Μ. Παρασκευή…

Η πιο κατανυκτική, θλιμμένη μέρα της Μεγάλης Εβδομάδας -η μόνη, που νιώθω να «συμμετέχω» στο θείο δράμα. Από μικρή. Ακόμα και με το φαγητό -σχεδόν τίποτα σήμερα, και οπωσδήποτε ξύδι. Σκέτα λαχανικά, συνήθως ωμά, ή το πολύ πολύ καμιά βραστή πατάτα. Και το βράδυ, με τους υπέροχους ύμνους. Έπρεπε να περάσουν χρόνια, για να καταλάβω ότι η αγάπη μου στο «Ω γλυκύ μου έαρ» δεν είναι τυχαία -κι εδώ, για άνοιξη λένε…

Στο χωριό, κάθε χρόνο, στολίζουν τον επιτάφιο με τα καλύτερα λουλούδια των κήπων, με τριαντάφυλλα, με βιολέτες, με λεμονανθούς… Εδώ πάλι, στη γειτονιά μου, με λουλούδια του ανθοπωλείου, που σπάνια μυρίζουν. Ευτυχώς που τα μπαλκόνια και οι κήποι στις μονοκατοικίες είναι ανθισμένοι, και νιώθω λίγο τη μυρωδιά, αλλιώς…

Δύσκολη μέρα. Ούτε να πεις κάτι μπορείς, ούτε κι έχεις κέφια. Κι επειδή ακόμα είμαστε σπίτι, ούτε και στην εκκλησία με βλέπω να πηγαίνω -δεν νιώθω καμιά κατάνυξη, δεν μπορώ. Ούτε και η περιφορά μου αρέσει, εδώ. Θα πάρω αγκαλιά τον αγαπημένο μου Βάρναλη, πάλι. Και θα διαβάσω τους «πόνους της Παναγιάς» -τους πόνους της Μάνας, αιώνια. Και θα τ’ ακούσω και τραγουδισμένο, ένα κομμάτι του -από τον αγαπημένο μου Αρχάγγελο. Το πιο ταιριαστό στη μέρα.

Καλημέρα🙂

Καλή Ανάσταση -σε όλους, και σε όλα

Να περάσετε καλά, και να γυρίσετε καλύτερα -και όσοι φύγετε, να προσέχετε🙂

52 thoughts on “Μ. Παρασκευή…

  1. Χρόνια πολλά και καλά!
    Να τα χιλιάσεις (ξ)αδερφούλα, και πάντα με κέφι και όρεξη να μας προσφέρεις τις γνώσεις σου και την πολύτιμη παρέα σου. Να συνεχίσεις με τη παρουσία σου να ομορφαίνεις την μπλογκόσφαιρα!!
    Σου εύχομαι ολόψυχα καλή Ανάσταση!!!

  2. Χ-Ρ-Ο-Ν-Ι-Α Π-Ο-Λ-Λ-Α!!!!

    Υπεροχο ποστ, το τραγουδι καταπληκτικο.

    Να σε χαιρονται οσοι αγαπας και να εισαι παντα καλα.

    Καλη Ανασταση μεσα απο την καρδια μου!

    Και φιλια στο Jordan-ακη!

  3. Α.. Ήρθα κι εγώ να κεραστώ κανένα κομματάκι τουρτίτσα και πέφτω στον επιτάφιο…
    Ας είναι… Και νηστίσιμη τούρτα τρώμε.
    Σιγά που θα κωλώσουμε.
    Πολύχρονη, Πολυχαρούμενη, Πολυδραστήρια, Πολυευτυχισμένη… Γενικώς, Πολυμίξερ
    Beep beep!
    (Και μια συμβουλή… Δεν βάζουμε ποτέ στον τίτλο του blog την ηλικία. Κάντο » Μαμά, ετών…όσο νιώθω»)🙂

