Κυριακή…

…των Βαΐων, είπαμε.

Και ξέρω ότι τηρήσατε το έθιμο, και φάγατε ψάρια (μπακαλιάρο με σκορδαλιά, χιχιχι! Μυρίζει όλη η μπλογκογειτονιά, να το ξέρετε :p).

Ξέρω επίσης ότι πήγατε το πρωί και πήρατε βάγια από τις εκκλησίες, που ήταν όμορφα στολισμένες με φοινικόκλαδα (μ’ αρέσουν τα έθιμα, σας το είπα; ). Στο χωριό μου μοιράζουν σταυρούς από φύλλα του φοίνικα, παρόμοια μ’ αυτό:

(του χωριού μου είναι καλύτεροι, μα δεν βρήκα άλλη φωτογραφία να σας το δείξω)

Όμως….

…έχω ξαναπεί, οι σκέψεις μου εμένα παίρνουν περίεργες στροφές, και οι συνειρμοί μου είναι παράξενοι, και τρώω και κάτι κολλήματα που άμα δεν τα πω, θα σκάσω!

Λοιπόν:

  • Σήμερα, έχει πανσέληνο -το νου σας.
  • Επίσης, γιορτάζει ο Βάιος, η Βάγια και η Δάφνη –χρόνια πολλά σε όλους, και πιο πολύ σε τούτη τη Δαφνούλα (που μου είπε και τα κάλαντα του Λάζαρου, και με «διέλυσε»..) Της χαρίζω λοιπόν ένα παιδικό τραγούδι, βγαλμένο από τις αποθήκες της μνήμης μου, όταν ήμουν σαν εκείνη. Ίσως να μην το έχετε ξανακούσει -είναι από το δίσκο «Τα Παιδικά», του Χριστόδουλου Χάλαρη, σε στίχους του Γιάννη Λογο(θέτη). Τον έχω σε βινύλιο, είναι του 1974, και το τραγούδι λέγεται Τρι-Τριανταφυλένια -τραγουδά η Δήμητρα Γαλάνη (χαμηλώστε τον ήχο, έχει κριτς-κριτς από το δίσκο, αλλά μ’ αρέσει) :
  • Κι αυτά τα τραγούδια τα θυμήθηκα χθες το βράδυ, που είδα (στις σπάνιες φορές που βλέπω τηλεόραση, κι ας είναι καλά ο φίλος που με ενημέρωσε) τον Λογό, μετά από πολλά χρόνια. Στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου, είχε αφιέρωμα στον Λάκη Παπαδόπουλο -παλιά, Λάκης με τα Ψηλά Ρεβέρ. Το ευχαριστήθηκα, και που είδα ανθρώπους που θυμάμαι από την εφηβεία μου τα τραγούδια τους -μερικά απ’ αυτά, «σημαδεμένα»- και που τα άκουσα ξανά… Και ήταν πάλι ευκαιρία για «βουτιά» : Θυμήθηκα, το καλοκαίρι του ’86 νομίζω, στη Σητεία. Σε γιορτή, στο λιμάνι -κι ενώ περιμένουμε (ο μπαμπάς δηλαδή) να τραγουδήσει ο Γαργανουράκης, βλέπουμε έναν τύπο, άγνωστο τότε σε μας, με μια κιθάρα να ετοιμάζεται. Κι αρχίζει να λέει τραγούδια που ξέραμε: τον «Κουρσάρο», τη «Γυριστρούλα», τα «Μπλε Παπούτσια», το «Στραγάλι» τη «Σερενάτα«… που μου θύμισε τη φίλη μου την Κλέλια🙂
  • Αλλά άκουσα ακόμα ένα τραγούδι, που μου «κόλλησε» -και δεν θα ηρεμήσω αν δεν σας το πω! Είναι το «τικ-τακ του ρολογιού«, με τη Μαργαρίτα Ζορμπαλά, από το δίσκο «Χαίρω Πολύ» του ’90 (από τα τελευταία βινύλια που έχω), και στίχους της Μαριανίνας Κριεζή:

Έχω τουλάχιστον 2 φίλους που τo χρειάζονται τώρα -τους το χαρίζω. Και ξέρω και την εικόνα που του ταιριάζει!

