Το «παιχνίδι» της συγκίνησης…

Ο Άλλος με κάλεσε να παίξω σε ένα «παιχνίδι συγκίνησης από οποιοδήποτε λόγο». Πρέπει να αναρτήσεις ένα κείμενο, βίντεο, στίχο, τραγούδι που σου προκαλεί συγκίνηση, χωρίς απαραίτητα να εξηγήσεις το λόγο. Μια και κοιτάζοντας το ημερολόγιο το πρωί είδα ότι σαν σήμερα 9 Οκτώβρη του 1967, δολοφονήθηκε από τον υπαξιωματικό του βολιβιανού στρατού Μάριο Τεράν, όντας αιχμάλωτος, θυμήθικα πέρσι, που πολλοί είχαμε γράψει για τον Τσε*. Ξαναβάζω λοιπόν το ίδιο -το γράμμα που άφησε στα τέσσερα παιδιά του. Είναι από τα πιο συγκινητικά κείμενα που έχω διαβάσει ποτέ – έτσι κι αλλιώς, ο Τσε συγκίνησε και ελπίζω πώς θα συνεχίσει να συγκινεί με πολλούς τρόπους, αλλά τούτος θαρρώ πώς είναι ο πιο «Ανθρώπινος». 

“Αγαπημένα μου Αλεϊντίτα, Καμίλο, Σέλια και Ερνέστο,

Αν μια μέρα χρειαστεί να διαβάσετε τούτο το γράμμα, θα πει πώς πια δεν είμαι ανάμεσά σας.
Σχεδόν δε θα με θυμάστε πια και τα πιο μικρά θα μ’ έχουν ξεχάσει.
Ο πατέρας σας ήταν ένας άνθρωπος που έπραττε όπως σκεφτόταν , και που ήταν σίγουρα πιστός στις πεποιθήσεις του.
Να μεγαλώσετε σαν καλοί επαναστάτες.
Να μελετάτε πολύ για να μπορέσετε να κυριαρχήσετε στη φύση. Να θυμάστε πώς είναι η Επανάσταση που είναι σημαντική και ότι ο καθένας μας, από μόνος του, δεν αξίζει τίποτα.
Να ‘στε κυρίως ικανά να αισθάνεστε, όσο πιο βαθιά μπορείτε, κάθε αδικία που γίνεται απέναντι σ’ οποιονδήποτε σ’ οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Είναι το πιο ωραίο χάρισμα ενός επαναστάτη.
Πάντα παιδιά μου, θα ελπίζω να σας ξαναδώ. Ένα μεγάλο και δυνατό φιλί απ’ τον Μπαμπά.”

Και, τραγούδι -το πιο γνωστό,  “Hasta siempre”, του Κουβανού συνθέτη Carlos Puebla, που γράφτηκε το 1965. 

Με την Nathalie Cordone:

και με την Joan Baez

(δυο από τις εκατοντάδες εκτελέσεις που έχουν γίνει)

*Τα περισσότερα από τα άρθρα που γράφτηκαν πέρσι και παλιότερα, μπορείτε να τα βρείτε εδώ συγκεντρωμένα

 

Ας συνεχίσει το παιχνίδι όποιος θέλει 

Καλημέρα🙂

37 thoughts on “Το «παιχνίδι» της συγκίνησης…

  1. ΄Υστερα από αυτή την ανάρτηση, εγώ ότι κι’ αν πω θα είναι πολύ πεζό..
    «Ένα μεγάλο και δυνατό φιλί απ’….» τη Γλαρένια…

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  2. Ανεξίτηλα τα σημάδια της συγκίνησης καθώς έχουν ποτίσει με τη δύναμή τους τα λόγια του μεγάλου Τσε. Και τις 2 εκδόσεις του τραγουδιού μαζί με άλλες 3 ακόμα τις ακούω κι εγώ. Να είσαι καλά νατασσάκι🙂

  3. @ Καμηλιέρη μου, φέτος θα σου κάνω εγώ δώρο ένα καλό, ναι;🙂

    @ Γλαρένια μου, ναι -όσες φορές κι αν το έχω διαβάσει, όσα χρόνια κι αν πέρασαν… η ίδια δυνατή συγκίνηση, πάντα🙂
    Φιλιά κι από μενα

