Ημέρες…

Κοιτάζοντας το πρωί, στο Σαν σήμερα, βρήκα πολλές παγκόσμιες μέρες μαζεμένες:

Δασοπονίας
Κατά του Ρατσισμού
Ποίησης
Ύπνου
της Γης (!)
και για το σύνδρομο Down.

(μα καλά, άλλη μέρα δεν είχαν; )

Επειδή σήμερα αρχίζει η Άνοιξη, κι έχει και πανσέληνο, κι εγώ δεν είμαι καλά… (συνήθως)

…διαλέγω ποίηση – δύο ποιήματα του Μανόλη Αναγνωστάκη,

από τη συλλογή «Ο Στόχος» (1970)

Στο παιδί μου….

Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια
Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

Μα στο παιδί δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
Ονόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.

(για το παιδί μου -μα και για όλα τα «παιδιά» τούτου του κόσμου)

Ο Ουρανός

Πρώτα να πιάσω τα χέρια σου
Να ψηλαφίσω το σφυγμό σου
Ύστερα να πάμε μαζί στο δάσος
Ν’ αγκαλιάσουμε τα μεγάλα δέντρα
Που στον κάθε κορμό έχουμε χαράξει
Εδώ και χρόνια τα ιερά ονόματα
Να τα συλλαβίσουμε μαζί
Να τα μετρήσουμε ένα-ένα
Με τα μάτια ψηλά στον ουρανό σαν προσευχή.

Το δικό μας το δάσος δεν το κρύβει ο ουρανός.

Δεν περνούν από εδώ ξυλοκόποι.

(για τη φίλη μου τη (γκρινια)Ρίτσα😉 )

Καλημέρα, Παρασκευή επιτέλους!!!🙂

(να προσέχετε απόψε 😉 )

33 thoughts on “Ημέρες…

  1. Δεν θα φιλοτιμηθεί κανένας μπαγλαμάς να ορίσει «Παγκόσμια Μέρα Παραποίησης», για να γιορτάζουμε και εμείς οι -πτωχοί πλην τίμιοι- παραποιητάδες;

  2. Καλημέρα φίλη 🙂

    Διαλέγω…..Μπα δεν διαλέγω τίποτα! 👿

    Εντάξει! Είναι ισημερία και πρώτη μέρα της Άνοιξης και έχει Πανσέληνο απόψε, και εγώ δεν είμαι καλά, και ψηφίστηκε το Αντι – εργατικό / Αντι – ασφαλιστικό, και…και…και…… Ε, να πω κι άλλα???? 👿

  3. @ αγαπημένε μου Παρα-ποιητή, θα κάνω αίτηση στην Παγκόσμια Oργάνωση Παραποίησης (κι αν δεν υπάρχει, θα την φτιάξουμε!)

    Θα βάλω banner!
    :p

    @ Καλημέρα Jo μου
    -πες καλή μου, να ξεσπάσεις!!!!
    (γι’ αυτό είμαστε εδώ)😉

  4. Μου πέσαν μαζεμένες οι γιορτές (πέρυσι διάλεξα ρατσισμό). Μήπως το έχουμε παραχ**ει με τις Παγκόσμιες μέρες;

    «Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.»

    Μεγάλη κουβέντα. (αρκεί να την λέμε και στους μεγάλους)

  5. Ε, μα!!! – Παγκόσμια μέρα για τα νεύρα είναι!!! Εντάξει???? Και έχω και πολλά!!!

    Πάμε να το γιορτάσουμε Ίντι???

    Αϊ σιχτίρ πια!

  6. καλημέρα,

    Ναι, συτές οι μέρες αφιερώματα are an issue..

    H Hλιαχτίδα, ο σύλλογος γονέων και φίλων παιδιών με σύνδρομο down θα έχει σχετικές εκδηλώσεις, προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει το κράτος, εμας, όλους.
    Έβλεπα το σπατάκι τους χθες.
    Πόσα πράγματα θα μπορουσαν να γίνουν με λίγα από αυτά τα μυστικά κονδύλια..
    Ακόμα, σκεφτόμουν πως αυτά τα παιδια, μοιραία!, θα γίνουν ενήλικες. Και οι γονείς μάλλον δε θα είναι «παροντες».
    Εκει, τι γίνεται?
    Τι να σου κάνει μια μέρα..

