Καλημέρα τ’ Απρίλη

Ένας ευαίσθητος Απρίλης (Ηλίας Κατσούλης,Παντελής Θαλασσινός – Καλαντάρι,2006)

Ένας ευαίσθητος Απρίλης, ένας αθέατος καιρός
γελάει το φρουρό της πύλης και βγαίνει ήλιος λαμπερός.
Πετά τα ρούχα του στρατιώτη, φορά πουκάμισο λευκό
και στην αγάπη του την πρώτη στέλνει ένα όνειρο γλυκό.

Φέρνει μια ζάλη στους ανέμους, ανατριχίλα στο νερό
με την καρδιά στήνει πολέμους και με τον Έρωτα χορό.

The Flowery Garden, 1907 Gustav Klimt

πασχαλιά Ακης 1πασχαλιά Ακης 2

Από τους κήπους κόβει βάγια κι απ’ την αυλή του πασχαλιές….

…γιατί, ο Απρίλης είναι ο πιο όμορφος μήνας του χρόνου. Και μετά από ένα ηλιόλουστο και χαρούμενο Σαββατοκύριακο, μόνο έτσι μπορώ να καλωσορίσω την εβδομάδα, και το σημερινό ήλιο!

(η πασχαλιά, είναι από το μπαλκόνι του αστερΆκη, και την φροντίζει μόνος του, μαζί με τις φραουλιές του -που άρχισαν κι αυτές να έχουν λουλούδια! )

Καλημέρα 🙂

(άσχετο: εσείς ξέρετε το σωστό τρόπο σερβιρίσματος του ούζου; Γιατί μια φίλη μου, ΔΕΝ τον ξέρει!!! :p)

67 thoughts on “Καλημέρα τ’ Απρίλη

  1. Χρυσό μου παιδί…..Το ΟΥΖΟ πίνεται ΟΠΩΣ το ευχαριστιέται κανείς!!! 😉 Βέβαια αν μας ρωτάς ακόμη πιο σοβαρά, μπορώ να σου πω κάποιους τρόπους, καθότι ειμαι και από ΟΥΖΟπαραγωγική (και ΟΥΖΟποτική) περιοχή!!!

    😆 😆

  2. να ΜΕ πεις Jo μου, να με πεις!!!
    🙂

    (κατάλαβες τώρα; Περάσαμε ΤΟΣΟ καλά, που οι παρενέργειες συνεχίζονται… στη διάθεση μόνο, βέβαια!)
    😉

  3. Ξέρω ότι θα με συγχωρήσεις, αλλά προτιμώ αυτό, και σου το αφιερώνω με όλη μου την καρδιά και την αγάπη! 😀

    Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ
    και Μάη μυρωδάτε, καρδιά μου πώς αντέ-
    Καρδιά μου πώς, καρδιά μου πώς αντέχεις
    μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές

    Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
    Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
    Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
    Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το ‘χω μυστικό

    Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό
    του φεγγαριού αχτίδα στο γαϊτανόφρυδο
    Στο γαϊτανο-, στο γαϊτανοφρυδό σου
    κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο ξόβεργο

    Γιομίζ’ η γειτονιά…

    Λουλούδι μου, λουλούδι μυριστό
    και ρόδο μυρωδάτο, στη μάνα σου θα ‘ρθω
    στη μάνα σου, στη μάνα σου θα ‘ρθω
    να πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ

    Γιομίζ’ η γειτονιά…

  4. Μα είπα εγώ πως δεν μ’ αρέσει;
    🙂 🙂 🙂 🙂

    (θεοδωράκης, και χιλιοτραγουδισμένος Απρίλης!!!)

    Ευχαριστώ Jo μου!!!!!
    (μια μικρή αντίρρηση έχω, σ’ εκείνο το ξανθέ -δεν αντέχω τους ξανθούς άντρες -δε μ’ αρέσουν!!! 😉 )

  5. ΑΣΧΕΤΟ ΡΕ ΦΙΛΗ!!! 😆 😆

    Και αφού είμαι εδώ – και είσαι και ‘συ, ξεκινάω από ‘δω ενημέρωση:

    Το τριήμερο που πέρασε, έκανε γυρίσματα στο ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ η εκπομπή της ΕΤ3 «Κυριακή Στο Χωριό» (την ξέρετε? Ούτε και ‘γω, αλλά την έμαθα!!!)

