Τραγουδάκια γάλακτος…

Χρειάζεστε εντατικά μαθήματα Δρακοζωολογίας; Θέλετε να μάθετε γιατί κλαίνε οι κροκόδειλοι; Τι παράπονα έχει ένας καναπές; Τι θα ήθελε η καμηλοπάρδαλη Θεώνη; Ποιός απάτησε την πιπεριά, ενώ της έταξε γάμο; Τι λέει στις εκπομπές της η Κούλα, η κοτούλα η πεταχτούλα; 

Η Μέλπω Χαλκουτσάκη και η Άλκηστη Χαλικιά αποφάσισαν να μας τις λύσουν τούτες τις απορίες. Μια και είναι και οι δυο τους εκπαιδευτικοί, βάλθηκαν να αποδείξουν ότι όταν υπάρχει ταλέντο, κέφι και φαντασία, μπορούν να γίνουν όμορφα πράγματα. Έγραψαν λοιπόν 14 τραγουδάκια, παιδικά (και) για μεγάλους (ή, και για μεγάλα παιδιά…).  Τα έντυσαν με όμορφες μουσικές, που κάτι θυμίζουν, αλλά ακούγονται πολύ πολύ ευχάριστα, και τα έδωσαν σε αγαπημένες φωνές να τα τραγουδήσουν. 

Οι ίδιες, στο εισαγωγικό σημείωμα του δίσκου, λένε:

Τα τραγουδάκια είναι τα «δώρα» που ανταλλάξαμε μεταξύ μας όταν γνωριστήκαμε, από χαρά που θα κάναμε παρέα βόλτες στη δημιουργία. Και από ανάγκη να έχουμε ένα φρέσκο «τραγουδάκι ημέρας» να δώσουμε στους μαθητές μας. Έτσι άρχισαν να πηγαινοέρχονται νότες και λόγια, αρκούδες, καναπέδες, βιολιά, ματζόρε και μινόρε… «Πάρε ένα στιχάκι» το ένα πρωί, «άκου τη μελωδία» το επόμενο. Αλλάζαμε το πρόγραμμα της ημέρας και στήναμε γιορτή με τα παιδιά. Συνάδελφοι και φίλοι πλησίαζαν να αφουγκραστούν το καινούριο που ετοιμάζαμε, αφήνοντας ένα γέλιο τους κοντά μας. Γι’ αυτό τους το πλησίασμα, γι’ αυτό το γέλιο, είναι εδώ το «ευχαριστώ» μας. Τα τραγούδια που γράψαμε είναι απ’ όλες τις παιδικές μας ηλικίες. Σε κάποια απ’ όλες θα γνωριστούμε…

Και… γνωριστήκαμε! Μπήκα σιγά σιγά στο δωμάτιο, μια και Το παραμύθι είχε αρχίσει… Μου είπαν για τις απιστίες του Αβοκάντο,και γέλασα. Κατάλαβα την καφέ Αρκούδα που ήθελε να αλλάξει με την Θεώνη την καμηλοπάρδαλη. Έμαθα Δρακοζωολογία με τον Ορφέα Περίδη :

Μετά, έψησα ένα Ζεστό Μπισκότο να έχω, μαζί με τα «γάλακτος»  τραγούδια μου. Έκατσα αναπαυτικά στον Καναπέ μου….κι άκουσα τα παράπονά του, με τη φωνή του Πάνου Μουζουράκη:

Στο ραδιόφωνο η Κούλα, η κοτούλα η πεταχτούλα, έλεγε για τον γαλλοτραφή κόκκορα Coq de Paris…. «Κουτσομπόλα», σκέφτηκα, και τότε ήρθε ο Χρήστος Θηβαίος με το γιο του Νίκο να με κεράσουν μια Καραμέλα (γάλακτος, υποθέτω..😉  )

mini-frog-gameΣτο ράδιο συνέχισε να λέει η Κούλα για μια κλέφτρα περιστέρα, που κλέβει πιτσιλιές..! Γύρισα το κουμπί να κλείσει,  και πήρα να διαβάσω ένα παραμύθι. Το Βατράχι, έγραφε στο εξώφυλλο.  Μα, μόλις άνοιξα την πρώτη σελίδα, άκουσα να μου το διαβάζει ο Γιάννης Χαρούλης! 

