Της Τρίτης…

Έβγα ήλιε, Νίκος Ξυλούρης (Ερρίκος Θαλασσινός/Στέλιος Βαμβακάρης – Τα ερωτικά, 1977)

Αν εχθές δεν ήταν Δευτέρα, τούτο το τραγούδι θα είχα -κι όλη τη βδομάδα, ίσως… Είναι από τα πιο αγαπημένα μου ·άσε που δεν θέλω αφορμή για να ακούσω ή να βάλω εδώ Ξυλούρη..!

Το «Έβγα Ήλιε» είναι ένα από τα δώδεκα τραγούδια στο δίσκο Τα ερωτικά, του 1977. Ο Νίκος Ξυλούρης τότε μεσουρανούσε ακόμα, στις μπουάτ της Πλάκας -στη Λήδρα ήταν θαρρώ… Και μετά την πτώση της χούντας, ο κόσμος ήθελε πια κάτι άλλο από τα «πολιτικά» τραγούδια. Έτσι η εταιρία -προφανώς- του προτείνει να πει κάτι πιο «λαϊκό». Τη μουσική σ’ αυτό το δίσκο έγραψε ο Στέλιος Βαμβακάρης, γιος του Μάρκου, εξαιρετικός κι ο ίδιος -δεν είδα ποτέ τον πατέρα του ζωντανά, αλλά ο Στέλιος παίζει, γράφει και τραγουδάει υπέροχα · κι ακόμα… Οι στίχοι είναι του Κώστα Φέρρη, του Ερρίκου Θαλασσινού (ένας από τους αγαπημένους φίλους του Νίκου) και του ίδιου του Στέλιου. Ωστόσο, μέσα στο δίσκο υπάρχει πάντα η Κρήτη -πώς αλλιώς…. Ο Αποχαιρετισμός, ο Αργαλειός, Ο Πραματευτής του Κώστα Μουντάκη -και Οσο βαρούν τα Σίδερα, Φιλεντέμ, Έλα Πέρδικά μου του ίδιου του Νίκου. Η Κρήτη άλλωστε ήταν παντού -ο Ψαρονίκος ήταν ολόκληρος Κρήτη.

Και τα δώδεκα ακούγονται πολύ τότε, κι ακούγονται ακόμα. Ο δίσκος φυσικά κάνει επιτυχία -του Νίκου όμως ήδη έχει αρχίσει να του χτυπά την πόρτα η αρρώστια…Τρείς μόλις δίσκους θα προλάβει να βγάλει, μετά απ’ αυτόν:Τα Ξυλουρέικα και Τα αντιπολεμικά που κυκλοφόρησαν το 1978, και το (αγαπημένο μου) Σάλπισμα με τη Μπαλάντα του Κυρ Μέντου-που ηχογραφήθηκε μεν γύρω στο ’76, αλλά κυκλοφόρησε το 1980, λίγες μέρες μετά το θάνατό του.

Έβγα Ήλιε, λοιπόν. Ένα από τα τραγούδια που λέω συχνά, ειδικά τώρα. Που ο ήλιος εμφανίζεται το πρωί φωτεινός και λαμπερός, χωρίς ακόμα να καίει, και λάμπει. Και κάνει και την πόλη, που βλέπω από ψηλά, να ξυπνάει λαμπερή… Αν και σήμερα, με τον αέρα που έχει έξω, θα μπορούσα να έχω και την Αύρα, του Δημήτρη Παναγόπουλου, ή την -κλασσικά αγαπημένη μου- Πριγκιπέσσα: Έξω φυσσάει αέρας, κι όμως μέσα μου… (τς! είναι να μη με πάρει η κατηφόρα, με τα τραγούδια!)

Καλημέρα🙂

υγ. Η ιδέα σου Γιώργη, για τραγούδια με τις μέρες της βδομάδας μ’ άρεσε, μα θέλει λίγο ψάξιμο. Ωστόσο, τούτη αποφάσισα να την κάνω «μουσική» εβδομάδα, με τραγούδια που αγαπάω.😉

19 thoughts on “Της Τρίτης…

  1. Καλημέρα νατασσΆκι :))
    Το είδα και δεν το πίστευα!! Υπέροχο πραγματικά (χαμογελάω ακόμα)
    Στα «αντιπολεμικά» του Λίνου Κόκοτου και του Δημήτρη Χριστοδούλου υπήρχε το καταπληκτικό «Γεννήθηκα σε μια στιγμή» !!!
    Και τα άλλα «του αέρα» που έβαλες στο τέλος είναι αγαπημένα τραγούδια.
    Άντε βρε καλή μουσική εβδομάδα να έχουμε
    Φιλιά