    Σε 2 βδομάδες θα είναι η εκπομπή στην TV !!!!

    Δεν πιστεύω να ΜΗΝ ΔΕΝ μας δείτε????

  6. Για το ποια Κυριακή ακριβώς θα παίξει, θα σας ενημερώσω!!! (Μη χάσουμε και τους τηλεθεατές μας!!!)

  7. Λοιπόν, εγώ την ξέρω..!
    🙂

    Όλες αυτές τις λαογραφικές εκπομπές που έχουν -κυρίως- τα κρατικά κανάλια, προσπαθώ να τις βλέπω.
    Βλέπεις, στο παρελθόν συμμετείχαμε -κι εγώ κι ο Μάνος- σε αρκετές, μια και είχαμε την τύχη η δασκάλα που μας έκανε κρητικούς χορούς να είναι και υπεύθυνη του αντίστοιχου τμήματος της ΕΡΤ2 τότε…

    Το σημείωσα ήδη -θα δούμε κι εσένα; 🙂

  8. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ!!!!

    Νατασσάκι……μακριά απ’την κάμερα εγώ παιδί μου (δεν χωράω άλλωστε!!!!) :mrgreen:

    Αλλά θα δείτε το χωριό μου, την ιστορία του, τον Δήμο μας γενικά, το ποτάμι, τις παραγωγές μας….

  9. ..Αααα! Και σίγουρα θα είμαστε σε….ανοιχτή ακρόαση, διότι…..θα δείτε και την κολλητή μου και όλο και κάποιους φίλους, γνωστούς κλπ θα…..κουτσομπολέψουμε!! χεχεχε
    Όπως κάνουμε τώρα, έτσι κρυφά!!!

  10. τι πανέμορφες photos είναι αυτές;;
    υπέροχες!
    ο Απρίλης είναι όντως όμορφος μήνας!

    Έχει τρόπο σερβιρίσματος το ούζο;; για λέγε…

    Καλησπέεεερεεεεςςς 😀

    ΥΓ: ΜΠΡΑΒΟ στον Αστεράκη!

  11. @ jo μου 😆 😆 😆

    (αλλά μ’ αρέσει -άλλωστε, την έχω εξασφαλίσει την κόλαση…
    εκεί θα βρω όλους μου τους φίλους, σιγά μην πάω στον παράδεισο μόνη μου!!! 😉 )

    @ Καλημερούδια, λευκή φοραδίτσα!
    Χαίρομαι που σ’ αρέσουν!
    **ο αστερΆκης αγαπάει τα λουλούδια, θέλει να γίνει αγρότης
    (μεταξύ των άλλων που θέλει, δλδ)

  12. (Ενημερώθηκα πως με δίνεις στεγνά και ήρθα -αν και χρόνος μηδέν αυτές τις μέρες-)

    Βρε παλιοκόριτσο… ένα λάθος έκανα. Δεν ήταν δα και τόσο τρομερό 😦
    Άκου εκεί… δεν ξέρω να σερβίρω το ΟΥΖΟ!!!

    Γκρρρρρρ!!!!!!!

    Θα βγάλω τα άπλυτά σου στη φόρα (κάτσε να έρθω σπίτι σου και θα δεις, χεχε 😉 )

    Υπέροχες οι φωτό, με ταξίδεψες, αχχχχχ!!!!

  13. Καλέ εγώ δεν πάω στην κόλαση, είδες με την μπλογκο-μπιρίμπα τι συνωστισμό θα έχει εκεί;;; Α παπα πα πα!

