Men(i)e(k)..!

  • Μελπομένη (η): Μούσα της Ελληνικής μυθολογίας. Ήταν η μούσα της τραγωδίας, παρά τα χαρούμενα τραγούδια της. Κατά τη Θεογονία του Ησιόδου και του Απολλοδώρου ήταν κόρη του Δία και της Μνημοσύνης και μητέρα των Σειρήνων μετά του Αχελώου. Στην αρχή θεωρούταν μούσα του μέλους ή της ωδής, εξ ου και το όνομά της. Σ΄ αυτήν αποδίδεται η εφεύρεση της βαρβίτου με την οποία μέλπουσα «καθήδυνε» τους θνητούς ακροατές της, «θνητοίσι μελίφρονα βάρβιτον εύρε» (Ανθολογία ΙΧ 504) περιστοιχιζόμενη από την ακολουθία της, τις Ώρες και τις Νύμφες. Αργότερα όμως αποβαίνει η κατ΄ εξοχή μούσα της θεατρικής τραγωδίας. Με την Μελπομένη παρομοιάζεται, σε επίγραμμα του Αγαθίου η τραγωδός Αριάδνη της οποίας το άσμα, λέγει, αδόμενο με τραγικό στόμφο, έμοιαζε με την ηχηρή και πύρινη ωδή της Μούσας της Τραγωδίας.

οόχι, δεν κάνει μάθημα για τις Μούσες ο αστερΆκης, άλλη ήταν η αφορμή (αλλά με πιάνει πάντα το «εκπαιδευτικό» μου όταν έχω τέτοια θέματα)


Θα έχετε παρατηρήσει, όσοι έρχεστε καιρό εδώ, ότι τα περισσότερα τραγούδια που έχω στο blog είναι ελληνικα. Δεν είναι που δεν μ’ αρέσει η μουσική από άλλες χώρες, ούτε πως δεν ακούω από ιδιοτροπία -ίσα ίσα… Πολλά τραγούδια με στίχους γραμμένους σε άλλη γλώσσα τα έχω αγαπήσει απίστευτα -και σε «ιδιότροπες» γλώσσες, όπως στα τούρκικα ή σε γλώσσες σλάβικες, τα ινδιάνικα είναι από τα αγαπημένα μου, τα λατινο-φωνα επίσης… Απλά, συνήθως δεν παρακολουθώ τις εξελίξεις, τα καινούρια τραγούδια. Έτσι εδώ και χρόνια έχασα την επαφή, ειδικά με την αγγλόφωνη μουσική σκηνή. Πέρσι, όμως, που κάμποσοι από τους ιστολόγους που διαβάζω -και είναι και φίλοι- έκαναν λίστες με τα 20 καλύτερα (και μερικοί και με τα 20 χειρότερα) ξένα album της χρονιάς, έπιασα τον εαυτό μου στις γιορτές να αναγνωρίζει τραγούδια και τραγουδιστές, και -το καλύτερο- στα ράφια με τις ξένες κυκλοφορίες στα δισκάδικα, γνώριζα δίσκους από τα εξώφυλα! Αυτό το πάθαινα παλιά μόνο με τα πολύ «κλασσικά» album που αγαπώ, και βέβαια με τα ελληνικά που παρακολουθώ. 

Κατάφερα όμως -σχεδόν- να πιάσω το νήμα από κει που το είχα χάσει, και συνεχίζοντας να τους παρακολουθώ μέσα στη χρονιά και να μιλάω μαζί τους, και διαβάζοντας (όσο μπορώ) περιοδικά σαν το Muzine και το Soul, που γράφουν -πάλι- φίλοι, φέτος είμαι πιο ενημερωμένη! 

