…να τα πούμε;

trigwno-gia-kalanta

Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει
οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η φύσις όλη
εν τω σπηλαίω τίκτεται, εν φάτνη των αλόγων
ο Βασιλεύς των ουρανών και ποιητής των όλων

Κερά καμαροτράχηλη και φεγγαρομαγούλα
και φουσκαλίδα του γιαλού και πάχνη από τα δέντρα
να που τον έχεις τον υγιόν, τον μοσχοκανακάρη
λούεις τον και χτενίζεις τον και στο σχολειό τον πέμπεις

Κι ο δάσκαλος τον έδειρε μ’ ένα χρυσό βεργάλι
κι η κυρά δασκάλισσα, με το μαργαριτάρι
είπαμε δα για την κερά, ας πούμε για τη Βάγια
άψε βαγίτσα το κερί, άψε και το λυχνάρι
και κάτσε και ντουχιούντηζε ήντα θα μας εβγάλεις

Γι απάκι, για λουκάνικο, για χοιρινό κομμάτι
κι από τον πύρο του βουτσού να πιούμε μια γιομάτη
κι από τη μαύρη όρνιθα κανένα αβγουλάκι
κι αν το κανε κι η γαλανή ας είναι ζευγαράκι
κι από το πιθαράκι σου ένα κουρούπι λάδι
κι αν είναι κι ακροπλιάτερο, βαστούμε και τ’ ασκάκι

Φέρε πανιέρι κάστανα, πανιέρι λεπτοκάρυα
και φέρε και καμιά ρακή να πιούν τα παλικάρια
κι αν είναι με το θέλημα, χρυσή μου περιστέρα
ανοίξετε την πόρτα σας, να πούμε καλησπέρα

Μακάρι να είναι οι «γιορτινές μέρες» μας αληθινά γιορτινές 

να είναι ζεστές, χαρούμενες, γεμάτες χαμόγελα 

και να έχουμε όλοι υγεία και αγάπη.

 

Καλημέρα🙂

Καλά Χριστούγεννα 

υγ. Τα Κρητικά κάλαντα είναι «κλεμμένα» από εδώ 

47 thoughts on “…να τα πούμε;

    1. @ Λοιπόν, Χριστούγεννα χιονισμένα δεν είχαμε, sevial -αλλά ελπίζουμε σε Πρωτοχρονιά🙂
      (στο βουνό έχει χιόνια, πάντως )

      Καλά να περάσεις κι εσύ, όλες τις γιορτινές μέρες
      και προσοχή στους κουραμπιέδες!😉

      @ Ήταν καλές εποχές τότε για μας τις φεγγαρομαγούλες, AfMarx μου
      τώρα δεν ξέρω…🙂 🙂

      Καλά να περάσετε κι εσείς, όσο πιο ζεστά γίνεται.

      @ Και ότι ποθεί ο καθένας να βρει, Καμηλιέρη μας
      (να πιάσουν οι ευχές μας φέτος 😉 )
      Φιλιά🙂

      @ Και του χρόνου, Δημητρούλι καλικαντζαρούλι 🙂
      (φτάνει, και περισεύει… Και χωρίς αυτό, μ’ ένα φιλί από το μικρό σου ευχαριστημένη είμαι 😉 )

      @ Καλό Χειμώνα, ναι -τώρα το λέμε!!!! 🙂🙂
      Χρόνια Καλά και σε σας, Ίνδικτε -να προσέχεις τις γυναίκες σου!!!
      Φιλιά σε όλους σας

  1. Κερά καμαροτράχηλη και φεγγαρομαγούλα
    ——–
    Nαι… Για τόλμα εσύ να πεις σήμερα μια οποιαδήποτε κυρία «φεγγαρομαγούλα» ,κι έλα μετά να μου πεις πώς έφυγες από τα σκαλοπάτια του σπιτιού της: περπατώντας, τρέχοντας ή πετώντας…
    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!