  7. 1η ημέρα της Ανοιξης με βροχή και πανσέληνο!!
    Μεγάλη η χαρά τι να πώ!!!!!!!!!!
    Ας βάλουμε τα χαμόγελα μας και θα περάσει και αυτό!!🙂 …αν και απο το πρωί φάνηκε πως θα πάει!!
    Πολλά φιλιά και καλό σαββατοκύριακο σε όλους!!

  8. Το ποίημα για το παιδί με άγγιξε τόσο πολύ!!! Το ίδιο κάνω με τον Τρομερό Υιό μου και πραγματικά αναρωτιέμαι, γιατί ρε γαμώτο δεν μπορούμε να πούμε τις αλήθειες σαν αλήθειες; Θυμώνω που όλα πρέπει να είναι παραμυθένια, μα επιτέλους… ας ωριμάζουμε.

    Καλημέρα νατασσάκι, υπέροχο το σημερινό ποστ🙂
    Φιλιά πολλά πολλά

  9. Παγκόσμια μέρα κατά της ΑΔΙΑΦΟΡΊΑΣ
    Αυτό πρεπε να το ξεκινήσουμε εμείς

    Τα ποιήματα όμορφα και τα δυο
    το πρώτο όμως πιο…..χρήσιμο…

    κοτσυφοφιλώ σε

    τσίου!!!

  10. @ καλησπέρα διαβάτιδά μου -είναι όμορφο, ναι..🙂
    Φιλιά πολλά, καλό Σαββατοκύριακο!

    @ αυτό με τις παγκόσμιες μέρες είναι ένα θέμα, φίλε μου Ίνδικτε – δεν ξέρεις τι είναι σοβαρό και τι όχι..
    Μα, παγκόσμια μέρα ύπνου; :p

    ** και βέβαια -και στους μεγάλους
    Μα τα παιδιά το χρειάζονται περισσότερο -πριν γίνουν μεγάλοι

    Φιλιά, και περαστικά σας

    @ όχι μονο εσύ, Jo μου, είμαστε πολλοί !!!🙂
    Καλό Σκ -καλή ξεκούραση

  11. Νατασσάκι μου, η Ρίτς η γκρινιαρα σε ευχαριστεί πολυ πολυ για τον Αναγνωστάκη που τουχει και αδυναμία.. Να προσθέσουμε και την ημερα της Λυπης ή θα ήτο υπερβολικόν ;

  12. @ το είδα κι εγώ το σποτάκι, μαγισσούλα μου -έχω πει ότι αυτές οι μέρες είναι «αφορμή» -αλλά αν μείνουμε στη μια μέρα το χρόνο να σκεφτόμαστε τέτοια σοβαρά θέματα….

    Καλό ΣΚ, κι ευχαριστώ για το mail -θα σου πω τ’ αποτελέσματα😉
    Φιλάκια

    @ Πάντα βάζουμε τα χαμόγελά μας tassoula μου -αλλιώς δεν στρώνει η μέρα!!! 🙂 🙂 🙂

    Καλό ΣΚ και σε σας, πολλά φιλιά στο Σβουράκο

  13. @ Καμηλιέρη μου -και με τα δοντάκια μέσα, θα τα καταφέρουμε, εμείς!😉
    (υπομονή, λέμε! και να προσέχεις)
    (μην πεις κουβέντα -σε άκουσα😉 )

    @ mamma mia, το αγάπησα από την πρώτη φορά που το διάβασα αυτό το ποίημα -και όπως ξέρεις, το κάνουμε κι εμείς στον αστερΆκη

    Και τα δικά μας φιλιά, κι ανυπομονούμε !!!!!🙂 🙂

  14. @ Πάντα το λέμε, An-Lu μου: Παρασκευή, best day of the week!!!!🙂

    Καλό ΣΚ

    @ κι εσένα, kitsosmitso;Είμαστε πολλοί που βγάζουμε «δόντια» τελικά ! 🙂

    Καλό ΣΚ και σε σένα

    @ Υπέροχη, Βάσκες, υπέροχη!!!!🙂

  15. @ Μπορώ να μην συμφωνήσω, καλέ μου καραφλοκότσυφα;
    Κατά της αδιαφορίας -μα πότε επιτέλους θα την εγκαταλείψουμε, μου λες;

    -το πρώτο μας ταιριάζει, εμάς με τα παιδιά, ναι; 🙂

    Και τα δικά μου φιλιά -καλό ΣΚ 🙂

    @ γκρινιαΡίτσα μου -αφού το ξέρεις ότι σ’ αγαπάω -κι ας γκρινιάζεις…. αντέχω τους γκρινιάριδες!🙂

    όχι, δεν θέλω παγκόσμια μέρα της Λύπης -την έχω συχνά, δεν θέλω άλλο… της χαράς και της αισιοδοξίας, έχεις;

    Φιλάκια, καλή ξεκούραση 🙂

    @ Καλή άνοιξη roadartist μου!!!
    Να είναι φωτεινή και χαρούμενη θέλω, κι ας ξεκίνησε βροχερή!