Εκτός όμως από τις μουσικές αναρτήσεις των φίλων, έχω και το Στράτο. Ο Στράτος μου, «ερασιτέχνης»  dj αλλά εξαιρετικά ενημερωμένος, όπως λένε οι γνωρίζοντες, μου «στέλνει» συχνά πυκνά διάφορα καινούρια ν’ ακούω. Τις προάλες, που μιλούσαμε λοιπόν, μου είπε ότι βρήκε ένα καινούριο συγκρότημα από τη Σουηδία, τους Melpo Mene. «Γουγλίζοντας», βεβαίως (πώς αλλιώς!) κατάλαβα αμέσως για τι πράγμα μιλάει. Αλλά το πρώτο σοκ ήταν το όνομα, και οι συνειρμοί με τη φίλη μας τη Meniek-ναι, το ξέρουμε ότι δεν είναι αυτό το όνομά σου, αλλά…δεν είναι φοβερό;;;!!! :p

Οι Melpo Mene, λοιπόν, είναι ένα συμπαθέστατο ποπ συγκρότημα από τη Στοκχόλμη, σχετικά καινούριο (από το 2006, νομίζω). Δεν βρήκα πάρα πολλές αναφορές γι’ αυτόυς, εκτός από τη σελίδα τους και το myspace τους, αλλά η μουσική τους είναι φρέσκια, ευχάριστη -στα δικά μου τουλάχιστόν αυτιά- , τα τραγούδια τους συμπαθητικά, και τα βιντεάκια έξυπνα. Δείτε αυτό που μου άρεσε πιο πολύ, το I Adore you

Αλλά έχουν επίσης ένα όμορφο τραγούδι, που θέλουμε –κι εγώ κι ο Στράτος, να αφιερώσουμε στη φίλη μας τη Meniek και στην τρομερή της κόρη, τη Ν. Λέγεται Good With the Mothers:

(οι στίχοι του, εδώ)

υγ. Αν έγραφε ο Ίνδικτος αυτό το κείμενο, θα πρόσθετε στο υγ: Sorry, Jo! Αλλά εγώ θα το δείξω στην εξαφανισμένη Jo, αύριο που θα τη δω, να μάθει!!!  ;)  

(χο χο χο!)

 

Καλημέρες🙂

καλό Σαββατοκύριακο!

52 thoughts on “Men(i)e(k)..!

  1. Αχ….
    και πάλι αχ…..
    μα πόσους φίλους πια;;

    Τι κρίμα να μην έχει η Καθημερινή radio live…..

    Αχ….πάλι συγκινήθηκα….
    αλλά δεν μπορώ να δακρύσω, γιατί είμαι στο συνεργείο για αλλαγή λαδιών….

    Φιλί

  2. Είμαι κοινωνικός άνθρωπος εγώ, Νταλικέρη μου -πρόσεξε μην σου βάλουν καμένα λάδια στη Νταλίκα, κι άσε τις αφιερώσεις!
    :ppp

    Φιλί, καλό ΣΚ🙂

  3. Χε χε χε….

    πρόσεχε από την πολλή κοινωνικότητα μη σου φύγει κανας πόντος από το καλτσόν…

    και είναι και …..Belinda….

    λολ

  4. To clip του «I Adore you» όμορφο, το τραγούδι ευχάριστο, αλλά το ποστ είναι inside joke και δεν το κατάλαβα να σου πω την αμαρτία μου.
    Κι άλλη φορά πριν γράψεις οτιδήποτε να ζητάς την άδεια του νταλικιέρη, γιατί βλέπω πολύ τον αγχώνουν τώρα τελευταία τα ποστ σου. Συγκινείται, δακρύζει, χάνει λάδια… Λυπήσου τον δηλαδή

  5. Θα σου εξηγήσω εσένα, AfMarx μου
    Είναι όμως ευχάριστα τα τραγούδια τους, ε; 🙂

    Ο Νταλικέρης δεν χρειάζεται προσοχή, δεν έχει ανάγκη :ppp

    Και σιγά μην του ζητήσω και άδεια!!!!!
    Πφφφφφφφφφ!😆 😆 😆

  6. Allu fan park

    για κούνα λίγο το κεφάλι σου και ξαναέλα μας!

