Παρασκευή, και τέλος (του μήνα, ντε!)

Είναι περίεργη αυτή η μέρα.. 29 Φλεβάρη

«Υπάρχει» στο ημερολόγιο μόνο μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια! Πώς να νιώθουν άραγε όσοι έχουν γενέθλια σήμερα; Δεν είναι λίγο παράξενο να έχεις γενέθλια κάθε 4 χρόνια;
Έριξα μια ματιά στο σαν σήμερα, από περιέργεια, και…

Ευκαιρία να βάλω ακόμα ένα ποίημα του αγαπημένου μου Σεφέρη, μια και σαν σήμερα γεννήθηκε!

Mιλούσες για πράγματα που δεν τα ‘βλεπαν
κι αυτοί γελούσαν.

Όμως να λάμνεις στο σκοτεινό ποταμό
πάνω νερά·
να πηγαίνεις στον αγνοημένο δρόμο
στα τυφλά, πεισματάρης
και να γυρεύεις λόγια ριζωμένα
σαν το πολύροζο λιόδεντρο –
άφησε κι ας γελούν.
Kαι να ποθείς να κατοικήσει κι ο άλλος κόσμος
στη σημερινή πνιγερή μοναξιά
στ’ αφανισμένο τούτο παρόν –
άφησέ τους.

O θαλασσινός άνεμος κι η δροσιά της αυγής
υπάρχουν χωρίς να το ζητήσει κανένας.

Θερινό Ηλιοστάσι, Θ΄
(από τα Ποιήματα, Ίκαρος 1972)

(ποτέ δεν σχολιάζω τα ποιήματα, ποτέ δεν τα αναλύω και ποτέ δεν τα εξηγώ -γι’ αυτό δεν έγινα φιλόλογος! Μόνο τα νιώθω -πολλές φορές λένε αυτά που δεν μπορώ να πω εγώ)

Και επιτέλους, τελειώνει αυτός ο παράξενος Φλεβάρης! Τι μήνας! Με χιόνια, με λιακάδες (πολλές, ευτυχώς, μέσα κι έξω!) με βροχές, με φεγγάρια, με αγωνίες…. Κρατάς πάντα τα καλά -τα υπόλοιπα, τα «θάβεις» στο ντουλαπάκι του μυαλού (μπορεί να χρειαστούν, άλλωστε, δεν πετάμε τίποτα!) και συνεχίζεις…

Καλημέρα 🙂

22 thoughts on “Παρασκευή, και τέλος (του μήνα, ντε!)

  1. Καλημέρα. Ανταποδίδω το σχόλιο, γράφοντας πως κάπου σε μια χθεσινή ή προχθεσινή εφημερίδα είχε άρθρο για όσους γεννήθηκαν 29 Φεβρουαρίου και υπάρχουν (εκτός του Σεφέρη) και άλλα «μεγάλα» ονόματα.

    Ισως αυτή η αίσθηση του «ξεχωριστού» λόγω των γενεθλίων να τους κάνει να ξεχωρίζουν και στη ζωή τους μετέπειτα, δεν ξέρω…

  2. Καλημέρα!!!!
    Ρε συ, που τα βρίσκεις όλα αυτά τα λινκ; με έχεις κουλάνει…. 😀

    Αύριο που είναι 1η Μαρτίου να δεις τι θα ανεβάσω!!! Επιτέλους τελειώνει ο Φεβρουάριος, ναιιιιιιιιιιιι!!!!!

    ΥΓ. το συνάχι πως πάει; καλύτερα;

  3. @ Καλημέρα Σοφία, είδα κι εγώ κι άλλους, μα ο Σεφέρης είναι αγαπημένος μου!
    🙂
    Ίσως να είναι αυτό το περίεργο, κάθε 4 χρόνια, μα έτσι κι αλλιώς, κάθε μέρα γεννιούνται ξεχωριστοί άνθρωποι!
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη, καλώς ήρθες!
    🙂

    @ mamma mia, τι πού τα βρίσκω, παιδί μου; Στο παλιο-Internet!!
    🙂
    (και σιγά τα λινκ σήμερα, βρε!)
    **καλύτερα, το φασκόμηλο κάνει δουλειά!!!

    Φιλιά γκούφικα 😉

    @ καλώς το, το θαλασσινό μικρούλι μου!
    (τον χρειάζομαι, να σου πω!)