«Για δες» σκέφτηκα… Και, τώρα που τέλειωσε το παραμύθι, ακούγεται στο βάθος να παίζει ένα Βιολάκι… Όμορφη μελωδία. Και τόσο αληθινή,  μου φαίνεται ότι ζωντανεύει τα αγαπημένα μου γράμματα: το Ν και το Α. Να, σαν ν’ ακούω το Λάκη Παπαδόπουλο (το Λάκη με τα Ψηλά Ρεβέρ της εφηβείας μου) να τραγουδά ένα από τα πιο τρυφερά τραγούδια που άκουσα ποτέ:

… Το μελαχροινό το Νι
σκύβει, δίνει ένα φιλί
στην ολόλευκη του Άλφα τη γραμμή
Κι αγκαλιάστηκαν σφιχτά
κι είπανε για πάντα:
«ΝΑ αγαπιόμαστε, ΝΑ δίνουμε φιλιά»
ΝΑ λιαζόμαστε μαζί
ύστερα από βροχή
καθισμένοι σε ουράνια γραμμή
ΝΑ γελάμε δυΝΑτά
ΝΑ φοράμε τη χαρά
ΝΑ φωΝΑζουμε στον κόσμο:»ΝΑ!»

«Κι αν με δεις», λέει το Α
«σε αΝΑποδη σειρά
ΝΑ σου λέω κατά λάθος αν»
αν ραγίσει το γυαλί
αν αλλάξει η γραφή
αν σπάσει η ουράνια γραμμή…

Τότε ΝΑ με πάρεις αγκαλιά
και ΝΑ γράψεις καθαρά:
«ΝΑ η αγάπη μας, μωρό μου, ΝΑ!»

Τη χρειαζόμουνα τούτη τη γλύκα, αυτές τις μέρες… Και αφού κι εμένα μου τη χάρισε ο γνωστός-άγνωστος AfMarx, είπα να τη μοιραστώ!  Για τον υπολογιστή σας, λοιπόν, μπορείτε να το κατεβάσετε. (κλικ στην εικόνα, ντε!  ;))

Για σας και τα παιδιά σας αγοράστε το CD από το δισκοπωλείο της γειτονιάς σας. Είναι πολύ καλή ιδέα για δώρο, τούτες τις μέρες.

Καλημέρα🙂

Καλό Σαββατοκύριακο -τελευταίο της χρονιάς!🙂

37 thoughts on “Τραγουδάκια γάλακτος…

  1. Οχι,τραγούδι δεν κατεβαίνει,ουτε φιλαράκι δεν κουνιέται,λόγω τρισάθλιου ιντερνετ,τέτοια γκίνια χριστουγεννιάτικα,ούτε ο Δρακουμελ της πολιτικής να ειχε περάσει από δω ,αλλα έχω τη δύναμη να ευχηθώ ξανά
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

  2. Μπραβο Νατασσακι μου και στο φιλο σου για τα ωραια τραγουδια πραγματικα μαργαριταρια και οπως λες και συ αλλη νοτα απο στρουμφο και τα τοιαυτα.Φαντασου και γω τ’ακουσα αλλα που ξερεις μπορει καποτε…………! να μου χρειασθουν.Φιλακια καλο μου

    1. @ Να είσαι καλά, Λυγερή -και τις δικές μας ευχές
      για να μπορέσεις να συνεχίσεις αυτό που κάνεις

      Καλή βδομάδα🙂

      @ Vad, εδώ θα το βρεις όποτε και να αποκατασταθεί το πρόβλημα -εύχομαι σύντομα…!
      Καλή βδομάδα να έχουμε
      Και καλή-καλή Χρονιά!🙂

      @ Ριτσάκι μας, μα είναι Καραμέλα γάλακτος, σου λέω! 😉

      @ Να είσαι καλά, Άννα!
      (θα έχω κι άλλα, αφού σ’ αρέσουν 😉 )
      Φιλιά 🙂

      @ Ντίνο, τι ακριβώς θέλεις να σου φτιάξω; Πες μου να το τακτοποιήσουμε! 🙂

      @ Χρόνια καλύτερα για όλους μας, Κροτούλα!
      Σίγουρα καλύτερα από τα τελευταία🙂
      Φιλιά, καλή βδομάδα🙂