    Δεν φτάνει μία έξυπνη (;) παράφραση αδελφέ για να είσαι και έξυπνος.
    Κι άλλη φορά, να φυτρώνεις ΜΟΝΟΝ εκεί που σε σπέρνουν.
    Φιλάκια

  7. Χε χε!
    Δεν άκουσα τπτ γιατί ως γνωστόν πρέπει να πάω στην οικόσιτη αλλά γελάω με τα σχόλια…
    Γειά σου Στράτο🙂 Κατέβα Αθήνα λέμεεεεεε.

  8. I adore you…πολύ γλυκό σχεδόν νουφαρένιο και απαλό….
    Καλημέρα γλυκειά μου Πασχαλίτσα….
    Φιλί μεγάλο φιλί μικρό φιλάκι φιλούμπα και μια σκέψη…

  9. και το βιντεάκι, δεν ήταν σαν παραμύθι, Δημητρούλα μου; 🙂

    όλα τα φιλιά ευπρόσδεκτα, και σε σας
    και η σκέψη -το ξέρεις🙂

    Καλό σαββατοκύριακο μικρούλι!

  10. χαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχα!!!!!!
    (έχω πέσει κάτω, έχω δακρύσει από τα γέλια ΣΕ λέωωωωωω!!!!)

    Νταλάρα+ΠυξΛαξ!!!!!!
    😆 😆 😆

    ΝΑΙ, θα δω τη JO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (είναι εδώ)🙂

  11. ΟΚ!… Τα ακατάλληλα τα είπα δια ζώσης (και εδώ και εις την τιμημένη συμπρωτεύουσα), εδώ θα πω τα κατάλληλα, διότι το βλόγον έχει και παιδευτικόν χαρακτήρα, και πρέπει να προστατεύσωμεν και τους ανηλίκους επισκέπτας…
    Λοιπόν… I (ειλικρινώς) adored τον νεαρό του πρώτου βιδέου ο οποίος είναι φτυστός ο Μίμης (Λόλα, έλα μήλα) από το αναγνωστικό της Α’ δημοτικού, όπως ενθυμούνται οι παλαιότεροι εξ ημών (οκ μην κοιτάτε γύρω γύρω εμένα εννοώ) και όπως γνωρίζετε οι νεώτεροι από τις αναμνηστικές επανεκδόσεις, αλλά πείτε χαιρετίσματα στον νεαρό του δευτέρου βιδέου, εις εκοιμάτο κάτω από το λαμπατέρ, ότι ας είναι όσο καλός θέλει (και μπορεί) με τις μανούλες των δυχατερών, αρκεί να παραμένει μακριά από αυτές ταύτες τις δυχατέρες (και τη δική μου συγκεκριμενότερα)
    Υ.Γ. Σας φιλώ και τους δυο τους παλιοσυνωμότες (ο Κατιλίνας έμπροσθέν σας ωχριά) και σας ευχαριστώ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ για την αφιέρωση (και η Ν. το ίδιο)

  12. Μην γράφεις τέτοια και ανεβάσει ο Ίντι κανέναν Νταλάρα. Μη σε παρακαλώ. Έχουμε μερικούς να τους διαβάζουμε κάθε μέρα. Μην μολυνθούν και πάθουν Νταλαρίαση. Είναι ανίατη ασθένεια ΣΕ λέω.

