Παραμύθια «τραγουδιστά»

Η mamma το ξεκίνησε, με αφορμή το φόβο του αγαπημένου μου Pabo -η κουβέντα πήγε στα παραμύθια, την πήρε η meniek και την έκανε φύλλο και φτερό σε δύο υπέροχα ποστ-σεντονάρες. Και, μπορεί να μην συμφωνήσαμε, να μην άλλαξα εντελώς γνώμη για την ωραία κοιμωμένη, αλλά έτσι κι αλλιώς περί ορέξεως…

Όμως, εμένα το μυαλό μου (λέμε τώρα) λειτουργεί περίεργα. Και όπως πάντα, από την πρώτη στιγμή που πήγε η κουβέντα στα παραμύθια, εμένα πήγε σε τραγούδια-παραμύθια! Σκέφτηκα να το ψάξω λίγο, όπως συνήθως, αλλά το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό, «ακούμπησε» μνήμες, μπήκε σε «κουτάκια» (από κείνα τα κλειστά εδώ και χρόνια…)

1991, Άνοιξη πρέπει να ‘τανε, όταν άκουσα για πρώτη φορά το δίσκο τους, «Χαΐνιδες». Είχα ήδη μάθει γι’ αυτούς, μια και η επαφή μου με την Κρήτη ήταν πολύ πιο έντονη. Ο πρώτος τους δίσκος, έκπληξη -παράδοση, υπέροχοι ήχοι, υπέροχοι στίχοι. Όλα τα τραγούδια του αγαπημένα -λιωμένος, σε βινύλιο ακόμα τότε… Μα το τραγούδι που πρέπει να έχει τις πιο πολλές «χαρακιές» στο δικό μου δίσκο, είναι το παραμύθι:


Μια φορά γιε μου κι έναν καιρό
βασιλιάς καλός όριζε τόπο μακρινό…

Παραμύθια της γιαγιάς, του παππού… -από κει γνώρισα και τη φωνή του Μιλτιάδη Πασχαλίδη, που αγάπησα, και που τραγούδησε κι άλλα παραμύθια, μόνος του πια. Αλλά βέβαια, με τέτοιο ξεκίνημα, μόνο «παραμυθάς» θα μπορούσε να γίνει: 

και να τραγουδά παραμύθια με χαρούμενο, ή και με λυπημένο τέλος :

Το πιο αγαπημένο μας σαν οικογένεια, πάντως –κι ας μην είναι εντελώς παραμυθάκι– είναι το «Ήτανε μια φορά«, με το Νίκο Ξυλούρη. Αλλά έχει κι άλλα -έχει τραγουδήσει τον «Ερωτόκριτο», που είναι από μόνος του παραμύθι. Και το «Παραμύθι» σε μουσική Σταύρου Ξαρχάκου και στίχους του Γιώργου Ζερβουλάκου, από την ταινία του «Λυσιστράτη» του 1972 (εκεί, το τραγουδούσε η Τζένη Καρέζη):

Θα μπορούσα να σας βάλω όσα τραγούδια «παραμυθένια» βρήκα, και θα γινότανε το ποστ σαν τα καλοκαιρινά μου… μα, πάνω που με είχαν πάρει τα τραγούδια από το χέρι και με «σεριάνιζαν» στις αναμνήσεις μου, ήρθαν τα καλά νέα του σήμερα: από τη Niemandsrose πρώτα, που περιέγραψε μοναδικά τον τρόπο που έγινε Μαμά:

Ξημερώματα Δευτέρας ένα ρυάκι ζεστό νερό ανάβλυσε από τα πόδια μου ανάμεσα ταξιδεύοντάς με μια για πάντα στην Μητρότητα….

το «ταξίδι» είναι το πιο όμορφο που θα μπορούσε να κάνει –στο τέρμα του ήταν η κόρη της… και είναι μια για πάντα, χωρίς «επιστροφή» ! 

Την Τετάρτη, οι Μετεωρίτες -δλδ η Φαίη κι ο Γιάννης- έκαναν με τη μία και κόρη και γιο! (κουράγιο, τώρα!!). Και, δεν βλέπω να μπλογκάρουν σύντομα -εγώ με ένα και δεν πρόφταινα να κοιμηθώ! 🙂

Την Παρασκευή είχε τα πρώτα της γενέθλια η «ροζ» της οικογένειάς μας -πέρασε κιόλας ένας χρόνος! Και το Σάββατο, στο πάρτι της, ήταν….για τσιμπιές! Έκανε «φου» το κεράκι, χόρεψε με ό,τι μουσική άκουγε, έπαιξε… Αχ!  (ξέρω, χαζοθεία, εντάξει!)

Και ήρθε και την Κυριακή ο (ξ)άδερφος Κούκος, να μ’ αποτελιώσει, με το δικό του «παραμυθάκι»!

Είπα να καλμάρω λοιπόν, λίγο -και να βάλω μόνο ένα τραγούδι ακόμα : τον «Τεμπέλη Δράκο«, με το Σωκράτη Μάλαμα, από το δίσκο «Ο Τεμπέλης Δράκος και άλλες ιστορίες…» σε μουσική Γιώργου Χατζηπιερή και ενορχήστρωση Μάριου Τακούση.