  4. θα φτιάξω τούρτα με βραστες πατάτες και θα σου φέρω, να το ξέρεις !!!!
    :p

    Ευχαριστώ για όλα τα πολύ- Πολύ!!!!!!😀
    (και δεν κρύβω την ηλικία μου εγώ, έτσι κι αλλιώς ΔΕΝ μεγαλώνω !!!!!! )🙂

  5. @ ευχαριστώ, ευχαριστώ Σωτήρη μου, πολύ-πολύ!!!🙂
    Φιλί ! 😀

    @ φιλενάδα μου, ευχαριστώωωωωωω
    μεγάλο σμαααααααακ κι από μένα !
    Φοβερό αυτο του Garfield !!!! Θα το λέω – του AfMarx πες τα!!!!

    @ Κάβειρε, να είσαι καλά – Καλή Ανάσταση να έχουμε, όλοι🙂

    @ ευχαριστώ Πηνελόπη μου – τι να πω βρε; 🙂 🙂 🙂
    Φιλιά και σε σας -και στα κορίτσια

  6. @ (ξ)αδερφέ, ευχαριστώ!!!!!!!!!!! 😀
    Φιλιά πολλά-πολλά -τις δικές μου ευχές αυριο!😉

    @ Γλυκο-Κερασο-Ζουζούνα μου, ευχαριστώ πολύ για όλες τις ευχές!!!!

    Καλή Ανάσταση ! Φιλιά🙂

  7. Βδε μικιό, πολύχρονο και κατακόκκινο ες αεί!
    Έγραψες, πάλι Νατασσάκι μου να σαι καλά να σε χαιρόμαστε
    Φιλιά στους άντρες σου
    Καλή ανάσταση

  8. Ξανά λοιπόν (μιάς και το προηγούμενο σχόλιο χάθηκε)

    ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ
    Να χαίρεσαι τα Αγόρια σου και πάντα με υγεία και δημιουργική (και Google Queen)🙂

  9. νατασσακι ηρθααα!!! χρονια πολλα, να σε χαιρομαστε!! πολυχρονη και οτι επιθυμεις.Ειναι γεγονος, οτι στατιστικα ολο κατι τετοιες μερες πεφτουν τα γενεθλια των απριλογεννημενων!λες να σημαινει κατι αυτο;
    μηπως να καναμε και τα γενεθλια μας «κινητα» και να τα γιορτασουμε με κατι παραπανω απο βραστα λαχανικα ΜΕΤΑ το πασχα;;;;;;;
    χεχεχεχεχε χρονια πολλα
    και καλη ανασταση νατασσακι!

  10. @ Τις καλύτερες ευχές μου, καλή μου γητεύτρια -πιο πολύ για σας, που το ζείτε «έξω» το Πάσχα..!

    Πολλά φιλιά🙂

    @ Ευχαριστώ μικρή μου lifewhispers για τις ευχές -χμμμ, με βάζεις σε σκέψεις… λες τελικά εκτός από «κινητή» γιορτή να έχω και «κινητά» γενέθλια;
    (μου το είπε κι ο αγαπημένος μου φίλος αυτό -από ιδιοτέλεια εκείνος βέβαια, αφού του είπα ότι σήμερα θα τον κεράσω βραστές πατάτες..! 😉 )

    Καλή Ανάσταση, να περάσεις καλά !!!!

    Φιλιά 🙂

    @ Καλό ταξίδι Στράτο μου (θα τα πούμε εμείς)

    Φιλιά, καλή Ανάσταση !!! 🙂

    @ Καλή Ανάσταση, Σοφία μου! 🙂

  11. Xρόνια Πολλά γλυκό ταυράκι!

    Καλή Ανάσταση να έχεις και καλό Πάσχα.

    Να είσαι πάντα ευτυχισμένη δίπλα στους ανθρώπους που αγαπάς! :-****

  12. Έλεγα κι εγώ «τι έχει αυτή η αποφράς ημέρα;».
    37 Απριλίων ε;
    Άντε και στους 137 εύχομαι.
    Φιλιά στους άντρες σου.