(στην έκλεψα, χωρίς να σε ρωτήσω, από δω -μα ξέρω ότι δεν θα με μαλώσεις, ε; 🙂 )

  • Bonus: Ακόμα ένα τραγούδι παιδικό, του Χριστόδουλου Χάλαρη, από τον ίδιο δίσκο : «Με χρωματιστά μολύβια«, τραγουδά ο Χρύσανθος -για τον ανιψιό του φίλου μου του αντώνη, με όλες τις ευχές μας.

Καλή βδομάδα! 🙂

30 thoughts on “Κυριακή…

  1. Σε λίγο θα βάζεις μόνο τραγούδια, δε θα γράφεις κείμενο😛

    Πάντως εγώ δεν έκανα τίποτε από αυτά που «ξέρεις» ότι έκανα😛😛

    Έκανα μόνο αυτά που ξέρεις😦

  2. καλύτερα δεν θα είναι;

    Τα τραγούδια λένε έτσι κι αλλιώς αυτά που θες να πεις, πιο καθαρά, μερικές φορές..!😉

    (ξέρω τι έκανες, σε παρακολουθώ! :pp)

  3. Τι βλέπω;
    Και 1, και 2 , και 3 , και 4 άσματα!
    Περάσαμε στις μουσικές υπερπαραγωγές;🙂
    ————————–
    Γιορτάζει η κα. Δάφνη Σημίτη και μου το λες τώρα;
    Στις 12 παρά τικ τακ;
    Πώς θα προλάβω να στείλω τις ανθοδέσμες μου;
    Τι θα σκεφτεί για μένα ο κύριος Κώστας;

  4. τςςς! Τι νόμιζες, τις έχεις αποκλειστικότητα; 🙂

    Μα, πού να ξέρω ότι θες να στείλεις λουλούδια στην κα Δάφνη,ε;
    (που τη θυμήθηκες! 😆 )
    Τα καλύτερα θα σκεφτεί για σένα ο κ. Κώστας -αν της έστελνες, δεν ξέρω τι θα έλεγε!
    :p

  5. Λοιπόν, με συγκινείς… Γιατί είσαι μνήμη, γιατί μου θύμισες Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Χρύσανθο, Λάκη με τα ψηλά ρεβέρ στα παλιά του… Τα πιο νεανικά μου χρόνια!
    Τα χρωματιστά μολύβια είναι τραγούδι βγαλμένο από ξωτικά, από τους άλλους ανθρώπους… Στίχοι αλλούτεροι, μουσική ολίγον ψυχεδελική, φωνή απόκοσμη του Χρύσανθου κι ένα μπουζούκι τρελλό και παλαβό…
    Τι να πω άλλο? Υπέροχες μνήμες που μου ξύπνησες!

  6. Μα, κι εγώ αυτό έπαθα χθες!
    ήταν σαν να γύρισα πίσω στο χρόνο -σοβαρά!
    (και δεν άντεχα να τα κρατήσω για μένα -και χαίρομαι!)

    Θα προσπαθήσω να τα βρω τα τραγούδια και κανονικά, σε mp3 -μα εγώ τα προτιμώ έτσι, από το «λιωμένο βινύλιο»…

    Καλό βράδυ, adaeus μου -και καλή βδομάδα! 🙂

  7. Να είσαι καλά ρε Νατασάκι συγκινήθηκα και από την αφιέρωση και από το χράτς του βινυλίου.
    Φιλιά σε όλους σας.