    1. @ Να είσαι καλά καλέ μας Κάβειρε -κι από κείνον πολλά φιλιά έχεις, κι από μας ευχές🙂

      @ Πάνω απ΄ όλα αυτά, μαγισσούλα μου -για όλους μας
      κι αγάπη🙂
      Φιλιά κι από δω

      @ κι εκεί επίσης, Orelia μας
      έχεις την αγάπη μας και τα φιλιά μας
      και πολλές πολλές ευχές🙂

      @ Πολλές πολλές ευχές και για σένα γατί μου
      να είμαστε καλά, το πιο βασικό
      να αντέχουμε όσα θα ‘ρθουν🙂

      Φιλιά!

  2. Σου εύχομαι ονειρεμένα Χριστούγεννα, σε σένα, στην οικογένειά σου και στους αναγνώστες σου.

    Σε έχω σε ψηφοφορία.

    Φιλιά.

    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

  3. Μ’,όλα τα εμπόδια που μου βάζει ενα τρισάθλιο ιντερνετ,καταφέρνω να πω

    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

    -Allu Fan Marx,κουτρουβαλωντας και με την ευχή μη σπάσεις κανα ποδάρι:))))

    1. @ Για σένα θα είναι ξεχωριστή τούτη η χρονιά φιλαράκι!!!
      Όλα να είναι καλά, και με το καλό να έρθει ο νέος !
      Φιλιά στη φιλενάδα μου
      και θα τα πούμε τούτες τις μέρες🙂

      Καλές γιορτές!

      @ Και σε σένα Κώστα Β., να είναι όμορφα και ζεστά
      Και για όλους χαρούμενα🙂
      (το είδα, σ’ ευχαριστώ!)
      Φιλιά🙂

      @ Και τη δική μας κι από δω, Ριτσάκι μας 🙂

      @ Vad, να ευχηθώ λιγότερα εμπόδια για την καινούρια χρονιά λοιπόν!
      Και πιο πολλά όμορφα και ζεστά χαμόγελα
      Να είσαι πάντα καλά🙂

  4. Kαλά Χριστούγεννα Νατάσσα μου (ή εναλλακτικά Καλά Σιτούγεννα όπως λέει η βαπτηστηρα μου!!)

    Να περάσεις όμορφα

    Πολλά φιλιά

    Όλγα

  5. Σας εύχομαι από καρδιά τση Γέννησης τ΄αστέρι
    χρόνια πολλά, χρόνια καλά στο σπίτι σας να φέρει (κρητικό)

    Καλά Χριστούγεννα γλυκό μου νατασσάκι

    1. @ Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά, να τα λέμε, γλυκέ μου Σωτήρη!
      Καλά ήταν τα Χριστούγεννα, είμαι σίγουρη και τα δικά σας🙂

      Φιλί
      και χρόνια Καλά και Πολλά😉

      @ τέλεια τα Σιτούγενα, Όλγα μου -όταν τα ακούς από αγαπημένα στοματάκια🙂
      Να περνάς κι εσύ καλά
      και καλύτερα🙂
      Φιλάκια

      @ Ευχαριστώ για το κρητικό, μανιάτη Βασίλη! 🙂

      Πολλά φιλιά και σε σας, και στα μικρούλια σου🙂

      @ Το κυριότερο είναι αυτό Ντίνο -έχεις δίκιο!
      Να είμαστε καλά, λοιπόν!
      Φιλιά🙂

    1. @ χο χο χο, adaeus -δεν ήμουν εδώ, τη γλύτωσα! :ppp

      (δεν το αντέχω το Last Christmas πια, λέμε!!!)

      Να περνάτε καλά🙂
      και να χιονίσει, να παίξουμε στ’ αλήθεια!!!!😉

      @ καλές γιορτές και για σένα, Αγάπη
      Καλώς ήρθες🙂

      @ and a happy New Year, meniek μας -ελπίζω να τα πούμε ως τότε🙂
      Φιλιά σε όλους σας κι από δω!