    ΥΓ: Για τους νηστεύοντες φτιάξε ένα απλό κέρασμα που τρώνε τη Μεγαλοπαρασκευή στη Σάμο. Λέγεται «σταρόζμος» δηλαδή σταρόζουμο και φτιάχνεται πανεύκολα:
    1. Βράζουμε κόκους στάρι
    2. Προσθέτουμε ταχίνι, σταφίδες και ζάχαρη.
    3. Τα αφήνουμε να χυλώσουν και να ψιλοκρυώσουν.
    4. Πασπαλίζουμε με καβουρδισμένα μύγδαλα (όχι κείνα του Βόγλη) και σουσάμι (επίσης καβουρδισμένο.
    5. Για τους μερακλήδες επιτρέπεται και η τριμένη κανέλα από πάνω.

    Σερβίρεται χλιαρό ή και κρύο.
    Καλή σας όρεξη

    (τον έσκισα τον Μαμαλάκη;)

  13. Eγώ τι να πώ δηλαδή που δούλευα delivery και πέρναγα με τις πίτσες ενώ απέναντι πέρναγε ο Επιτάφιος;Σήμερα πείστηκα μια για πάντα ότι το χρήμα δεν έχει ούτε ιερό,ούτε όσιο.

  14. Όσες ευχές απλόχερα οι άλλοι θα σου πούνε,
    Εγώ απλά σου εύχομαι αληθινές να βγούνε!

    Χρόνια σου πολλά νατασσάκι μου🙂

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

  15. Εδώ στη Θεσσαλονίκη μας τα χάλασε ο καιρός χθες Μεγάλη Παρασκευή. Φθινόπωρο θύμιζε και δεν μου άρεσε καθόλου.
    Σου εύχομαι καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα🙂

  16. @ Καλή Ανάσταση, Γιώργο -ευχαριστώ για τις ευχές!🙂

    @ Ευχαριστώ γατί μου!🙂

    Καλή Ανάσταση, σε όσα αγαπάς😉

    Πολλά πολλά φιλιά, να περάσεις τέλεια!!! 🙂

    @ Ευχαριστώ για τις ευχές, ζαχαρούλα -κι εσύ να περάσεις καλά! 🙂
    Καλώς ήρθες

    Καλή Ανάσταση!

    @ Ευχαριστώ πολύ φίλε μου Πρίαμε !
    (άκου «αποφράς» ημέρα! Φταίω μετά να συμμαχίσω με τους τρώες, ε; :p)

    Ευχαριστώ και για τη συνταγή, την κράτησα για την επόμενη νηστεία -χμ… του φέρνεις λίγο, του Μαμαλάκη!😛

    Καλή Ανάσταση -φιλιά σε όλους σας! 🙂 🙂 🙂

  17. @ Καλή Ανάσταση poet ! Να είσαι καλά! 🙂

    @ Έχεις δίκιο stain – το ξέρω, έχω δει κι εγώ… και, δεν το ήξερες για το χρήμα, ότι είναι «θεός» από μόνο του;

    Καλή Ανάσταση, λοιπόν -και να είσαι καλά🙂

    @ Ευχαριστώ για τις μαντινάδες, αγαπημένο μου «τέρας» -το ξέρεις ότι μ’ αρέσουν, ε; 😀

    Να περάσετε τέλεια, να φάτε και καλιτσούνια
    (εγώ θα φάω μετά το Πάσχα φέτος, σνιφ!)

    Καλή Ανάσταση -πολλά φιλιά ! 🙂

    @ Καλή Ανάσταση, super if μου!!
    Να περάσεις καλά! 🙂

    @ Η Μ. Παρασκευή είναι πάντα κάπως «θλιμμένη» , Δέσποινά μου -κι εδώ. Και δεν ξέρω πώς γίνεται, αλλά τις πιο πολλές φορές έχει συννεφιά ή βρέχει..