    Καλησπέρα! (8+)

  14. @ Καλημέρα Μαρία μου, καλή εβδομάδα!!
    (θα το εξαντλήσω το «Καλαντάρι» του Θαλασσινού! 😉 )

    Φιλιά

    @ Κι εσύ, meniek μου! Μ’ αρέσουν τα χρώματα, σας το είπα;
    😆

    @ Χαίρομαι που σ’ αρέσει, An-Lu μου!
    🙂 🙂

    @ Γι΄αυτό αγαπάω την άνοιξη, μικρή μου νεραϊδόσκονη -για τα χρώματα, τις μυρωδιές, τον ήλιο… και για τις «ανοιχτές» καρδιές, και για πολλά ακόμα
    🙂

    ‘Ερχομαι!!!!! 🙂

    @ έχω πολλούς λόγους να του έχω αδυναμία, μαγισσούλα μου -θα δεις, τις επόμενες μέρες!
    😉

    @ mamma mia, άσε τα άπλυτα, -είναι πολλά πάντα στο σπίτι μας!
    Μα…εγώ τπτ δεν είπα, λινκ δεν έβαλα, εσύ -και οι «πληροφοριοδότες» σου, που το καταλάβατε; 😆 😆 😆
    (θα μας πεις, τελικά, τις οδηγίες; :p)

    Φιλιά στον Τρομερό Γκούφυ!!!!

    @ Φιλενάδα μου, όλοι οι καλοί μας φίλοι εκεί θα είναι -σιγά μην πάω στον παράδεισο, να κρυώνω μόνη μου!!!! 😉
    κι εδώ τον 8 ετοίμασα (σπίτι) και ξεκινάνε τα δρομολόγια !!!
    🙂 🙂
    Σμαααααααακ!!!!!!

  15. α πα παπαπαααα κοσμο-πλημμύρα λέμε θα είναι, σαν super market Σάββατο μεσημέρι. Χειρότερα, σαν το ΙΚΕΑ Σάββατο μεσημέρι… μπρρρρρρρρρρρρ…
    Από την άλλη, είπα τίποτα εγώ για παράδεισο;;;

    Σπίτι και εγώ, διάλειμμα πριν το επόμενο στην λίστα … !!!

    Σμααααααααααααααααααααακ!

  16. Μικιό κοπέλι, μυρίζει η πασχαλιά του Αστέρη, τόσο ωραία όσο φαίνεται;
    Πες και για το ούζο, γιατί στο τσαφ τη γλίτωσα την κόκκινη κάρτα με το σερβίρισμα ελληνικού καφέ, κάποτε. Μην πέσω σε νέα λάθη κι οι πότες ούζου είνι εξίσου μερακλήδες:)
    Καλησπέρα Νατασσάκι

  17. @ έχει κι άλλες εναλλακτικές, φιλενάδα; έχεις τέτοιες πληροφορίες;
    (μη μου πεις για καθαρτήρια και τέτοια.. δεν μ’ αρέσουν τα «ενδιάμεσα» επίσης!! 😉 )
    Γιαααααα λέγε!!!!
    🙂

    @ Ρούλα μου ναι, μυρίζει όμορφα -και είναι από τα αγαπημένα μας λουλούδια, έτσι κι αλλιώς

    Αν δεν έρθουν οι «αρμόδιοι» να δώσουν οδηγίες, τι να κάνω, θα σας πω εγώ
    (έχει τον τρόπο του, πάντως)

    🙂 🙂 🙂

  18. Όσα τα άνθη πασχαλιάς
    κι οι φράουλες του Άκη
    τόσους λαμπρούς Απρίληδες,
    να έχεις Νατασσάκι!

    Καλό απόγευμα, καλή εβδομάδα και χιλιάδες φιλάκια 🙂

  19. @ ευχαριστώ πολύ αγαπημένο μου «τέρας» ! 🙂

    Κι από μας!!! 🙂

    @ Στράτο μου, ξέχασα να σου πω: οι τουλίπες «σας» έσκασαν μύτη!!!!

    Φιλάκια

    @ Ναι, ο Απρίλης μας φταίει τώρα, Καμηλιέρη μου!!!! 😉
    (πφφφφφ!)

  20. Ακολουθούν οδηγίες:
    Σε ποτήρι ψηλό (σουλήνα :-D) βάζουμε τρία δάχτυλα ούζο Μυτιλήνης. Προσθέτουμε τέσσερα μεγάλα παγάκια (για να απελευθερωθεί το άρωμα του ποτού) και γεμίζουμε μέχρι ξεχειλίσεως το ποτήρι. Εις υγείαν!!!

