…ναυάγια!

(… ευκαιρία να ολοκληρώσω το ποστ του καλοκαιριού, που μου είχες ζητήσει στα σχόλια…)

Σπασμένο καράβι να ‘μαι πέρα βαθιά
έτσι να ‘μαι
με δίχως κατάρτια με δίχως πανιά
να κοιμάμαι

Να ‘ν’ αφράτος ο τόπος κι η ακτή νεκρική
γύρω-γύρω
με κουφάρι γυρτό και με πλώρη εκεί
που θα γείρω

Να ‘ν’ η θάλασσα άψυχη και τα ψάρια νεκρά
έτσι να ‘ναι
και τα βράχια κατάπληχτα και τ’ αστέρια μακριά
να κοιτάνε

Δίχως χτύπο οι ώρες και οι μέρες θλιβές
δίχως χάρη
κι έτσι κούφιο κι ακίνητο μες σε νύχτες βουβές
το φεγγάρι

Έτσι να ‘μαι καράβι γκρεμισμένο νεκρό
έτσι να ‘μαι
σ’ αμμουδιά πεθαμένη και κούφιο νερό
να κοιμάμαι

κι ακόμα ένα, για το Χριστινάκι με τα ποιήματα:

Το βαπόρι

Νάναι ως νάχης φύγει — με τους ανέμους — καβάλα
στο άτι της σιγής κι’ όλα να πάης
και vάv’ πολλά καράβια, πολλή θάλασσα — μεγάλα
σύγνεφα πάνω — οι άνθρωποι κι’ ο Μάης.

Κι’ εντός μου εμένα να βρυχιέται — όλο να τρέμει —
βαρύ ένα βαπόρι και κατόπι
πάλι εσύ κι’ ο Μάης κι’ οι ανέμοι
κι’ έπειτα πάλιν οι ανθρώποι, οι ανθρώποι.

Και νάναι όλα απ’ ό,τι φεύγει —και δε μένει—
σε μια πόλη ακατοίκητη, κι’ εντός μου
ακυβέρνητο, όλο να σε πηγαίνει το καράβι
έξω απ’ την τρικυμία τούτου κόσμου.

Του Γιάννη Σκαρίμπα, και τα δυο, του εκτελωνιστή από τη Χαλκίδα, που πέθανε σαν σήμερα, το 1984.

(Κι υπάρχουν κι άλλα εξαιρετικά, ποιήματα και πεζά του.)

(ο τίτλος, μες την επικαιρότητα πάλι!)

Καλημέρα 🙂

Σπασμένο καράβι, Γιάννης Σπανός, Γιάννης Σκαρίμπας – Κώστας Κaραλης (Ανθολογία Γ’ 1975)

24 thoughts on “…ναυάγια!

  1. …Και έβαλες και την εκτέλεση από τον Κώστα Καραλη που τη λατρεύω, νατασάκι μου.
    Πρωινά σνιφ κι αγκαλιές :»***************

  2. Βάζω και το λινκ να το κατεβάσεις, παπικουλίνι μου! Κι εμένα μ’ αρέσει – φυσικά αυτή η εκτέλεση!
    🙂
    Φιλιά (γραπτά, γιατί δεν μπορώ να βγάλω λέξη!)

  3. Νατασσάκι………………………ΚΑΙ εγώ το λατρεύω αυτό…..Πώς το ήξερες??????? 🙂
    …….. Σ’ ευχαριστούμε που πάντα βρίσκεις κάτι για να μας φτιάξεις τη διάθεση…..(κι ας μην μπορώ να το ακούσω τώρα όπως ξέρεις… 😳 )

    Φιλιά

  4. Ρε συ φιλενάδα, χάθηκε να το ολοκληρώσεις το post την Παρασκευή;;;; Ολόκληρο καλοκαίρι περιμέναμε, σνιφ Δευτεριάτικα;;;; Κάνει;;;;
    Αστειεύομαι, αγαπημένα λόγια, ήχοι, ο συγγραφέας…
    Φιλιά -Καλημέρες!

  5. Καλησπέρα Λενάκι μου – είναι από τα πρώτα ποιήματα-τραγούδια που αγάπησα…🙂

    @ Μερόπη μου, τον είδα τυχαία πριν από λίγους μήνες – κι ευτυχώς που ήταν ο θαρραλέος αδερφός μου κοντά και τον ρώτησε, γιατί δεν ήμασταν σίγουροι, και μας συστήθηκε… Ασχολείται πια με τα τραγούδια «πίσω από το μικρόφωνο»
    (λάτρευα τη φωνή του, όπως μου άρεσε και η αδερφή του η Ελπίδα – τη θυμάσαι;)
    Καλημέρες 🙂

  6. …από τις λίγες περιπτώσεις
    όπου η μελοποίηση είναι τόσο «δυνατή» όσο και το ίδιο το ποίημα!!

    Εξαίρετη επιλογή-για μία ακόμη φορά!!

    ΚΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ
    ΓΛΥΚΟ-ΝΑΤΑΣΣ-ΑΚΗ !!🙂

  7. Απο το πρωι προσπαθώ να αφήσω σχόλιο αλλά ο Ντένις ο τρομερός σήμερα δίνει τα ρέστα του!!
    Καλή εβδομάδα🙂
    ..υπέροχο πόστ…

  8. @ Φαίη μου, συμφωνώ απόλυτα – το αγάπησα το ποίημα από την πρώτη φορά που το άκουσα τραγουδισμένο…
    Καλό κουράγιο σήμερα !
    Και όλες οι ευχές μου – ξέρεις!
    Φιλιά πολλά 🙂

    @ Επίκαιρο – εντελώς, μαγισσούλα μου!🙂

    @ Ευχαριστώ Ιφιγένειά μου – περαστικούλια!🙂

    @ Καλή βδομάδα, tassoula μου! Να του δώσεις δυο φιλιά σήμερα, του τρομερού Σβουράκου!🙂

  9. Ο Μπαρμπαγιάννης ο Σκαρίμπας, υπήρξε μια ιδιαίτερη μορφή για τα ελληνικά γράμματα…
    Πολύ όμορφες οι επιλογές σου.
    Καλό ξημέρωμα

  10. @ Στράτο μου – όταν έρθεις, θα στο τραγουδήσω – κι αυτό είναι απειλή! 😉
    (κι εγώ το αγαπώ)

    @ καλησπέρα νατάσσα μου – χαίρομαι που σ’ αρέσουν!

    @ Το ξέρω, Σωτήρη μου – έχει μια ξεχωριστή θέση στη βιβλιοθήκη μου, χρόνια τώρα… και λυπάμαι που δεν τον είδα από κοντά ποτέ. Τον έχω μελετήσει όμως, αρκετά – και όσο μπορώ, το συνεχίζω…🙂

  11. @ Ευχαριστώ, Γλαρένια μου
    Χαίρομαι που άρεσε σε όλους τους φίλους μου τελικά🙂

    @ Καλημέρα, Θαλασσινό μικρούλι μου – ευχαριστώ, και το μπαμπά μου! 🙂

Τα σχόλια είναι κλειστά.