    Αλλά πλησιάζει πια η Ανάσταση -και η Άνοιξη είναι έτσι κι αλλιώς εδώ! 🙂

    Πολλές πολλές ευχές και φιλιά🙂

    @ Και τα δικά μας πολλά φιλιά, μικρή γλυκιά δασκάλα -θα τα πούμε !! 🙂

    Καλή Ανάσταση!!! 🙂

  18. Χρόνια σου πολλά νατασσάκι μου,
    να σε χαίρονται όσοι σε αγαπάνε
    Και μιας και η ώρα έφτασε…καλή
    ΑΝΑΣΤΑΣΗ σε σένα στον αστερΆκη σου
    και σε όσους αγαπάς

    κοτσυφοφιλώ σε

    τσίου!!!!

  19. Γλυκό νατασσάκι :
    Πολλές ευχές …
    Αλλά και … προσευχές στον Αναστημένο σε λίγες ώρες Θεό …
    … Να σας έχει ΟΛΟΥΣ και ΠΑΝΤΑ καλά

  20. (εμείς τα είπαμε στο τηλέφωνο αλλά…) ας καταγραφούν και ηλεκτρονικά οι, από καρδιάς, ευχές για πλούσιο σε χαρά βίο!🙂

    Χριστός Ανέστη καλή μου σε σένα και στους αγαπημένους σου!

  21. Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις ευχές
    (για πολύ λίγο στο νετ, περισσότερα…προσεχώς😉 )

    Χριστός Ανέστη
    Χρόνια Πολλά και καλά για όλους μας 🙂

  22. Χρόνια πολλά Νατασσάκι μας! Να σε χαιρόμαστε και να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου! Ελπίζω να περνάς καλά και να το γλεντάτε! Μη μου πεις τί γλυκό είχατε… Δε θέλω να ξέρω!🙂 Με φτάνει ο πόνος μου για τον οβελία που τον σκεφτόμουνα όλη μέρα…😦
    Και του χρόνου κοριτσάρα!

    Φιλάκια πολλά!

  23. Το δαχτυλίδι

    Σήμερα άνοιξα ένα κουτάκι, είχε μέσα ένα δαχτυλίδι
    ήταν από τα αρραβωνιάσματα της γιαγιάς μου
    το είχε φυλάξει η μάνα μου σε μια τρύπια τσέπη
    άλλωστε γι αυτό έπεσε στα χέρια μου..
    Μικρό κουτάκι δερματόδετο στο σκληρό χρώμα του καφέ.
    Γέμισε η παλάμη μου με μυρωδιά σανταλόξυλου
    ήταν το άρωμα που είχε πάντα η μητέρα στο δέρμα της
    Δικό της άρωμα.
    Το δαχτυλίδι ερωτικό με μια χάντρα στη μέση
    στο σχήμα της καρδιάς και με απροσδιόριστο χρώμα
    κάτι σαν το μάτι της τίγρης.
    Έλιωνε το σκοτάδι, πόσες αχτίνες ήλιου είχε
    απορροφήσει, φορώντας το η γιαγιά μου στον αντίχειρά της
    Αχτίνες ήλιου, φεγγαριού δέσμες, λάμψεις λυχναριού
    και κυρίως κρυφές αστραφτερές ματιές πρώιμων εφήβων..
    Έλιωνε το σκοτάδι, φοβήθηκα τόσο το φως
    Είναι μεγάλο φορτίο, υπερφορτώνει τα νήματα της ζωής
    αυτοκαταστροφικό και μάλιστα όταν δεν έχεις τίποτα
    να ομολογήσεις..
    Έκρυψα το δαχτυλίδι και το κουτάκι σε μια παλιά
    υφασμάτινη βαλίτσα, άδικος κόπος!
    Το σπίτι μου μια μεγάλη πυγολαμπίδα στο έλεος
    παμφάγων ερπετών
    Γονάτισα κι άναψα φωτιά μεγάλη, μήπως κι ο καπνός της
    δώσει σινιάλο στους διασώστες μου
    Υπάρχουν;

Τα σχόλια είναι κλειστά.