    ΥΓ. και για τους γκούφακες αυτού του κόσμου να πω ότι ΔΕΝ συμπληρώνουμε ΠΟΤΕ το μισογεμάτο ποτήρι. Το πίνουμε μέχρι να αντικρύσουμε τον άσπρο πάτο και μετά προσθέτουμε νέα δόση ούζου. Σε αντίθετη περίπτωση θα δούμε το ουζάκι να ξεχωρίζει με χάρη και στυλ από το μισοπιωμένο υπόλλειμα και θα υποστούμε ΚΑΖΟΥΡΑ ατελείωτη…

  21. Να είστε καλά που μάθατε και σε μένα την άσχετη πώς σερβίρεται το ούζο. Μωρέ καλά κάνω εγώ και το πίνω έξω (Πάλι καλά που δεν έκανα την πατάτα με το ξαναγέμισμα, ευτυχώς, ο Θεός με φύλαξε…).

    ***

    Πολύ όμορφο ποστ Νατάσσα. Υπέροχα τοπία και χρώματα! Πού πας και τα βρίσκεις βρε κορίτσι μου και κάνεις κάθε φορά το blog σου πραγματικό ανθόκηπο;

    Φιλιά πολλά! :-*

  22. Γκουφακάκι γειά σου.Θα συμφωνήσω με την μάμμα για τον τρόπο σερβιρίσματος του ούζου αν και είχα στο μυαλό μου μια έκφραση να παραθέσω για την λέξη.Επειδής όμως παρακολουθεί και ο αστερΆκης δεν θα την πω.Έχω όμως μιαν ένστασην.Το ούζο αγράμματη μάμμα πρέπει να είναι Βαρβαγιάννης Αφροδίτη.Μόνο με αυτό καταλαβαίνει από ούζο.Το ήπια στην Μυτιλίνη και τα είδα όλα.Και όχι το σκέτο της Μυτιλίνης.Ουφ…μάθανε όλοι από ούζο.

    Γκουφακάκι οι φωτογραφίες με ταξίδεψαν σε μέρη με άφθονο ούζο και μπόλικα καλαμαράκια.Τα σκεύη μου…

  23. Χρώματα υπέροχα, Ανοιξη, άνοιξε την ψυχή μου, ανοιχτή σ’όλα 🙂
    Το ούζο σερβίρεται σε συνδυασμό με τη φωτογραφία νούμερο 3, να μυρίζει αλμύρα, τα κορμιά να είναι σφιχτά, οι κουβέντες χαμογελαστές, οι μεζέδες λίγοι και απλοί, ντομάτα, ελιά, ψωμί, κανένα θαλασσινό, γαύρος μαρινάτος κλπ…
    Μη βαρύνει το στομάχι, ίσα να μην πάει ξεροσφύρι το ποτό 🙂

  24. @ τσαπερδονίτσα μου, μα γιατί όχι κι εσένα;
    🙂
    Φιλάκια !!!

    @ γατί μου, ναι -οι οδηγίες έρχονται «απ’ ευθείας» από τον τόπο προέλευσης του ούζου!!!
    ΑΛΛΑ η φιλενάδα μας -αφού μόνη της καρφώθηκε- είναι γκούφακας, που λέει κι ο γιος της, και την πάτησε!! (και τώρα, θα τρώει την καζούρα της ζωής της :p)
    😆 😆 😆
    – – – – – – —
    οι εικόνες και τα χρώματα μ’ αρέσουν -θέλουν λίγο ψάξιμο, αλλά και να ξέρεις πώς να ψάχνεις. Κι εγώ κοντεύω πια ένα χρόνο εδώ μέσα -και είχα και καλό δάσκαλο στο ψάξιμο (αν και κόκκινος, αλλά κανείς δεν είναι τέλειος! 😉 )

    Φιλιά γατί μου!!!
    🙂

    @ Εμείς θα καλωσορίζουμε τον καινούριο μήνα όποτε θέλουμε, ορίστε μας!!!!
    :p
    Άλλωστε, αυτός ο μήνας είναι δικός μου, είναι πρασινοκόκκινος και τον κάνω ότι θέλω !! Το Μάη, που είναι κατακόκκινος σαν εσένα, AfMarx μου, θα τον καλωσορίσω στην ώρα του 😉