και για το τέλος, ένα παραμύθι με τη φωνή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου (σιγά που θα έλειπε..) : «Το παιδί και το ψαράκι«, από ένα CD του περιοδικού «Μετρο», με τίτλο «Μια φορά κι έναν καιρό..», όπου διαβάζουν παραμύθια πολλοί γνωστοί κι αγαπημένοι.

Καλημέρα 🙂

Καλή βδομάδα, «παραμυθένια»  😉

υγ1. Μην γκρινιάξεις πάλι για τους «έντεχνους»!

υγ2. Το αφιέρωμα στους Λύκους -και των παραμυθιών και τους άλλους- αργότερα… 🙂

υγ3. Ακόμα πουθενά Νταλάρας!  🙂

34 thoughts on “Παραμύθια «τραγουδιστά»

  1. Με τέτοιο baby boom στην μπλογκόσφαιρα, τα παραμύθια και τα νανουρίσματα είναι ότι πρέπει για τις φρέσκες μαμάδες…
    🙂
    ***Nα είναι καλότυχα τα …μωρά των μπλογκομαμάδων. Εύχομαι κάθε ευτυχία.
    Σαν τα παραμύθια και καλύτερα…***

  2. Να πώκαι γω ένα;;;

    ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΗ-Μανώλης Φάμελος.

    Θα ‘θελα να σας διηγηθώ μια αρχαία ιστορία

    για κάποιο λόγο σας καλό να γίνει η αφορμή

    Όχι για τίποτε ήρωες που φάγαν τα θηρία,

    μα κάτι απλό και πλούσιο μαζί

    Κι είναι ιστορία έρωτα και παθιασμένου πάθους

    τέτοιου που δεν εγνώρισε η ανθρώπινη φυλή

    Μα το παράφορο αίσθημα μέγα θεωρείται λάθος

    αν δεν το συνοδεύει η λογική

    Ήλιο το νέο λέγανε, τη νεαρά Σελήνη

    που μυθική είχε ομορφιά

    Μα η κοινωνία τον έρωτα ν’ ανθίσει δεν αφήνει

    κι όλοι να τους χωρίσουνε βαλθήκανε με βια

    Της νύφης πιάνουν τους γονιούς και του γαμπρού το σόι,

    τους βάλαν λόγια φθονερά για τους δυο εραστές:

    ο Ήλιος λέει δε θα ‘κανε για το αρχοντολόι

    για του σπιτιού η σελήνη τις δουλειές

    Μα ο θεός ο σπλαχνικός τ’ άδικο δεν αφήνει

    κι απάλλαξε τους νέους απ’ τα ανθρώπινα δεσμά

    Άστρο τον Ήλιο έκανε, φεγγάρι τη Σελήνη

    Θαρρώ πως είν’ ακόμα εκεί ψηλά

    Και συναντιούνται στα κλεφτά λίγο μετά τη δύση

    για ένα φιλί στα πεταχτά

    Μα ο Ήλιος βλέπεις δε μπορεί μόνη να την αφήσει

    κι ολονυχτίς φωτίζει την ξανθή της ομορφιά
    Είναι πανέμορφο και τ απόγευμα θα στο στείλω(καλέ Θεούλη μου κάνε να βρω χρόνο και αντοχές….)

  3. ¨Το αφιέρωμα στους Λύκους -και των παραμυθιών και τους άλλους- αργότερα».

    Άντε ντε. Τέτοια περιμένω εγώ γιατί, ως γνωστόν, στην αναμπουμπούλα ο Αμετανόητος χαίρεται.

  4. !!!!!!!!!!!!!!!!
    να ζησουν τα μωρα και ναχουν δυναμη ν’ αντιμετωπισουν τους γονεις τους…! 🙂 🙂 παμπονηρο.. 🙂

    αφησες τους Κατσιμιχαιους εξω;
    δεν νομιζω να σου εχει ξεφυγει εκεινο το ομορφο με τους καλλικαντζαρους..!;
    υπαρχει και ενα βιβλιοπαραμυθι με τιτλο: ιστοριες για το βραδυ, ή καπως ετσι
    συνοδευεται απο κασετουλα και δρα ιδιαιτερως κατευναστικα στα παιδια αφου πρωτα το ακουσουν ολο… και ικανοποιησουν την περιεργεια τους..

    καλη εβδομαδα βρε!

    να ζησουν τα μωρα
    ευτυχισμενα και γερα
    να μεγαλωνουν
    τους γονεις να ζοριζουν
    και τον κοσμο να οριζουν..!

  5. @ τη χρειάζονται τη δύναμη τα μωρά, Orelia μου, το ξέρω!!!! 🙂

    οι Κατσιμιχαίοι έχουν πει -στο «‘Οταν σου λέω Πορτοκάλι να βγαίνεις» το κοριτσάκι με τα σπίρτα -πανέμορφο!- και τη Συνέλευση των Ποντικών -επίσης, και διδακτικό…. 😉

    Αλλά είπα, τα κρατώ γι’ αργότερα -για τα μεγάλα βράδια του χειμώνα, ας πούμε….. 🙂

    Και φυσικά έχω το «η αγέλαστη Πολιτεία και οι Καλικάντζαροι» -και τ’ αγαπά κι ο Άκης πολύ.