  13. @ Στράτο μου, λες;;😆 😆

    @ Meniek μας, ήταν τόσο καλό το λογοπαίγνιο, και η ευκαιρία να σε «πειράξουμε» που ήταν αδύνατο να αντισταθώ!!!🙂

    **για το νεαρό, συμφωνώ απόλυτα
    Σας φιλούμε και από μακρυά, και από κοντά και τις 2 🙂 🙂 🙂

  14. Πόσο χαιρομαι για το αφιέρωμα. Αντε , να δουμε την κόρη οπως αξιζει στην ιδια και τους γονείς της.
    Κυρία, κυρία, η σειρά μας πότε είναι ;

  15. βρε νατασσακι Ακη, ακη….. σουχω πει ότι βαρυνομαι να βγω νυχτιάτικα; Τί ωραια που ειναι στο σπίτι, κατω απ το παπλωμα, βλεπτοντας Αλ Τζαζίρα!!!

  16. καλησπερα . εχω χασει επαφη με τα ξενα μουσικα τετκενομενα.
    απο ελληνικα κατι κανω,το καλυτερο μου βεβαια ειναι τα παραδοσιακα μας ,οσο τα γνωριζω τοσο τα νοιωθω και με συγκινουν.
    καλο Σ.Κ.
    φιλια καρυστινα

  17. ΝατασσΑκια μου, τι τρυφερά, τι τρυφερά τραγουδάκια!!! Και ωραία βιντεοκλίπ! Το πρώτο μάλιστα μου θύμισε λίγο το περιβάλλον από τον Αρκούδο Πάντιγκτον, το θυμάσαι; 🙂 🙂 🙂
    Έχω με-λιώσει, σου λέω.
    Το άλλο είναι πως ύστερα από αυτή την τρυφεράδα θένε να με τραβήξουν στα Γκομόρρα – σνιφ!
    Καλό υπόλοιπο Σ/Κ
    :***********************************

    ΥΓ.: Αααα, ξέχασα! Αμανείναι να κάνει ο Ιντισ ελληνικό αφχιέρωμα, παρακαλώ να βάλει και Πέγκυ Ζήνα, το »Μαζί σου»! Πες του κάτι, Νατ, εσύ, που είστε φίλοι!!!
    ΥΓ1.: Ο Αφμ γίνεται γίνεται από τους αγαπημένους μου και ετοιμόλογους και γλωσσοπλάστες! 😆

  18. Συγχαρητήρια για την επιλογή της «Ασκητικής». Είναι απίστευτο πόσα νοήματα και διδάγματα ζωής περιέχει ένα τόσο μικρό βιβλιαράκι.
    Δηλώνω οπαδός της σουηδικής μουσικής σκηνής: Abba, Nightwish (Σουηδοί δεν είναι?), Therion (αν σου αρέσουν τενόροι και σοπράνο με ροκ συνοδεία) κλπ. Επίσης ψηφίζω Cesaria Evora, Hevia και Tonino Carotone, οπωσδήποτε δε Madredeus. Υπέροχοι οι Melpo Mene, ένιωσα νοσταλγία για το δημοτικό, για την πρώτη φορά που ερωτεύτηκα εκεί.
    Ελπίζω κάποτε όπως αποκτήσω κι εγώ παιδιά και είμαι έτοιμος να λατρέψω τη γυναίκα που θα με κάνει πατέρα. Υποκλίνομαι στην ανωτερότητα της γυναικείας φύσης κι εν γένει της μητρότητας. Δεν υπάρχει κάτι πιο ιερό.
    Υγιαίνετε.

  19. Είμαι περίεργος να ακούσω τη μουσική στους στο σπίτι γιατί στο γραφείο δεν παίζει!

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!

    (Η Δομή είσα? χο,χο,χο)

  20. Α, ωραία! Μου αρέσουν πάντα οι νέες προτάσεις στη μουσική. Σου αφήνω ένα «γεια» λοιπόν και πάω να τ’ ακούσω όλα!

    Φιλιά. Και τα λέμε εμείς… Δεν σε ξέχασα 😉

  21. Πολύ όμορφο το αφιέρωμα, πολύ γλυκά τα βιντεάκια, αλλά αυτό ήταν μόλις το ένα μέρος του θέματος: το εκπαιδευτικό. Yπήρχε και το διασκεδαστικό που το απαρτίζουν τα σχόλια. Εριξα πολύ γέλιο (Κι ας μη τα έπιασα όλα…).

