγούμενα είναι η χαρά της πληροφορίας!!!

    Φιλιά, Νατάσσα μου!

    Καλό Σ/Κ :****

  9. Εγώ αντίθετα με σένα είμαι προληπτικός. Πιστεύω ακράδαντα στο sabbatadekatesseraxalarwsh και στο sabbatadekatesseraypnosmexrimeshmeri.

    Τι να κάνω γιατρέ μου;;;

  10. τις ευχες μου για χτες, σημερα.. :))
    και χτες τις εστειλα, νοερά

    φιλιά και καλημερα

  11. Eίχα τρέξιμο αυτή την Παρασκευή που πέρασε και δεν κατάλαβα καθόλου την όποια γρουσουζιά της. Μια χαρά είμαστε, φιλιά Νατασσάκι

  12. Κανείς δεν ζημιώθηκε, ποτέ, κάνοντας την … Κινέζα!

    Είναι η πιο ασφαλής θέση.

    Εγώ δε στις προκαταλήψεις και τέτοια είμαι… μπούφος …

    Μόνο αν μου πει κάποιος πως σήμερα είναι … Παρασκευή και 13, αρχίζω και λέω «λες;»…

    Κατά τα άλλα, τα ζώα μου αργά και …σταθερά…

    χαχα

    Καλό Σαββατοκύριακο.

    Κώστας
    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

Τα σχόλια είναι κλειστά.