      @ Ρουλιώ, θα κεράσω κι άλλο, να το ξέρεις😉
      Καλή βδομάδα🙂

      @ Και βέβαια μπορεί να σου χρειαστούν, Ελευθερία μου!
      Και, όταν χρειαστεί, μη σε νοιάζει, εδώ είμαι εγώ! 😉

  3. Χρόνια καλά, ΝατασΑκια μου!
    {{{{{{{{{{{{{{********}}}}}}}}}
    Γεμάτα αγάπη και »μαζί»!
    Δεν προλαβαίνω να… ακροαστώ το πολύτιμο υλικό τώρα αλλά είμαι σίγουρη πως είναι υπερτέλειο και θα το κάνω λέιτερ ατ νάιτ!!!!

  4. Σκέτη γλύκα τα τραγούδια όλα, αλλά και το post σου!!
    Να΄σαι καλά που μοιράστηκες τα δώρα σου μαζί μας!!!!
    Πολλά φιλιά
    και καλό τελευταίο (της χρονιάς) Σαββατοκύριακο!!!

  5. ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ & ΠΟΛΛΑ!
    Σε όλους! Στους χριστιανούς, στους βουδιστές, στους μουσουλμάνους, στους άθεους, στους εθνικούς, σε όλο τον κόσμο! Γιατί δεν έχει για μένα σημασία τί πιστεύει ο καθένας, σημασία έχει τελικά ο άνθρωπος…

    1. @ Παπικουλίνι μου, εδώ θα είναι και για σένα, όποτε τα θες😉

      Φιλιάάάάάά! {{{{{*****}}}}}

      @ Μ’ αρέσει να μοιράζομαι, marian, ό,τι κι όσο πιο πολύ μπορώ…🙂

      Χαίρομαι που σας άρεσαν!

      Φιλιά, καλή βδομάδα πια🙂

      @ Ωραίο λογοπαίγνιο, γλαρένια μου!
      Πολλές πολλές ευχές🙂

      @ Θα τον βρω και τον Ηλία , Ελένη μου
      και θα στον αφιερώσω
      Με τις πληροφορίες που δίνεις, μια χαρά σε «ζωγραφίζω» -μέχρι και σκίτσο θα σου κάνω! 😉
      (και, ωραίες ανορθόγραφες φίλες έχεις… :ppp)

      Φιλιά από όλες μας
      (και κουράγιο, λέμε, κυρία μούρη! 😉 )

      @ Τερατάκι μου, αμήν!
      Και σε σένα, και σε όλους
      Φιλάκια, καλή βδομάδα🙂

  6. να γράψεις και για τον ηλία τον κροταλία!
    έγραψες;
    τον άκουσα εχτές στο δεύτερο στο ραδιόφωνο
    με τον νίκο αϊβαλή…
    τέλος πάντων,
    βγάλε κι ένα τραγούδι για την ελένη τη βλαμένη, αλλά δεν ξέρω σε τι δρακο-τερατο-φυτο-παπαρολογία θα πρέπει να κοιτάξεις για να βρεις πληροφορίες! (πάντως σου δίνω διαστάσεις και χαρακτηριστικά: ψηλή ξανθιά διανοούμενη, 23 ετών, 90-60-90 στήθος μέση λεκάνη) α! και γράφω και πολύ ωραία, και με έχω και γραμμένη!
    α! κι έχω μια φίλη που τη λένε νατασάκη και δεν ξέρει ορθογραφία: συνδυάζει ονόματα μόνο, και γελάει διαρκώς!
    αλλά τι να κάνω; μ’αρέσει και τη χαζεύω…
    αχ… φιλάκια στον άκη και στο νατασάκι, μη σου πω και σ’εκείνο το φίλο με την καμήλα και στη μένη με τα μήλα και τη ρίτσα κερασίτσα!

