Να σ’ αγναντεύω, θάλασσα…

Να σ’ αγναντεύω, θάλασσα, να μη χορταίνω
απ’ το βουνό ψηλά
στρωτή και καταγάλανη και μέσα να πλουταίνω
απ’ τα μαλάματά σου τα πολλά.

Να ναι χινοπωριάτικον απομεσήμερο, όντας
μετ’ άξαφνη νεροποντή
χυμάει μες απ’ τα σύνεφα θαμπωτικά γελώντας
ήλιος χωρίς μαντύ.

Να ταξιδεύουν στον αγέρα τα νησάκια, οι κάβοι,
τ’ ακρόγιαλα σα μεταξένιοι αχνοί
και με τους γλάρους συνοδιά κάποτ’ ένα καράβι
ν’ ανοίγουν να το παίρνουν οι ουρανοί.

Ξανανιωμένα απ’ το λουτρό να ροβολάνε κάτου
την κόκκινη πλαγιά χορευτικά
τα πεύκα, τα χρυσόπευκα, κι’ ανθός του μαλαμάτου
να στάζουν τα μαλλιά τους τα μυριστικά.

Κι’ αντάμα τους να σέρνουνε στο φωτεινό χορό τους
ως μέσα στο νερό
τα ερημικά χιονόσπιτα-κι’ αυτά μες στ’ όνειρό τους
να τραγουδάνε, αξύπνητα καιρό.

Έτσι να στέκω, θάλασσα, παντοτεινέ έρωτά μου
με μάτια να σε χαίρομαι θολά
και να ναι τα μελλούμενα στην άπλα σου μπροστά μου,
πίσω κι’ αλάργα βάσανα πολλά.

Ως να με πάρεις κάποτε, μαργιόλα συ,
στους κόρφους σου αψηλά τους ανθισμένους
και να με πας πολύ μακρυά απ’ τη μαύρη τούτη Κόλαση,
μακρυά πολύ κι’ από τους μαύρους κολασμένους
….

Από τον Πρόλογο στο «Φως που καίει», του αγαπημένου Κώστα Βάρναλη

(Για την Penelope, που μου ζήτησε «αντίσταση με ποίημα», και την garbofanoula, που θέλησε να μάθει τι έχω η στην επιφάνεια εργασίας μου…)

Να το συνεχίσουμε αυτό με τα ποιήματα, ε; Όλοι!

Καλημέρα, καλό Σαββατοκύριακο!

28 thoughts on “Να σ’ αγναντεύω, θάλασσα…

  1. Αυτό θα πει να γράφεις για θάλασσα… όχι αστεία. Και η φωτο-επιφάνεια εργασίας σου ταξιδεμένη και θαλασσινή. Καλό ΣΚ νατασσάκι

  2. Είναι από τα πιο αγαπημένα ποιήματα , Βασίλη μου – κι ο Βάρναλης μαγικός, δάσκαλος και ταξιδευτής μαζί.
    Ειδες τι όμορφα την «τραγουδάει» τη θάλασσα;

    Στην επιφάνεια εργασίας μου βάζω διάφορες θαλασσινές εικόνες, συνέχεια – τι άλλο;
    Καλό Σαββατοκύριακο!

  3. ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΩ ΝΑΠΩ :

    α)Να κρίνεις έναν άνθρωπο από τα πρακτικά του
    επιτεύγματα
    από το χρήμα του, απ’την κοινωνική του θέση
    είναι προσβολή.
    Αξίες βρίσκεις στους πλούσιους
    στους μέτριους,
    καθώς και στουα παρίες.

    Β) Η δίψα για υλική διαιώνιση
    ή για να δώσουμε μορφή σε κάτι
    είναι μια κούφια επιθυμία
    είναι ένα τιποτένιο σπορ.
    ———————————————-
    Ασχετα και τα δύο, Νατασσάκι μου, αλλά εδώ ταχα κι έπρεπε να τα πω.
    ριτς

  4. @ Καλησπέρα φιλενάδα μου – πήγα για ψώνια και γύρισα
    (την ίδια διάθεση με το ποίημα έχω)

    νο 4 και δουλειές στο σπίτι, σμακ!