    @ goe4 σ’ ευχαριστώ και καλώς ήρθες 🙂

    @ καλό μου νησί, η mamma έχει «πληροφορίες» λέμε!!! (και πάλι….. χμμ…) Αλλά το καλύτερο συστατικό για το ούζο, είναι η καλή παρέα 😉

    Φιλιά πολλά 🙂

    @ Χμμ… εμείς δεν το ήπιαμε στη θάλασσα adaeus μου (δυστυχώς) αλλά στη βροχερή, ανοιξιάτικη Αθήνα -μα, η αίσθηση και η παρέα ήταν τόσο καλή, που σαν να ήμασταν ήταν -άσε που γίναμε πιο μούσκεμα από ότι να ήμασταν στη θάλασσα….

    Φιλιά πολλά, καλημέρα!!!! 🙂

  25. Καλημέρα!!! 🙂

    Μα συνταγές οινοποσίας πρωί – πρωί??? 😀 – Μέχρι τις 11:00 που πίνεται το ουζάκι…έχουμε λίγες ώρες!!! 😆 😆

  26. Και επειδή – ως γνωστών! – είμαι αργή (στο μυαλό αλλά και γενικά! – να σου πω πως μου ήρθε – χθες εκτάκτως να σου πω για την ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ???? 😀

  27. Διότι ένας απ’τους χορηγούς, θα είναι η ντόπια ποτοποιεία ΑΦΟΙ ΜΠΑΜΠΑΤΖΙΜ που φτιάχνει ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΟΥΖΟ!!!
    Και από ότι ξέρω, θα έχει και από εκεί κάποια γυρίσματα!!! 😀

  28. Νατασσάκιον, κανόνισε ν’ αρχίσω αντεπίθεση 😀

    @adaeus
    …να μυρίζει αλμύρα, τα κορμιά να είναι σφιχτά, οι κουβέντες χαμογελαστές, οι μεζέδες λίγοι και απλοί, ντομάτα, ελιά, ψωμί, κανένα θαλασσινό, γαύρος μαρινάτος κλπ…

    Αν το είχα γράψει εγώ δεν θα είχα αλλάξει ούτε λέξη.

  29. @ Jo μου, πάάάάάάάαρα πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία!!!
    😆 😆
    (να το έχουμε στα υπ’ όψιν, να το δοκιμάσουμε)

    @ mamma mia, μα δεν ήταν υπέροχο το σχόλιο;
    Κι εμένα η εικόνα μου έφτιαξε τη μέρα!!!!
    🙂
    **Μουάαααααατς, Γκούφυ!!!!!!!

  30. Είπες εσύ καλό μου να ‘ρθεις………..Και θα σ’αφήσω εγώ χωρίς ΟΥΖΟ????????

    ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ????

    😆 😆 😆

    Αχ, πότε θα μου ‘ρθετε ΟΟΟΟΛΟΙ ΜΑΖΙ???

    Υ.Γ. Θάλασσα έχουμε, ήλιο έχουμε, ο μεζές είναι ΦΡΕΣΚΟΤΑΤΟΣ….(για τα κορμιά…. δεν εγγυώμαι τίποτε, αλλά εκεί θα τα χαλάσουμε???? 😛 )….ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΛΕΜΕ!!!!!

    😉

  31. Jo μου, δεν έρχεσαι εσύ εδώ -πιο εύκολο το βλέπω, που είμαστε ήδη ΟΛΟΙ (καλά, σχεδόν, αλλά μπορούμε να το συνδυάσουμε με ταξίδι του Στράτου και του Ίνδικτου) και να σε πάμε και στη θάλασσα και παντού!!!!!
    😉

  32. Καταγγέλω ότι κάποιοι bloggers εδώ μέσα τα παίρνουν κάτω από το τραπέζι κάνοντας γκρίζες διαφημίσεις για ούζα κλπ…
    Ντροπή!

