“Καλοκαίρι” στα ελληνικά τραγούδια – ΙI


Τα θερινά σινεμά, Λουκιανός Κηλαηδόνης

Κι αφού μας «ακολούθησαν» τα θερινά σινεμά, να συνεχίσουμε στην επόμενη δεκαετία…

  • το 1981 η Αρλέτα γράφει, μελοποιεί, τραγουδάει και ζωγραφίζει το δίσκο «Ένα καπέλο με τραγούδια». Στο δίσκο αυτό, (δείτε τον, στο ποστ της Κλέλιας) εκτός από » Το καλοκαίρι» έχει το αγαπημένου μου «τραγούδι της δραχμής« και το «ο Λύκος» , που λατρεύω -είναι από τους δίσκους που έχουν πολλά πολλά «κρατς», στη δισκοθήκη μου…🙂 (εκτός θέματος, αλλά δικό μου είναι το ποστ, ό,τι θέλω γράφω!)
  • Το 1981 πάλι, ο Μιχάλης Φακίνος (άντρας της Ευγενίας Φακίνου) δίνει στο Γιάννη Μαρκόπουλο τους στίχους του τραγουδιού «Να ‘τανε λέει καλοκαίρι«. Ο Μαρκόπουλος του βάζει μουσική και το ηχογραφεί στο δίσκο «Ορίζοντες», με τη ζεστή φωνή της Βασιλικής Λαβίνα
  • Στο «Ερωτικό Κούρδισμα» το 1982 ο Βαγγέλης Γερμανός λέει ένα τραγούδι που δεν έχει τίτλο «καλοκαίρι», αλλά «στοιχειώνει» τα καλοκαίρια της γενιάς μου -πέφτει πάνω στην αρχή της εφηβείας μας, και το τραγουδάμε πάντα, από τότε. «Α, αα, κρουαζιέρα θα σε πάω, α, ααα, γιατί σε νοιάζομαι και σ’ αγαπάω… α, αα, Μύκονο και Σαντορίνη, α, ααα, σαν ερωτευμένοι πιγκουίνοι!!!» Ε, δεν άντεχα να μην το έχω εδώ! :) 
  • Το 1982, ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Λίνα Νικολακοπούλου παρουσιάζουν την πρώτη ολοκληρωμένη τους δουλειά. Είναι ο δίσκος «Σαριμπιντάμ… θα πει τρελαίνομαι» με ερμηνεύτρια τη Χριστιάνα.Σ’ αυτό το δίσκο, η Χριστιάνα (αδελφή της Βασιλικής Λαβίνα και ξαδέλφη της Ελένης Βιτάλη) λέει πολύ τρυφερά το νοσταλγικό «Το καλοκαίρι θα ‘ρθει» -με αναφορές στα θερινά της Αθήνας που χάνονται και στη Μελίνα -«σταθερά» στα τραγούδια του δίδυμου… «Φύγε, Στέλλα, θα μείνω εγώ…»
  • Το 1986 στο δίσκο «Σαν δίσκος παλιός», ο Νίκος Καρβέλας γράφει και τραγουδάει το μοναδικό του τραγούδι που έχω αγαπήσει -και όλη η γενιά μου, επίσης. Το τραγουδούσαμε τις τελευταίες μέρες του σχολείου, στις εκδρομές, στην πενταήμερη, στις βόλτες στο Φλοίσβο…(κι ακόμα το λέμε, που και που) «Παλιό Φάληρο – Καλοκαιρινές Διακοπές για Πάντα» !!!
  • Εκείνη τη χρονιά οι Φατμέ λένε «Βγαίνουμε απ’ το τούνελ» -μια φράση που «έπαιξε» πολύ τότε, θυμάστε; Σ’ αυτόν τον εξαιρετικά επιτυχημένο δίσκο ο Νίκος Πορτοκάλογλου γράφει και τραγουδάει ακόμα ένα καλοκαίρι-σουξέ : «Το Καλοκαιράκι«, ένα τραγούδι που επίσης λατρέψαμε: «Εγώ κι εσύ, εσύ κι εγώ, μόνοι πάνω στη γήηηη….»🙂
  • Το 1989, μια «δύσκολη» πολιτικά χρονιά, ο Διονύσης Σαββόπουλος αποφασίζει να ρίξει ένα «Κούρεμα». Εκτός από το «του ’60 οι εκδρομείς», τους «Κωλοέλληνες» -που προκαλούν τη σχετική φασαρία- το «Ο άντρας και η γυναίκα δεν είναι ίσοι»αγαπημένο μου, (Orelia θυμήσου να το στείλουμε στον Καμηλιέρη!)- και τα υπόλοιπα πασίγνωστα, λέει κι ένα «Καλοκαίρι«, πολύ λυρικό. Ο αστικός μύθος λέει, γι’ αυτό το τραγούδι (όπως μου τα έγραψε ο φίλος μου ο MacManus): «Συνήθως για τα παλιά LP βινυλίου των 40 λεπτών, οι καλλιτέχνες ετοίμαζαν υλικό 1 1/2 ώρας όπου φυσικά το ΜΙΣΟ έμενε έξω από τον δίσκο (Εξ ου και τα δεκάδες τώρα rare και unreleased που ξεφυτρώνουν από τα ράφια τους…). Ο Σαββόπουλος, γνωστός τεμπελάκος, παρέδωσε στη νέα εταιρεία του [μετά τη ΛΥΡΑ] για το «Μητσοτάκ»/»Κούρεμα», υλικό σκάρτο 30-35 λεπτά…» Έλα ρε του λένε, γράψε άλλο ένα τραγούδι να γεμίσει το άλμπουμ»… Και βγήκε το ΥΠΕΡΟΧΟ «Καλοκαίρι» καμία σχέση με το ύφος του υπόλοιπου δίσκου!~»
  • Πιο ανάλαφρο το «Καλοκαιράκι» του Γιάννη Πάριου, από το δίσκο «Κι εγώ μαζί σου» του 1990
  • Και σιγά που θα έλειπε ο αγαπημένος μου Βασίλης! Σε μουσική και στίχους δικούς του, στο δίσκο «Χρόνια Πολλά» του 1991, ένα σκωπτικό, ειρωνικό σχεδόν τραγούδι για τα καλοκαίρια των ΝεοΕλλήνων. «Καλοκαίρι» 
  • Ο Γιάννης Γιοκαρίνης πάλι, εκείνη τη χρονιά παίζει «Καλοκαιρινές Παρτίδες»