    1. Ωωωω! Μα τότε, έχω πολλούς λόγους να τον συμπαθώ: έχει αγαπημένο μου όνομα, είναι δικός σου (πάει να πει, έχει περάσει τα «τεστ» ) και αγαπά τον Ξυλούρη!
      Τα σέβη μου και τους χαιρετισμούς μου μαγισσούλα μου🙂

      Φιλιά πολλά

  2. ΄Ετσι μπράβο….βάλε τραγούδια γιατί εδώ πραγματικα ….γίνεται της Τρίτης από δουλειά.

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  3. Αγαπημένα τραγούδια μου θύμισες και σήμερα.
    (Πάλι θα μουρμουρίζω την «πριγκιπέσα» όλη μέρα, μυστήριο πράγμα με αυτό το τραγούδι… ένας υπαινιγμός είναι αρκετός για να μου κολλήσει για μέρες…)

    1. μια χαρά καιρός για τις γκαμήλες δηλαδή, Καμηλιέρη παιδί μου!

      Ευκαιρία να τις βγάλεις βόλτα🙂

      (φυσάει απίστευτα, πάντως -καιρό είχα να ακούσω τόσο δυνατό αέρα)

  4. εγω τον Ξυλουρη θα τον ακουσω απο την Ηλεκτρα μου
    τωρα απολαμβανω κειμενο και φυσικα φωτογραφια σε θεμα και χρωματα ιδιαιτερως αγαπημενα

    μα καλά! σε πια γειτονια εχουν λαϊκη την τριτη;;;

    ομορφα στολισατε και την τριτη σας :))

    1. Ξέρω σε ποιες γειτονιές έχουν λαϊκή την Τρίτη, αλλά μάλλον δε μένει κανένας γνωστός μας, Orelia μας!

      Αγαπημένο χρώμα κι αγαπημένο θέμα, ναι 🙂
      🙂 🙂 🙂
      λέω να το πάω έτσι όλη τη βδομάδα, μπας και διασκεδάσω τον πυρετό μου, και ξεκαρδιστεί στα γέλια και φύγει -γιατί άλλο τρόπο δεν βλέπω να πιάνει..!

      Φιλιά

  5. του τραγούδησες και νααααα! ένας ήλιος εδώ, μόνο που έχει τρελή παρέα νατασάκι μου, τρελή σου λέω!
    αέρας με το α κεφαλαίο, της κακομοίρας!
    άντε και της τετάρτης!υπέροχα τα λουλούδια σου!!

    1. Κι εδώ τα ίδια – να βάλω λες συμπλήρωμα «του Τρελού Βοριά» ;;;;🙂 🙂 🙂

      Κι εμένα μ’ αρέσουν, είναι από τα πιο αγαπημένα μου, anepidoti!

      Φιλάκια και κουράγιο -αγέρας είναι, θα κουραστεί και θα σταματήσει..😉

  6. κι εδω ήλιο έχει , αλλά ο νοτιάς έχει κέφια μεγάλα
    πολυ ‘ομορφα τραγουδια , να τα κατέβαζε και ο υπολογιστης γρήγορα καλύτερα θα ήταν.
    φιλιά καρυστινά

  7. Πολύ όμορφη φωνή σε πολύ όμορφο τραγούδι!!!!

    Ωραία τα λουλούδια σου !!!
    Και από ήλιο καλά πάμε!!!
    Από αέρα όμως κάτσε καλά!!!
    Κοντεύει να μας πάρει και να μας σηκώσει!!!

    Αύριο θα ανοίξω πριν φύγω στην δουλειά για καλή Τετάρτη!!!

    φιλιά πολλά🙂
    Καλό απόγευμα!!!

  8. Πολιτικά τραγούδια, Λαϊκά, Κρητικά …
    Ότι και ν’ ακούσεις με τη φωνή του Ξυλούρη πάντα σε συγκινούν !!!
    Τον θυμάμαι στις μπουάτ, σε συναυλίες και στο «Μεγάλο μας Τσίρκο» που
    τό ‘δα 2 φορές μια στη Χούντα και μια μετά την πτώση της …
    Την καλημέρα μου …

Τα σχόλια είναι κλειστά.