    Πολλά φιλιά Νατάσσα μου!

  22. @ Αχ βρε Ριτσάκι μου, μας πλακώνει το πάπλωμα, από τώρα;;;;
    :p

    @ Καθόλου δεν πειράζει, Αμετανόητε Πρίαμε!🙂 Κι εμένα μ’ άρεσαν.

    Φιλιά στους τρώες σου

    @ Τα παραδοσιακά ελληνικά είναι και δικά μου αγαπημένα, venceremos – θα έχει πολλά εδώ, μην ανησυχείς!

    Φιλιά πολλά

    @ Είπαμε, super If μου, είμεθα του εκπαιδευτικού! :p

    Φιλάκια 🙂

  23. @ ναι, ναι, ναι, φυσικά και τον θυμάμαι τον αρκούδο!!!!
    (είχα κιόλας🙂 )

    Παπικουλίνι μου, το ήξερα ότι θα σου άρεσε!
    ———————-
    ΥΓ:Αν κάνει ο Ίνδικτος ελληνικό αφιέρωμα -που πολύ αμφιβάλω, δλδ, πιο εύκολα θα βάλει Πέγκυ Ζήνα, παρά Νταλάρα και ΠυξΛαξ, ΣΕ λέω!!!!😆 😆 😆

    ΥΓ1: Εμένα είναι από τους αγαπημένους μου, έτσι κι αλλιώς!😉

    Φιλάκια πολλά -καλό νέο ΣΚ πια

    @ σκουλικάκι μου, γι’ αυτό είμαστε εδώ🙂

    @ τερατάκι μου αγαπημένο, να το δω κι αυτό, που θα προλάβεις εσύ;;;;;

    Φιλιά σε όλους σας 🙂

    @ Αλεξήνωρ, χαίρομαι που σας αρέσει η Ασκητική, είναι το αγαπημένο μου βιβλίο. Και χαίρομαι που σας άρεσε και η μουσική. Ενδιαφέρουσες οι προτάσεις, μερικούς από αυτούς τους καλλιτέχνες τους ακούω, έτσι κι αλλιώς
    Σας ευχαριστώ για το σχόλιο, καλώς ήρθατε🙂

    @ Να είσαι καλά, roadartist μου κι εσύ, με τις σπουδαίες αναρτήσεις σου🙂
    Φιλιά

    @ Μαγισσούλα μου, δεν το φαντάστηκα, λες;🙂

    merci!

  24. @ Ρουλιώ μου, μα ξέρω εγώ τι αναγνώστες και αναγνώστριες και σχολιαστές έχω τόσο καιρό, δεν ξέρω;;;😉
    Φιλιά θα σου δώσω από κοντά, εσένα🙂

    @ Καλημέρα Radio Markoni μου, αν σου άρεσαν να σου στείλω το δίσκο τους🙂
    (θα ήθελα να είμαι, χο χο χο!😉 )

    @ Επίσης, ΚιτσοΜήτσε μας! 🙂 🙂

    @ Φεγγαροκυρά μου, νομίζω θα σ’ αρέσει
    Φυσικά και θα τα πούμε, έτσι κι αλλιώς!
    Φιλάκια🙂

    @ Ριτσάκι μου, δεν έχω τίποτα καλύτερο!🙂

    @ Ήταν ένα ποστ με ποικιλία, γατί μου!
    Ευχομαι να σου άρεσαν και τα υπόλοιπα τραγούδια τους -Φίρμα θα τους κάνω ! 😆

    Φιλιά πολλά🙂

    @ (ξ)αδερφούλη μου, έβαλα!!!
    (σε κακομαθαίνω, το ξέρω! :p)

    Φιλί γλυκό 🙂

Τα σχόλια είναι κλειστά.