    Φιλάκια πολλά 🙂

  4. Φιλενάδα για λόγους EU καλό θα ήταν να κρατήσει το Φλεβάρης λίγο ακόμα (καιγόμαστε σου λέω!) Όσα για τα γενέθλια … αυτό με τον Σεφέρη μου κλόνισε λίγο την παγιωμένη άποψη ότι είναι σούπερ-ατυχία να παίρνεις δώρα με τους Ολυμπιακούς και μόνο!!! Να σου τονίσω δε ότι το ΓαλλΌδι (με «ο») και η Τεχνικός που βαριόταν να αναπνεύσει (από το ένδοξο pretendιανό μου παρελθόν) έχουν τα γενέθλιά τους στις 29!!!!!

    Καλημερούδια ξανά (Νο 6 άϊ θινκ)!

  5. την καλημέρα μου νατασσάκι

    άντε και αύριο Μάρτιος… πάει ο Φλεβάρης, τέλειωσε… (ευτυχώς για μένα)

    και αφού από αύριο αρχίζει και η Άνοιξη (τυπικά) μην ξεχάσετε και το «μαρτίτσι»…

    βάζετε τέτοια, έτσι δεν είναι;

    🙂 🙂 🙂

  6. Χαιρετώ σας! Καλά, έτσι και είχα γενέθλια σήμερα, (αν δεν είχα αυτοκτονήσει @$^&%^*^%) θα τα γιόρταζα οπωσδήποτε κάθε 1η Μάρτη. Διότι αποκλείεται να μη τα γιόρταζα!

    ΥΣ: Όντως ωραίο το λινκ του «σαν σήμερα». Δε το γνώριζα..
    ΥΣ2: Ωραίο ποίημα, λίγο μελαγχολικό όμως.

  7. – Πάντα τα ποιήματα θα μας λένα ΟΛΑ όσα εμείς δε μπορούμε. Γι’ αυτό και μας αρέσουν.
    Αν μπορούσαμε, θαρρείς θα είχαν καμιά αξία;

    – Και ο Μάρτης περίεργη συμπεριφορά θα έχει…. του ύψους και του βάθους που λένε…

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  8. @ Φιλενάδα, αχ αυτή η EU!!!!
    (κουράγιο, θα τα καταφέρεις!)

    Και οι 2 γενέθλια, στις 29/2? Απίστευτο!
    (για δες, οι συμπτώσεις καμιά φορά!)
    🙂

    Καλό μεσημέρι, τώρα (και ο 7 ή 8, μετά το φαγητό)

    @ Στράτο μου, εγώ πρώτη πρώτη το θυμήθηκα!!!
    🙂
    Μύρισε, μετά την χθεσινή τσίκνα, ε;
    Φιλιά

    @ Τέλειώνει (και για μένα ευτυχώς, δεν ήταν και ο καλύτερός μου!) ο Φλεβάρης, καλή μου διαβάτιδα! 🙂
    Και βέβαια θα βάλουμε «μαρτάκι» στο χέρι μας, κάθε χρόνο το κάνουμε!
    🙂

    Φιλιά στα κορίτσια σου!

    @ Ραδιοκέφαλή μου, φαντάζομαι ότι όσοι έχουν γενέθλια σήμερα τα γιορτάζουν στις 28/2 ή την 1/3 -λογικά, δεν ξέρω κανένα για να σου πω!
    Χαίρομαι που μάθατε κάτι -το Σαν σήμερα.gr το παρακολουθώ σχεδόν από την πρώτη μέρα που άνοιξε, τον Οκτώβρη του 2002! Μ’ αρέσει να βλέπω τι έγινε παλιότερα, σαν σήμερα… Έχει κι ένα ανάλογο στο site της ΕΡΤ, αλλά δεν είναι τόσο εύχρηστο, δεν ανοίγει πάντα -ωστόσο, έχει περισσότερα γεγονότα καθημερινά.

    Το ποίημα είναι λίγο μελαγχολικό, ναι -ο Σεφέρης δεν φημίζεται για τα εύθυμα ποιήματά του. Μα λέει αυτά που θέλω να πω σήμερα -ή έστω, μερικά απ’ αυτά που νιώθω…Και αν το καταλάβεις, είναι στ΄αλήθεια πολύ αισιόδοξο!
    🙂

    Καλημέρες, καλό ΣΚ!!!!