    :p

  33. @ Κούκο μου 😆 😆 😆

    Καλημέρα !!! 😀

    @ Jo μου, ο φίλος μας είναι από τη Μυτιλήνη… και η αλήθεια είναι ότι έχει το καλύτερο ούζο εκεί!!!
    😉

    @ αγαπημένε μου φίλε, μόνο εσύ θα έχεις χορηγό τον (μπρρρ!) Κυριάκο; Οι υπόλοιποι, πτωχοί blogger να μην βγάλουμε τπτ, δλδ?
    :p

    @ Jo μου, μη μασας -για μένα τα λέει!
    😆 😆 😆

  34. Όταν πήγα διακοπές στη Μυτιλήνη, αποτελείωσα τις…..σπουδές μου πάνω στο ΟΥΖΟ εκεί!!! 😆 😆
    (κάναμε διδακτορικό όπως καταλαβάινεις!!! 😉 )

    Οπότε ο Μυτιληνιός δεν θα πρέπει να γελάει….χωρίς να έχει δοκιμάσει ΚΑΙ το δικό μας πρώτα! Σωστά??? 😉

  35. Δηλαδή … … ΠΩΣ σερβίρουν σωστά το ούζο; (για να μην την πατήσω…:) )

    @ κοίτα εναλλακτικές δεν έχει εκτός και αν τα εξαφανίσεις από τον χάρτη σου … ή αν πιάσεις δουλειά σαν πορτιέρης!

    Σπερααααααα

  36. νατασσάκι ναι, αυτός ο Λαδόπουλος είναι!
    πού τον ανακάλυψες βρε θεριό;
    κάνω λάθος στο ότι μένεις κι εσύ Στοκχόλμη;
    αυτή την εντύπωση έχω!

    οι φωτογραφίες σου τέλειες, όσο για τον Απρίλιο ναι, με μηδέν βαθμούς εδώ τώρα!

    μάκια

  37. @ Jo μου, έχεις master βλέπω!!!!
    Αλλά νομίζω ότι ο κούκος έχει δοκιμάσει κι απ’ το δικό σας, για να το λέει…
    🙂

    @ Γλαρένια μου, κοντεύει σιγά σιγά… Και πασχαλιές, και πασχαλίτσες -χωρίς αυτά, εγώ πάσχα δεν κάνω!!!
    🙂

    Φιλία πολλά

    @ δίνει οδηγίες παραπάνω η mamma, φιλενάδα!!! Να προσέχεις (εγώ την δουλεύω από προχθές, πάντως!! 😉 )
    Ενώ το δικό μας ρακί, δεν έχει τέτοια ζόρια -μόνο ένα ποτήρι νερό κι ένα ντακο διπλα του θέλει! 😉

    Σμααααααακ!!!
    (νο 10+, τελειώνει και πάω για ύπνο)

    @ Συμέλα μου, δεν έχουμε άδικα τα γαλόνια, εδώ πέρα!!! 😆 😆
    (κατά τύχη τον βρήκα, μεγάλη ιστορία…)

    Όχι, στην Αθήνα μένω -μ’ αρέσει η Σουηδία, αλλά δεν θα άλλαζα τον ήλιο της άνοιξης της Ελλάδας με τίποτα!!!
    :))

    Φιλιά, καλώς ήρθες κι εδώ.

  38. επικοινωνήσαμε ήδη με τον κώστα…. τι σου είναι αυτό το ιντερνετικό!!!
    thanks βρε κοπέλα μου. μείνε στον ήλιο και επέμενε ελληνικά…
    μάκια

  39. «μαγεία» το ίντερνετ, δεν είναι;
    Ενώνει ανθρώπους από τις άκρες της γης, που αλλιώς δεν θα είχαν καμιά ευκαιρία να βρεθούν!!!
    🙂 🙂

    Χαίρομαι που βοήθησα, καλό σου βράδυ!
    Φιλιά πολλά 🙂

  40. Καλέ Νατασσάκι πάλι έσκισες με τις φωτογραφίες σου και τα χρώματα τα Αλβιωνάκια σε ψηφίζουν με κλειστά μάτια που λένε (ασε αυτή η ladybird!) Σε φιλώ

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.