    Αυτό το «τον κόσμο να ορίζουν» μ’ άρεσε!

    Καλή βδομάδα, φιλιά πολλά 🙂

  6. 1000 ευχές γα τα μωράκια, ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟΤΥΧΑ!!!!

    Κι’ άλλες τόσες στους ευτυχείς γονείς.

    Πολύ όμορφα και τα δικά σου που κοσμούν το μπλογκ σου
    Καλή σου εβδομάδα,

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  7. Γιασασίν ζούδι, ζήτω …για πολλά ζήτω είσαι καμάρι μου

    Αχ και να υπήρχε παραμυθοαλήθεια ζούδι μου να τα ντύνει πασχαλίτσες και να τα βάζει για ύπνο 🙂

    Να ζήσουν τα παιδούδια, γελαστά να ναι κι οι γονείς…γελαστοί κι αυτοί…όοοσο γίνεται!

  8. Αυτά τα αλεπάλληλα ποστ με τα παραμύθια, τα οποία παρακολουθούσα και ας μη σχολίαζα, με ξεκίνησαν από ένα «ναι ρε, συμφωνώ, έτσι είναι» και με προβλημάτισαν και κομματάκι με εκείνο το πολύ απλό «και το παραμύθι το κάνεις ό,τι θες».
    Η δική σου συνέχεια με το soundtrack τση υπόθεσησ είναι τι να πω; Εκ-πληκ-τι-κή!

    Περιμένω και τη συνέχεια με τα λυκάκια που τα αγαπάω ακόμα πιο πολύ. You know, Τριβιζάς, αλήθειες κ.λπ. 😉

    Να χαιρόμαστε και τα μπέιμπιισ.

  9. @ Ρουλιώ μου, να τα βάζει για ύπνο και χωρίς να τα ντύνει πασχαλίτσες -δεν θα μας πείραζε!!!
    🙂 🙂

    Το «γελαστοί» είναι μεγάλο όπλο, το ξέρω -θέλει μεγάλο κουράγιο !

    (ευχαριστώ, το 😳 ζούδι σου 🙂 )

  10. @ Παπικουλίνι μου, κι εμένα μ’ άρεσαν πολύ, και η κουβέντα που έγινε από κάτω πολύ ενδιαφέρουσα!

    (και που να έβαζα όσα αρχικά ήθελα, να δεις!)
    😉

    Ναι, με τους Λύκους και τα Λυκάκια έχω κι εγώ μεγάλη αγάπη, γνωστό πια ε; 😀

    :******

  11. @ Καλά, ότι μπορούμε κάνουμε!
    (αν ειναι να σου εξασφαλίσουμε τα εργασιακά σου!!! 😀 )

    Αλλά γιατί σε έριξε στο καναβάτσο, Meniek μου;
    😆

    (δλδ αν δεις τα παρακάτω… χμμ…)

    Φιλιά 🙂

  12. Μπράβο! Πολύ μου άρεσε το ποστ! 🙂
    Τα τραγούδια-παραμύθια θα τα ακούσω στην οικόσιτη…

    Χρόνια πολλά και εγγράφως :-*

  13. @ Καλό μήνα κι από δω, σκουλικάκι!
    (μην αγχώνεσαι, αν είναι να ‘ρθει… Κατά σύμπτωση, και οι 2 καινούριες μαμάδες σαν εσένα ήταν, δεν το περίμεναν! 😉 )

    Φιλάκια

    @ Κι εμάς, elie μου, χαίρομαι!!!
    (κι αν δεν έχεις κάτι από αυτά, με δεξί κλικ και αποθήκευση στον τίτλο μπορείς να τα κατεβάσεις)

    Φιλιά

  14. @ Φασολάκι και μαμά του,
    με κάνατε να ακούσω παραμυθάκι μέσα στη νύχτα….
    🙂

    Το Σκ θα το βάλω και στον Άκη

    Έχετε και οι 2 (και το ξέρετε) την αγάπη μας
    (και συγκινήθηκα και δεν γράφω άλλα )

    Φιλιά πολλά πολλά 🙂

  15. Καλημέρα! Σήμερα άκουσα το παραμύθι που διηγείται ο Παπακωνσταντίνου. Φοβερό!!! Θα το εκμεταλλευτώ… 😉

    σνουποφιλάκια

  16. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΒΡΗΚΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΨΑΧΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Η ΑΓΕΛΑΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ Η ΚΑΛΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑ.Είμαι δασκάλα θεατρικής αγωγής και ψάχνω το βιβλίο που έχει εξαντληθεί.Θα σας παρακαλούσα θερμά αν έχετε την δυνατότητα να επικοινωνησετε μαζι μου στο
    Νάνα Κωστιδάκη

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.