      @ Τα πιο απλά, τα αυτονόητα, Άγρυπνε φίλε μου
      υγεία, αγάπη, χαρά
      για όλους μας🙂

      Καλά να περνάς κι εσύ!!! 🙂

  6. Καλά Χριστούγεννα Νατασσάκι μου, για σένα και την οικογένεια σου. Υγεία, χαρά και ευτυχία.
    Ας ελπίσουμε ότι θα διατηρήσουμε το χιούμορ μας🙂

  7. Για τον Ακη, τον Αστερακη από τη Ρίτσα με αγάπη\

    «Χριστούγεννα, Πρωτούγεννα, πρώτη γιορτή του χρόνου
    Για βγάτε, διέτε, μάθετε πως ο Χριστός γεννιέται
    Γεννιέται κι ανατρέφεται στο μέλι και στο γάλα
    Το μέλι τρων οι άρχοντες, το γάλα οι αφεντάδες
    Και το μελισσοβότανο το λούζονται οι κυράδες
    Κυρά καμαροτράχηλη κυρά γαϊτανοφρύδα
    Κυρά μου όταν στολίζεσαι και πας στην εκκλησιά σου
    Κάνεις τον ήλιο πρόσωπο και το φεγγάρι αγκάλη
    Και τον καθάριο Αυγερινό τον κάνεις δαχτυλίδι
    Εμείς εδώ δεν ήρθαμε να φάμε και να πιούμε
    Μόνο σας αγαπούσαμε κι ήρθαμε να σας δούμε
    Δώστε μας και τον κόκορα, δώστε μας και την κότα
    Δώστε μας και πεντ’ έξι αυγά να πάμε σ’ άλλη πόρτα
    Εδώ που τραγουδήσαμε πέτρα να μη ραΐσει
    Κι ο νοικοκύρης του σπιτιού πολλούς χρόνους να ζήσε

    1. @ Πολλά φιλιά και σε σένα, αστεράκι !
      Χρόνια Καλά και όμορφα
      Να περάσεις αξέχαστα τούτες τις μέρες🙂

      @ Μόνο το χιούμορ μας σώζει πια, Mara Lisha!🙂
      Αλίμονο αν το χάσουμε κι αυτό!

      Να περνάς καλά, και τούτες τις μέρες και πάντα🙂
      καλές γιορτές

      @ Ευχαριστούμε πολύ, κι εμείς και ο Άκης, Ριτσάκι μας !
      Και του χρόνου να έρθεις την παραμονή, να σε «φιλέψουμε»! 😉

      @ Αυτά είναι τα βασικά, roadrtist μου, αυτά φτάνουν!

      Πολλές ευχές και σε σένα🙂
      Φιλιά!

  8. Χρόνια πολλά και χαρούμενα!!
    Υγεία, χαρά και ευτυχία και από μένα!

    Ελπίζω να μας τα πείτε και την Πρωτοχρονιά!!

    πολλά φιλιά , καλά να περνάτε!!!

  9. Χρόνια πολλά και πολυτονικά χειρόγραφα.
    Άλλωστε «χρωστώ» μία απάντηση στο ιστολόγιό μου.
    Να ΄σαστε καλά και πολλές-πολλές εγγραφές

  10. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
    ΚΑΙ ΚΑΛΑ, ΝΑΤΑΣΣΑΚΙ ΜΟΥ!

    ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ
    ΚΑΙ
    ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
    ΣΟΥΠΕΡ
    ΑΠ’ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ !!

    Πάρε ρε συ κανένα τηλέφωνο στο σπίτι,
    τώρα πια τα παιδιά είναι πιο ήσυχα,
    έχω μόνο το τηλ της δουλειάς σου.

    Να μου φιλήσεις τον γιο
    και καλά θα κάνουμε να βρεθούμε
    με μάμμα και μένιεκ..!

    1. @ Αν είναι αυτή, Κλέλια μου, την έχουμε!😉
      Και πολλές ευχές έχουμε, απ’ την καρδιά μας
      και φιλιά γι’ αυτούς που αγαπάμε🙂

      Να περνάς καλά!🙂

      @ Θα το προσπαθήσω και για την πρωτοχρονιά, marian!!!
      Αφού σας άρεσαν!!!🙂
      Χαίρομαι που περνάς
      πολλές πολλές ευχές και για σένα και όσους αγαπάς
      Φιλιά!!! 🙂

      @ Θα το περιμένουμε το χρωστούμενο, Οδυσσέα🙂
      Καλά να περνάς κι εσύ🙂
      Πολλές ευχές κι από μένα🙂

      @ Φαίη μου!
      χαίρομαι που μπήκατε σε ρυθμό🙂
      Θα τα πούμε ελπίζω τούτες τις μέρες
      Φιλιά πολλά στο Γιάννη και στα μωρά
      και όλες μας τις ευχές, για όλα!