  7. Απο τον ΠΗΓΑΙΜΟ ένα Ευχαριστώ σε όλους εσάς που απαντηθήκαμε
    Ο χρόνος φεύγει και μαζί του παίρνει μνήμες, σελίδες πυκνογραμμένες.
    Κι αν το χιλιοειπωμένο ΠΑΝΤΑ
    αμφισβητείται όλο και πιο συχνά
    εμείς που παραμένουμε αθεράπευτα πιστοί
    στις ανθρώπινες αδυναμίες
    κρατάμε την ελπίδα του Μ Ε Τ Α

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΠΗΓΑΙΜΟΥ
    http://ligery.pblogs.gr

  8. εμενα μου ήρθαν στο νου τα ξαδερφια του ξιφία που παίζουνε ξιφομαχία – και τα ατέλειωτα παραμυθένια βράδυα που διαβάζαμε όλοι μαζι τα παραμύθια του Τριβιζα . σ ευχαριστω για τη γλυκεια υπενθυμιση – καλή χρονιά σε όλους και όλες με παραμύθια και όνειρα … γιατί αλοιμονο αν τα χάσουμε και αυτά

  9. Έχω για σένα νατασσάκι τις καλύτερες ευχές για προσωπική και οικογενειακή ευτυχία , με πολλά όμορφα παιδικά τραγούδια και χαμόγελα να είναι γεμάτο το 2009

  10. Νατάσσα μου πέρασα να σου ευχηθώ να είσαι καλά και να περάσεις όμορφα αυτές τις μέρες, ότι κι αν επιλέξεις να κάνεις, με την οικογένεια σου.

    Ήθελα να ξέρεις, ότι μου έδωσες χαρά και με συγκίνησες μ’ αυτό που έκανες για μένα στη χρονιά που φεύγει πια και θα το θυμάμαι… Μακάρι ψυχή μου, τόση κι άλλη τόση κι άλλη τόσηηη χαρά να σου φέρει κι εσένα η ζωή και να βαδίσεις στους δρόμους που ονειρεύεσαι…

    Σε φιλώ! Και σ’ ευχαριστώ! Από καρδιάς…

  11. @ Καλά και Πολλά, μαγισσούλα μου –για όλους μας🙂

    @ Φιλιά πολλά και σε σένα, venceremos! Να είσαι καλά🙂

    @ Καλή Χρονιά και καλά ταξίδια σε όλους, Λυγερή μου
    έτσι –κρατάμε την Ελπίδα🙂
    Φιλιά

    @ Ναι, ξέρω –σε σένα πήγε το μυαλό μου από την αρχή, Καμηλιέρη παιδί μου
    Θα σου στείλω τον Άκη για σεμινάρια :ppp

    @ Καλή Χρονιά evi – κι εμένα παραμύθια του Τριβιζά και του Τζιάννι Ροντάρι 🙂

    @ Και η δική σου χρονιά να είναι η καλύτερη, Βασίλη μου!
    Γεμάτη παιδικά τραγούδια, χαρές και γέλια🙂

    @ Και για σας, Φωτούλα!

  12. @ Καλή Χρονιά κι από δω, (ξ)αδερφούλη! Αγάπη, υγεία, χαρές και κουράγιο για όλους μας
    Φιλί γλυκό🙂

    @ Θα βάλουμε ένα «χέρι» να φωτίσουμε τα σκοτάδια, Ριτσάκι μας🙂
    Καλή Χρονιά !!!

    @ Καλή Χρονιά Κάβειρε!!! 🙂

    @ Σ’ ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου, μα δεν έκανα τίποτα… Τίποτα που να είναι τόσο σπουδαίο, σιγά! Είδες όμως πώς έχουμε φτάσει, να θεωρούμε σπουδαίο το αυτονόητο…

    Κι εγώ σ’ ευχαριστώ πολύ πολύ, και εύχομαι όλα να πάνε καλύτερα για σένα και για τους ανθρώπους που αγαπάς ετούτη τη χρονιά!!

    Φιλιά πολλά🙂

    @ Ρουλιώ μου, το ποδαρικό είναι σπουδαίο🙂
    Καλή Χρονιά και σε σένα –και σου χρωστάω δώρο, ναι;
    Φιλάκια

    @ Να είσαι καλά, Ελένη μας! Φιλιά Πολλά🙂

  13. Παράθεμα: ...

Τα σχόλια είναι κλειστά.