    Φιλάκια, καλό σαββατοκύριακο και σε σένα 🙂

  16. Πριν λίγο έγραψα και γω κάτι σχετικό για τα δάση και ο Αναγνωστάκης είναι ο αγαπημένος μου…
    Τηλεπάθεια?

  17. όντως! Καιρός για ζεστή παρέα, και όμορφες ώρες μ’ αυτούς που αγαπάμε!
    Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα Βασίλη μου!🙂

    Φιλάκια πολλά

  18. 😀
    Εξαιρετικόσ!
    Να τους λέμε την αλήθεια, Νατασσάκι μου, όλη ή με δόσεις; :’?
    Τεσπά…

    Άσε με αυτήν την @#$)(*#&$@#$#πανσέληνο δεν το συζητώ σήμερα!!! Θα σου γράψω μόνο την αρχή από το ωροσκόπιό μου στο FAQ (ξέεερω πως δεν τα πιστεύεισ!!! αλλά δεσ!!!): «Κάθε οικογένεια έχει τον τρελό της. Το σύμπαν το ξέρει και σε ξέρει – όπως πολλοί άλλοι άλλωστε…»👿

    Πάντως όταν νύχτωσε ήρθε κάπως η ηρεμία

    Σε φιλώ
    Το παποδρακουλίνι σου😕

  19. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ πρώτη μέρα της άνοιξης να μην είσαι καλά φιλενάδα μου, για συμμαζέψου!
    φιλί !

  20. Επίλογος
    Oι στίχοι αυτοί μπορεί και να ‘ναι οι τελευταίοι
    Oι τελευταίοι στους τελευταίους που θα γραφτούν
    Γιατί οι μελλούμενοι ποιητές δε ζούνε πια
    Aυτοί που θα μιλούσανε πεθάναν όλοι νέοι
    Τα θλιβερά τραγούδια τους γενήκανε πουλιά
    Σε κάποιον άλλον ουρανό που λάμπει ξένος ήλιος
    Γενήκαν άγριοι ποταμοί και τρέχουνε στη θάλασσα
    Kαι τα νερά τους δεν μπορείς να ξεχωρίσεις
    Στα θλιβερά τραγούδια τους φύτρωσε ένας λωτός
    Nα γεννηθούμε στο χυμό του εμείς πιο νέοι.

    Χαμογέλα νατασσάκι μου! Καλημέρα🙂

  21. Καλό βράδυ Νατασσάκι μου με τα πάντα ωραία ποστ σου αφιερώματα!!

    φιλιά πολλά βοτσαλάκι μου!!
    Σήμερα σου φύτεψα λουλουδάκια πολλα, βέβαια άλλοι έκαναν τη πιο πολύ δουλίτσα χιχιχ!:)

  22. @ Χαίρομαι που σου άρεσαν, Κάβειρε! 🙂

    Καλό σου βράδυ, και καλό ΣΚ

    @ παπικουλίνι μου, όλη την αλήθεια -μα με τρόπο που να μπορούν να την καταλάβουν και να την αντέξουν -δύσκολο, μα όχι ακατόρθωτο!🙂
    **σε κατάλαβαν και στα ζώδια; Ουάου, θ’ αρχίσω να τα πιστεύω!!!! 😉

    Φιλάκια πολλά-πολλά, θα τα πούμε 🙂

    @ φιλενάδα μου, καλά είμαι!!! -κι εχθές καλά ήμουν, και όλα εντάξει, μα η πανσέληνος… χμμμ…
    (μας λείπεις)

    Φιλί μεγάλο !!!

    @ Χαμογελάω, καλό μου «τέρας» !!! Πάντα, ότι κι αν γίνει -σπάνια χάνω το χαμόγελο, δεν το είδες;🙂
    Φιλιά, (πολύ το χάρηκα!!)

    @ Θαλασσινό μου μικρούλι, καλά τους έκανες, στους άλλους!!!😉
    Φιλιά, θα έρθω να τα δω 😆

Τα σχόλια είναι κλειστά.