    @ Γλαρένια μου, έτσι ακριβώς! Πάντα θα λένε όσα δεν μπορούμε να πούμε -και πάντα σ’ αυτά θα γυρνάμε! 🙂
    Ο Μάρτης, έχει και τη «φήμη» του «πεντάγνωμου», έτσι δε λέει η παροιμία;
    🙂
    (το περιμένουμε, λοιπόν, και θα τ’ αντέξουμε κι αυτό! 🙂 )

    Φιλιά πολλά

  9. Έγώ πάλι μιας και δεν ήταν ο καλύτερος σου, σου αφιερώνω ενα τραγουδάκι από ένα «άλλο» Φεβρουάριο… που είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει γιατί είναι ο Άγιος Φεβρουάριος… και σου εύχομαι τα καλύτερα για τον επόμενο μήνα… το Μάρτιο!

    Φιλάκια πολλά

  10. Χαιρομαι που βλεπω ενα ακομη ποστ (απο εσενα) γεματο ποιηση… Το μεγαλειο της εξαλλου ειναι απεριοριστο και η αναφορα και μονο στον Σεφερη (που εγω ειμαι πολυ μικρος και λιγο να μιλησω για αυτον)μοναδικη.Την καλησπερα μου και καλο σ/κ ευχομαι…

  11. Πολύ ωραίο ποστ και τα links σου είναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ! Mου φαίνεται πως χάρη σε σένα θα αρχίσω να ασχολούμαι και με την ποίηση!

    Για τον Φεβρουάριο έχω πια ανάμικτα συναισθήματα. Τον αγαπούσα μέχρι πέρσι γιατί είναι ο μήνας των γενεθλίων μου, τον μίσησα την ίδια χρονιά (πέρσι) γιατί έχασα την πολυαγαπημένη μου γιαγιά λίγες μέρες πριν τα γενέθλιά μου. Τώρα πια και οι δύο μνήμες θα έρχονται ταυτόχρονα.
    Τελικά νομίζω ότι αγαπάμε ή απεχθανόμαστε ένα μήνα ανάλογα με τα βιώματά μας.
    Ισως πάλι και ανάλογα με το αν είμαστε παιδιά του χειμώνα, της άνοιξης, του καλοκαιριού, του
    φθινοπώρου…

    Πολλά φιλιά!

  12. gatti μου, τους μήνες τους αγαπάμε ανάλογα με το τι βιώνουμε, και τι αναμνήσεις έχουμε, έχεις δίκιο. Δεν τα πήρα χαμπάρι τα γενέθλιά σου, αλλά κάπως έτσι έχω κι εγώ το Δεκέμβρη… Ωστόσο, κάθε χρονιά είναι διαφορετική, και κάθε μήνας -και στο τέλος του, που κρατάς και «κρύβεις» (είπαμε, δεν πετάμε!) ζυγίζεις. Τούτος ο Φλεβάρης ήταν παράξενος, μα επειδή εγώ κρατώ τα καλά και μόνο, και δεν μου έτυχε -ευτυχώς!- τίποτε τραγικό, μια χαρά είναι !
    Εγώ πάντως, είμαι της άνοιξης, εντελώς!

    Μακάρι να ασχοληθείς με την ποίηση -είναι υπέροχη!

    Φιλιά πολλά !
    🙂

  13. Καλό μήνα…
    Αυτό με τα γενέθλια πάντως δεν το καταλαβαίνω.
    Τι εμποδίζει κάποιον που γεννήθηκε στις 29/02 να γιορτάσει τα γεννέθλιά του στις 28/02 ή στις 01/03…
    Το απαγορεύει κανένας νόμος;
    Για να ξέρω δηλαδή
    🙂
    ——–
    Οι «ασπρούλες» να φορέσετε το βραχιολάκι του Μάρτη για να μη σας κάψει ο ήλιος…

  14. @ Ευχαριστώ tassoula μου, επίσης!
    Σβουροφιλιά πολλά !
    (κι εγώ χάρηκα)

    @ Καλό μήνα και σε σας, AfMarx μου!
    Φαντάζομαι ότι έτσι θα το γιορτάζουν, αλλά είναι -όπως και να το κάνεις, παράξενο!
    🙂

    ***Θα βάλουμε, θα βάλουμε (οι ασπρούλες! :p)
    Φιλιά

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.