  11. Μπήκα για ευχές.. και μου άνοιξε η όρεξη…
    Μιαμ μιαμ μιαμ…Για κρητικό λουκάνικο..και ενα καπρικό…θα έδινα και την ψυχή μου… τώρα…
    Χαχαχαχαχαχαχαχα
    Χρόνια πολλάααααααααααααα

  12. Χρόνια πολλά! εξαιρετικά τα κάλαντά σου, πρωτότυπα και αυθεντικά, απο τα καλύτερα που μου ήρθαν φέτος.
    Με υγεία και ευτυχία

    1. @ Και αγάπη πολύ, και δημιουργία, και ζεστασιά, και ελπίδες, και όλα όσα θέλει ο καθένας μας, Ελένη μας🙂
      Φιλάκια πολλά🙂

      @ Φιλενάδα μου, Σμαααααααααααααααααααααααακ!
      Ανοιξιάτικο εντελώς, κι ας έχει χιόνι στο βουνό, ναι;🙂 🙂 🙂

      @ Αυτό είναι το καλύτερο, ΚιτσοΜήτσε μας -ότι θέλει ο καθένας να το έχει😉
      Φιλιά κι από μας, και πολλές ευχές🙂

      @ Πέρνα να σε κεράσουμε, ακανόνιστη -μόλις ήρθαν από το νησί!🙂
      Χρόνια Καλά, και Πολλά
      και χαρούμενα
      και πιο ευτυχισμένα🙂

      @ Είναι της πατρίδας μου, Μαρίνα – αυτά λέμε στην Κρήτη, ακόμα!
      και μετράνε πολλά πολλά χρόνια παράδοσης
      ήθελα να γράψω πιο πολλά γι’ αυτό, μα…. ίσως του χρόνου
      Να είσαι καλά, κι εσύ να περάσεις όπως επιθυμείς🙂

  13. …….(¯`O´¯). •*¨`*•♥.•´*.¸.•´*•♥.•´
    …….…/ | \ . MERRY CHRISTMAS &
    ……….*♥*. HAPPY NEW YEAR♥♥♥
    ………*♥♥*’♫ ♥*~.•*¨`*•♥.•´*.¸.•´*
    …….’*♥♥♥* ‘
    ……’ *♥♥♥♥*’
    ….’ *♥♥♥♥♥* ‘
    …’ *♥♥♥♥♥♥ * ‘
    … *♥♥♥♥♥♥♥ * ‘
    …*♥♥♥♥♥♥♥♥* ‘
    ‘ *♥♥♥♥♥♥♥♥♥* ‘
    ‘ *♥♥♥♥♥♥♥♥♥* ‘
    …….…♥♥
    …….x♥♥♥x

    vloutis.wordprewss.com
    vloutis.blogspot.com

  14. Ν Α Τ Α Σ Σ Α Κ Ι
    ………Κ………..Υ
    ………Η………..Ρ
    ………………….Ι
    ………………….Α
    ………………….Κ
    ………………….Ο
    Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα! Με πολλά χαμόγελα και βροντερά γελάκια (καλέ πότε θα το ακούσω αυτό;;) Σας πατουσοφιλούμε οικογενειακώς!!

    υγ όπως είδες και τα 2 ονόματα από σένα ξεκινούν! Μια είναι η κολώνα του σπιτιού χιχι!!
    Μουτσσ!

  15. γρουμφ!! δε τη κράτησε την ακροστοιχίδα!! ο ακης διαβάζεται διαγωνιοκάθετα απο το πρώτο Α
    και ο κυριακος επίσης από το τελευταίο Α!
    λολ!!

Τα σχόλια είναι κλειστά.