  8. Καλημέρα σας! – Άντε καλή βδομάδα και Κάλή Ανάσταση τώρα πια… 😀

    Ξέρεις Νατασσάκι, η βάγια ΔΕΝ είναι η δάφνη (το δέντρο, ο θάμνος). Όπως πολύ σωστά λες, και όπως κάνουν στην πατρίδα σου την Κρήτη, τα βάγια είναι οι φοίνικες…. 😉
    Στην δική μου δε περιοχή, ποτέ δεν γιόρταζαν των Βαϊων οι Δάφνες….. Είναι μια…μόδα των τελευταίων 1-2 ετών θα έλεγα (ξέρεις στο πλαίσιο του «όλοι να έχουν μια ονομαστική γιορτή…)

  9. Natassaki DJ καλημέρα η Πηνελοπη πότε γιορτάζει! Πέμπτη βάφω αυγά και τσουρεκάκια για τα Αλβιονάκια!. φιλιά πολλά από όλους μας!!

  10. Tώρα που πήρα φόρα να «κλέβω» τα τραγουδάκια που βάζετε στα μπλογκάκια σας, ΔΩΣΕ κι άλλα Νατασσάκι! ΔΩΣΕ!

    Καλημέρα και πολλά φιλιά! :-**

  11. @ Καλημέρα αντώνη μου!
    Τίποτα δεν ήταν -το ξέρεις 🙂

    Φιλιά, φιλαράκι!

    @ το ήξερα ότι το χρατς θα σου άρεσε, Ίνδικτέ μου, γνωριζόμαστε! 😉
    Κι εγώ συγκινήθηκα από τα κάλαντα -τους το χρωστάω, σας το είπα .
    Να μου τις φιλήσεις όλες, μικρές-μεγάλες! 🙂

    @ να προσέχεις, μαγισσούλα μου -εγώ «παθαίνω» διάφορα, πάντως!!😉
    Καλημέρες 🙂

    @ Καλημέρα καλό μου «τέρας» !
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα 🙂

    @ Καλημέρα jo μου -το ξέρω ότι βάγια είναι οι φοίνικες. Ξέρεις, πολύ κοντά στο χωριό μου είναι το μοναδικό Φοινικόδασος της Ευρώπης, το Βάι! 🙂
    Κι εγώ δεν θυμάμαι να γιόρταζαν παλιά οι Δάφνες -αλλά δεν είναι κακό να έχουν όλοι μια γιορτή.. 😉

  12. @ Καλημέρα Στράτο μου, καλή Μ. Βδομάδα!!! 🙂

    @ Πηνελόπη μου, σύμφωνα με το ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ, γιορτάζει την 1/9 -θα το θυμάμαι!😉

    Φιλιά στα αλβιωνάκια -κι εμείς τη Μ. Πέμπτη θα βάψουμε αβγά. 🙂

    @ Ήταν στ’ αλήθεια πολύ καλό, Μαργαρίτα μου -καλώς ήρθες🙂

    @ γατί μου😆

    (όλα τα τραγούδια που έχω εδώ -και ο AfMarx στο blog του,έτσι κατεβαίνουν 😉 )

    Φιλιά, καλημέρες!!!!

  13. καλημέρα,,,το αφιέρωμα το είδαμε όλοι τελικά, αλλά με έπιασε ένα σφήξιμο στη καρδιά, ιδιαίτερα με τα χάλια του Γιοκαρίνη. Ο Λάκης δεν μου φάνηκε και πολύ καλά…..Τα τραγούδια όμως παραμένουν καταπληκτικά!
    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ -ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

  14. @ Στράτο μου, θα στη στείλω τότε -προδημοσίευση!😆
    (άλλωστε εσύ δεν χρειάζεσαι φωτό, το είδες live!😉 )

    @ Ναι, είναι δύσκολο να βλέπεις ανθρώπους μετά από πολλά χρόνια, σε πιάνει σφίξιμο, Σοφία μου... Αλλά ήταν τόσο υπέροχα τα τραγούδια!!!

    Καλή Ανάσταση, να περάσεις καλά!!!! 🙂

    @ Χαίρομαι, kitsosmitso μου 🙂

    Καλημέρα 🙂

Τα σχόλια είναι κλειστά.