(του Σωτήρη, που αγαπώ να «κλέβω» τις εικόνες του –από εδώ)

Και σίγουρα και τα επόμενα χρόνια θα έχουμε τραγούδια «καλοκαίρια» -μας ταιριάζει η εποχή, όπως κι αν την περνάμε, παραδεχτείτε το! Κι ελπίζω να βρείτε όλοι από ένα «καλοκαίρι» να σας ταιριάζει, και να το ζήσετε -και φέτος, και κάθε χρόνο…

Καλημέρα🙂

υγ1: 38 τραγούδια σε αυτό και το προηγούμενο, ούτε ένας Νταλάρας! (είναι της μοίρας του blog να μην βάλω, τελικά! )

32 thoughts on ““Καλοκαίρι” στα ελληνικά τραγούδια – ΙI

  1. καλημερα σας νατασσακι!

    εμας μας αρεσουν τα καλοκαιρινα ραντεβου, πολυ, παρα πολυ!🙂

    και, οχι! δε θα ξεχασουμε να το στειλουμε στον δασκαλο Darthiir
    αυτο και άλλα πολλα μαζι
    φιλιά μωρε

    πολυ καλη η αναφορα-συλλογη σου στο «καλοκαιρι» το ελληνικο, νατασσακι!
    ιδιαιτερως μου αρεσε το μερος της κοινωνικης ενημερωσης
    ξερεις!
    αυτη που ειναι ξαδερφη εκεινης κι αδελφη της αλλης…;!! :Ρ 🙂 🙂 🙂

    να εισαι καλα βρε

    καλημερα!