    @ Ριτσάκι μου, να λες ό,τι θες εδώ – σου είπα ποτέ τίποτα; 😉
    (και αν σου πω ότι δεν τα βρήκα και πολύ άσχετα…)
    Φιλιά πολλά, καλή διασκέδαση απόψε 🙂

    @ Καλησπέρα Φαίη μου – και τα δυο τα αγαπάω..
    🙂
    Να γράψεις κι εσύ

    @ Σιγά που δεν θα σου άρεσε, Θαλασσομπερδεμένη μου! 😉
    Φιλάκια – και να προσέχεις.

  5. Καλημέρα κι από μένα.
    Αυτή η ιστορία με την Tellas με έχει διαλύσει. Μία μέσα δέκα έξω. Αν ήμουν φαντάρος θα γλένταγα αλλά δυστυχώς είμαι δέσμια των εναλλακτικών…
    Τώρα που με ξέχασε λίγο «μέσα», ήρθα!
    :-*

    Φοβερό το ποίημα νατασσάκι αν και αρκετά λυρικό για τα γούστα μου (φαν του Καβάφη βλέπεις).

    Εντάξει η σύνδεση από τη δουλειά? Αυτές τις τελευταίες μέρες που με έχει διαρκώς στην απ΄έξω η Tellas, σε κατάλαβα τι περνάς!

    🙂

  6. Καλησπέρα – είναι το αγαπημένο μου ποίημα, και η εικόνα που το συνοδεύει πανέμορφη

    Να ‘σαι καλά

  7. 😮

    Τώρα, τώρα, τώρα, έρχομαι σπίτι σας να μπω στο screensaver να φύγω μακριά!
    Αφού γίνεται στις ταινίες πρέπει να γίνεται και στην πραγματικότητα
    😉
    Καλή εβδομάδα, Νατασάκι μου
    :*********

  8. Ωραία αντιστεκόμαστε με τα ποιήματα…
    Αλλά εγώ θα ήθελα να δω τους ποιητές και τις ποιήτριες του καιρού μας να αντιστέκονται άμεσα…
    Ο Πολιτισμός, που πλήττεται τόσο άγρια αυτόν τον καιρό, τους αφορά άμεσα.
    Η σιωπή δεν τους τιμά. Και η απάντηση ότι μιλάνε με τα ποιήματά τους, εμένα δεν με καλύπτει.

  9. Βρε γκρινια, Αλλου, κι αυτοί αντιστέκονται. Ολοι στο ποδι ειναι. Δεν τους βλέπεις;
    Πού είσαι;

    Νατασσάκι… ολα καλά; Κάτι περιμενα από σένα, αλλά δεν ήρθε. Κι αυριο μερα ειναι ξέρεις.
    σε φιλω
    παω για υπνο
    ριτς

  10. @ Ριτσάκι : Έτσι για να πιάσουμε μόνο τους 3 μεγάλους, για πες μου, τι δήλωσε η Κική Δημουλά, ο Νάνος Βαλαωρίτης ή ο Ντίνος Χριστιανόπουλος για τα θέματα της επικαιρότητας;
    Για να μη γκρινιάζω άδικα δηλαδή…

  11. @ stain, πολύ καλό κι αυτό που έβαλες εσύ – και νομίζω πως πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν κι αναζητούν κι αντιστέκονται με την ποίηση…
    Καλώς ήρθες.