    @ Γιώργο μου, αν πας στη σελίδα με τα περσινά αφιερώματα θα βρεις πολλά τραγούδια για τον Τσε -πέρσι είχαν γεμίσει τα blog, που ήταν τα 40 χρόνια από τη δολοφονία του

    Καλημέρες

  4. Αν η επανάσταση γινόταν απ’όλους για τα παιδιά που έρχονται από πίσω, οι σκοποί δεν θ’αγίαζαν τα μέσα. Θα ήταν ιεροί από μόνοι τους.
    Τιμή στον Che.
    Κάποιοι θέλουν να γεννιούνται ήρωες. Κάποιοι άλλοι απλά γεννιούνται τέτοιοι.

  5. Μ’ άρεσε αυτό, νταλικέρη:
    Κάποιοι θέλουν να γεννιούνται ήρωες. Κάποιοι άλλοι απλά γεννιούνται τέτοιοι.

    και ο Τσε γεννήθηκε τέτοιος -κι ότι κι αν του κάνουν τόσα χρόνια, δεν θα πάψει να εμπνέει. Ευτυχώς.

  6. τι να πω!!! τα τελευταια 4 χρονια οι εξελειξεις στην ζωη μου ειναι τοσο συγκλονιστικες κ απροσμενες που δεν αφηνουν χωρο για οποιεσδηποτε αλλες συγκινησεις…
    φιλια καρυστινα. και καλως σε βρηκα!!

  7. @ venceremos, καλώς ήρθες!
    Είναι όμορφη η Κάρυστος, θα τα λέμε! 🙂

    @ Φιλαράκι, χαίρομαι 🙂 Φιλιά και στους τρεις σας

    @ Κάβειρε, μόνο σεβασμός….

    @ Σκουλικάκι μου, και βέβαια!!!!

    @ meniek μου, εμ….
    Φιλιά🙂

  8. @ AfMarx μου, έχω ένα φίλο που μου δίνει πολλές φορές διάφορα -ξέρεις τίποτα;🙂 🙂 🙂
    (σου είπα ευχαριστώ; )

    @ Καμηλιέρη μου, εγώ σας υιοθέτησα, ορίστε μας !

    Να βρεις άλλους εσύ!!!
    (και θες τρεις)😆

  9. Πφφφφ…
    Σας αφήνω τα επιδόματα βρε, εγώ είμαι λάρντζ τύπος
    (αν και δεν έχω πρόβλημα να βρώ να υιοθετήσω τρείς, κι ας έχουν ενηλικιωθεί οι κακομοίρες😉 )

  10. @ μαγισσούλα μου, χαίρομαι που σου άρεσε…
    Φιλιά πολλά 🙂

    @ Καμηλιέρη μου, άντε λοιπόν!!!!
    Τι κάθεσαι, δεν θα «υιοθετήσεις» κανένα;🙂

    @ Coco μου, πόσο δίκιο έχεις!
    Καλώς ήρθες κι από δω 🙂

    @ recuerdos, μας συγκινούν παρόμοια πράγματα μάλλον..!

    Καλώς ήρθες, καλή πορεία στη blogoσφαιρα🙂

    @ Ριτσάκι μου, εμείς γιατί είμαστε εδώ, δλδ;
    Ε;🙂

    @ Αν κατάφερα να σε συγκινήσω, χαίρομαι, άλλε φίλε μου..
    (και ζηλεύω, τώρα… γρουμφ!)🙂

    @ Ήμουν σίγουρη, Κατερίνα μου.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ🙂

    @ Καλησπέρα roadartist μου -χαίρομαι που σου άρεσε!🙂

  11. Πολύ καλή η επιλογή σου . Σήμερα την διάβασα , με σχετική καθυστέρηση . Μπράβο σου !
    Φωτίζει πάντα τις καρδιές μας !!

    σ.σ. αν θες μπορείς να ακούσεις πάρα πολύ ωραία τραγούδια από τον χιλιανό τραγουδοποιό , δολοφονημένο από την χούντα του Πινοτσέτ Victor Jara , στο youtube , στο συνιστώ !
    καλώς σε βρήκα

Τα σχόλια είναι κλειστά.