  2. Εγώ μπορώ να εγκατασταθώ σήμερα εδώ γιατί δεν έχω μεταφέρει ακόμα τραγούδια στη «νέα διεύθυνση» ??

    Καλημέρα νατασσάκι🙂

  3. @ έχω «φύγει» μαγισσούλα μου, όπως το λες! 🙂

    Να περάσεις κι εσύ καλά όπου και να είσαι🙂
    Φιλάκια !

    @ Τερατάκι μου, να σου βάλω αναπαυτική πολυθρόνα, να σε κεράσω καφέ, χυμό, τι θες;

    να εγκατασταθείς, σαν στο σπίτι σου, ορίστε μας τώρα! 🙂

    Καλημέρα, καλά ξεμπερδέματα με τη «νέα διεύθυνση» 😉
    Φιλιά🙂

  4. Ένα ανεμιστήρα νατασσάκι, ένα ανεμιστήρα PLZ ….!

    Δεν έχει έρθει ακόμα ο ψυκτικός το κέρατο μου μέσα…

  5. Πολύ όμορφα όλα τα τραγούδια σου..
    Να είναι και η συνέχεια του καλοκαιριού σου το ίδιο και ακόμα πιο όμορφη!!

  6. @ τερατάκι μου, καλό κουράγιο ! 🙂
    Εγώ ευχαριστώ🙂

    @ Ευχαριστώ πολύ νονέ Σωτήρη!🙂
    Κι εσύ να περάσεις όμορφα, και να ξεκουραστείς. και να επιστρέψεις με όμορφες εικόνες (να έχω να κλέβω😉 )
    Φιλί, καλή συνέχεια στις διακοπές σου🙂

  7. Μπράβο, βδε ζουδούκο (κατά το νατασσούκο…έχει μια γλύκα αυτή η κατάληξη:) πάρτυ πάρτυ πάρτυ κάθε μια βραδιά, άιντε να κερνάς να καλοπερνάς μικιό:)
    Πόσο είπες 2 και σήμερα;)

  8. Στείλτε κορίτσια, στείλτε, να φτιάξω το καλοκαιρινό MP3 CD μου που θα με συνοδέψει διακοπές… Περιμένω κοινώς 680ΜΒ…. Ούτε ΚΒ λιγότερο >:)

  9. …Νατασσάκι μου…ευτυχώς ,ούτε ένας…Κι άν ήταν ο Χάρρυ Κλην θα΄ριχνε και την κλασσική ατάκα…
    να΄σαι καλά και να περνάς καλά με τους αγαπημένους σου!!!

  10. @ ΜΖ, μα είδες; Η πλάκα είναι ότι μερικά από τα τραγούδια του μου αρέσουν, αλλά όσες φορές έχω προσπαθήσει να τα ταιριάξω, πάντα κάτι άλλο καλύτερο έβρισκα! Είναι «η κατάρα» του blog μου!

    Κι εσύ να περάσεις καλά, όπου και με όποιους πας🙂

    (και, εμείς οι εξαρτημένοι θα τα λέμε, είπαμε! )

    Φιλιά😀

  11. ΟΚ εδώ ξέρω τα περισσότερα τραγούδια. Θυμήθηκα και ένα ακόμα που δεν έχει σχέση με καλοκαίρι αλλά το αναφέρει σαν εποχή. Είναι του Μητροπάνου «Καλοκαίρα και χειμώνες περιμένω να φανείς…»
    Ωραία η ιδέα σου για αυτά τα δύο post!

  12. Αυτό είναι αφιέρωμα! Να προσθέσω κι εγώ το Καλοκαίρι του Διονύση Σαββόπουλου από το δίσκο Μη πετάξεις τίποτα, νομίζω του 1994. (Μάλιστα όλως τυχαίως ένα αγαπημένο στιχάκι από αυτό το τραγούδι αναφέρεται στο σημερινό μου ποστ).😉
    Την καλημέρα μου!