    @ Καλώς το Ριτσάκι μου το ξενυχτισμένο!
    Να προσέχεις τα ξενύχτια, ε;
    (τι να σου κάνω; έχασες σήμερα! 😉 )
    Φιλιά πολλά

    @ mamma μου, κι εμένα μ’ αρέσει ο Καβάφης – μα όχι όσο ο Βάρναλης… Βέβαια είναι λυρικό το ποίημα, πώς αλλιώς να μιλήσεις για τη θάλασσα; Είχα και πιο «επαναστατικά» του – τα κρατάω γι’ αργότερα 😉

    (άσε, έχω να τραβήξω λούκι με τον υπολογιστή του γραφείου.. ζήτησα χωρίς vista και θέλουν 10 μέρες.. Θα δούμε)
    Φιλιά πολλά – και στον Pabo! 🙂

    @ Θαλασσινό μου μικρούλι…
    Φιλιά πολλά πολλά από δω – μαζί στη θάλασσα, είπαμε!
    🙂

    @ Καλησπέρα Μάγια – σ’ ευχαριστώ
    (δεν έχεις blog?)

    @ Καλησπέρα tassoula μου!
    Καλή βδομάδα – φιλιά στο Σβουράκο σου – που έγινε μεγάλος άντρας! 😀

    @ παπικουλίνι μου, έλα – και θα μπούμε όλοι μαζί, κι ο Μέλης κι ο Αστεράκης, κι όλοι μας οι φίλοι..
    «να μας πάρει μακρυά, να μας πάει στα πέρα μέρη…»

    Κι από δω, φιλιά πολλά-πολλά 🙂

    @ Δεν θα τους δεις, καλέ μου φίλε… Δεν έχω δει κανένα τα τελευταία χρόνια – δεν υπάρχει πια Βάρναλης να μπει μπροστά, παρέα με τους φοιτητές, τους μαθητές και τους εργαζόμενους..(κάπου την έχω αυτή τη φωτογραφία..) Θα μου πεις, άλλαξαν οι εποχές, τώρα η υψηλή διανόηση τρώει με την κυρία πρωθυπουργού (και ιατρό, βεβαίως!)
    😉

    @ Ριτσάκι μου, στο φέρνω το «χρωστούμενο», πάραυτα! Και βεβαίως, δεν θα παραξενευτείς που θα συμφωνήσω με το «γκρινιάρη», ε;
    🙂

    @ Καλημέρα Μαρία μου, καλή εβδομάδα – είναι «όμορφη» αντίσταση αυτή

    @ Καλημέρα Jo μου – σπίτι για λίγο, με λαιμό κλειστό (φαρυγγίτιδα ξανά) Μα σε λίγο πάλι εκτός, άρα και χωρίς νετ…
    Υπομονή, καμιά δεκαριά μέρες έμειναν, που θα μου πάει!
    Φιλιά 🙂

  12. σουσάμι είναι η ανάρτηση
    και η δικιά μου μέλι
    έλα να τα ενώσουμε
    να κάνουμε παστέλι!

    υγ που μου θέτε και ποιήματα
    υγ άντε τώρα!!
    (αγαπημένη!)

  13. @ επίκαιρο; Χμ.., η τελευταία του στροφή, σίγουρα, γκρινιάρη μου!
    Καλημέρα 🙂

    @ Χριστινάκι μου – τσαπαρδονάκι, βάλε κι εσύ ένα, άντε!
    (ας είναι και δικό σου :p)
    (έχεις μια μανία με τα παστέλια, ή μου φαίνεται;)

    (φιλιά )

  14. Σόρρυ που άργησα να περάσω αλλά…γκρρρ ηλίθια εξεταστική, δεν έχω χρόνο να περνάω κάθε μέρα από όλα!!! Φοβερό το φόντο σου
    Καλά εισαι????

  15. Μαράκι μου αυτόν τον καιρό κανείς μας δεν προλαβαίνει.. μη στενοχωριέσαι!
    Χαίρομαι που σ’ άρεσε!
    (είμαι με πυρετό και φαρυγγίτιδα, κατά τα άλλα, καλά! 😉 )

    Φιλάκια

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.