  13. Ουπς! Την πάτησα σαν μπούφος! Το καλοκαίρι που ανέφερα υπήρξε πρώτα στο Κούρεμα κι έπειτα στο δίσκο που λέω εγώ. Shame on me!🙂

  14. …😆

    Διότι, όπως λέει κι ο AfMarx, εδώ εμείς κάνουμε ΡΕΠΟΡΤΑΖ, όχι αστεία!
    :pp

    Καλημέρα Ενδιαφέρουσα Κυρία 🙂

    Τα πολλά πολλά φιλιά μου και στις 2 σας
    Να (σας) προσέχεις 🙂

  15. Με …φάγανε οι μετακομίσεις και έχασα το καλύτερό μου νατασσούκο μου…
    Παρεμπιπτόντως, ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΟΙΚΕΙΟ ΟΝΟΜΑ.

    Περί θερινών σινεμά τώρα….
    Λεμονάδες πορτοκαλάδες, μπιράασααλ (δεν το είχα δοκιμάσει αυτό… να υπάρχει άραγε; και πώς ήταν;..) φυστίκια, στραγάλια, πασατέμπος….
    Και τσικι-τσίκι να ακούγεται όταν έσβηναν τα φώτα…
    Και γύριζε τις γειτονιές ο άλλος με το Ι.Χ και την καρότσα και φώναζε από μεγαφώνου:
    «Σήμερον…στον κινηματογράφο «Ανεμώνη» Τρεις δραχμές ΔΥΟ έργαααα…»

    Θερινά σινεμά με το χαλίκι καταγής, μ’ αγιόκλημα, γιασεμί … απλότητα και προπάντων ΧΑΜΟΓΕΛΟ.
    Τώρα πάμε και φεύγουμε ανέκφραστοι, χωρίς εκείνο τον πηγαίο ενθουσιασμό που χάσαμε οριστικά…

    Τστστστς…. δηλητήριο είμαι σήμερα….. μου βγαίνει η κούραση της μεταφοράς
    ;-))))

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  16. Χμμ…
    να ξεκουραστείς γλαρένια μου -σιγά σιγά τις αλλαγές και τις μετακομίσεις!🙂

    Ναι, υπέροχα ήταν τα θερινά σινεμά
    κι ακόμα, όσα γλύτωσαν 🙂

    Αυτό το Χαμόγελο, που λες, νομίζω ότι πιο πολύ αυτό μας λείπει

    ***ε, αφού σ’ αρέσει και εσένα, θα τον κρατήσω για νονό το Σωτήρη!😉

    Φιλιά!!!!

  17. Νατασσακι μου επειδη τυγχανει να εισαι ο παντα χου παρων και τα παντα πληρων,γιατι σε παρακαλω δεν βγαινει το μπλογκ της γλαρενιας αλλα μου βγαζει στο νεο της οτι δεν ανταποκρινεται στο προγραμμα και κολλαει συνεχεια.Για πες»»»????

  18. Γεια χαρά,

    πραγματικά πολύ καλό το ποστ. Έχω τρελαθεί με το «Καλοκαίρι» του Σαββόπουλου, θα μπορούσες να το ξανανεβάσεις γιατί το λινκ έληξε;

  19. @ Ελευθερία μου, επιτέλους ήρθαν οι μέρες🙂

    Φιλιά

    @ Κι εμείς έτοιμοι είμαστε, θαλασσομπερδεμένη μου 🙂

    Μάκια! 😉

    @ ttallou, έχεις δίκιο -είναι για λίγο το πρόβλημα, θα διορθωθεί σύντομα όμως
    Χαίρομαι που σου άρεσε! 🙂

  20. 😆

    tallou, έχεις δίκιο -δεν λείπει από λάθος….
    έχω μια απίστευτη αλλεργία στα τραγούδια του Ρακινζή, και ειδικά σ’ αυτό!🙂 🙂
    Έτσι, το «ξέχασα» 😉

    Να είσαι καλά, όμως -ευχαριστώ!
    btw, το άβαταρ με τη μαφάλντα, τέλειο!!!

  21. Νατασσουκο , καποια δεν παίζουν ρε γ..το…Γιατί ; Ξεκινούν καλά και μετα΄παπαλα…. νασαι καλά ομως για τον φοβερο σου κόπο…
    φιλια

Τα σχόλια είναι κλειστά.