Απολογισμοί, ισολογισμοί, εφτάρια και άλλα…

Στη δουλειά μου, πάντα τέτοια εποχή, περνάμε δύσκολα: κάνουμε απολογισμούς, απογραφές, προϋπολογισμούς… Εκτός δουλειάς, δεν έκανα ποτέ, ούτε με το κλείσιμο του χρόνου (που καθόλου δεν μ’ αρέσει η Πρωτοχρονιά μέσα στο χειμώνα, θα την προτιμούσα την άνοιξη, και δεν θα καταλάβω ποτέ αυτόν που το αποφάσισε) ούτε και άλλες μέρες και ώρες. Τα σημαντικά, και τους σημαντικούς στη ζωή μου τα θυμάμαι έτσι κι αλλιώς – τα ασήμαντα και τους ασήμαντους τα σβήνω από τη μνήμη μου (έχω την υποψία ότι μερικά κρατιούνται back-up στο υποσυνείδητο, μα δεν έχω σιγουρευτεί ακόμα… ) . Γενικά δεν είμαι πολύ του γραπτού – δεν έγραφα ποτέ πριν «μπλέξω» εδώ μέσα, παρά μόνο αυτά που ήμουν υποχρεωμένη: τις εργασίες του σχολείου, αριθμούς, λογαριασμούς, άντε και τη λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας ή με τα δώρα των γιορτών… Ως εκεί. Και ξαφνικά γεμίζω οθόνες – και γράφω και πολλά που τα κρατώ στα πρόχειρα, ή που τα πετάω – ακόμα δεν το έχω καταλάβει πως βγαίνουν.

Πάντα όμως διάβαζα – πολύ. Και σχεδόν τα πάντα: βιβλία, κόμικ, εφημερίδες… Και τέτοιες μέρες όλα τα έντυπα βάζουν απολογισμούς της χρονιάς που έφυγε, ανασκοπήσεις, τι είχαμε-τι χάσαμε-τι έμεινε… τα τελευταία χρόνια τα διαβάζω και στο Internet – πέρσι διάβασα και στα blog τέτοιους, και φέτος το ίδιο. Και με κάλεσε η Νιόβη να κάνω κι εγώ απολογισμό της χρονιάς: «7+1» που θα θυμάμαι.

Ήταν πολύ δύσκολη τούτη η χρονιά – να πάει, και να μην ξανάρθει θέλω…κι ας θεωρούν το 7 «happy number»τυχερό αριθμό, σύμβολο της τελειότητας.. Όσο σκέφτομαι τι περάσαμε, τι μας βρήκε – καμιά φορά απορώ κι αν ήταν στ’ αλήθεια όλα μαζί. Μα θα προσπαθήσω να τα βάλω σε μια σειρά.

Τι έχασα:

Αγαπημένους ανθρώπους – ξαφνικά, από τη φωτιά, ή και σταδιακά, από αρρώστια. Μεγάλο το βάρος, και ο πόνος – και για μένα και για την υπόλοιπη οικογένεια. Δύσκολο να το «παλέψεις» – και δύσκολο να το εξηγήσεις σε οκτάχρονο παιδί. Θέλει πολύ κουράγιο – κι ένιωσα να το χάνω πολλές φορές φέτος.

Αγαπημένα δάσηστην Πάρνηθα, στην Ηλεία.. και μαζί, τον καθαρό μας αέρα, το οξυγόνο των παιδιών , την ανάσα τους….τις κυριακάτικες βόλτες στο βουνό – τα ελαφάκια – τη δροσιά… Αδύνατο να το ξαναβρούμε πια. Κι ακόμα πιο δύσκολο για τους ανθρώπους που έμειναν πίσω – και μένουν εκεί, και το παλεύουν ακόμα. Βαρύ – και θλιβερές οι εικόνες τους, και σήμερα. Κι εγώ, που τους είδα από πολύ κοντά, δύσκολα θα ξεχάσω εκείνο το γιατί; στο βλέμμα τους… κι αυτά, σε συνδυασμό με τη γενικότερη ζημιά που έχει γίνει στον πλανήτη – το συζητήσαμε όλοι, πολύ, νομίζω ότι το περιβάλλον είναι σε «κατάσταση συναγερμού» και είναι πια επείγον.


Αγαπημένο καλοκαίρι – αφού οι φετινές διακοπές μας ήταν ανύπαρκτες, στην κυριολεξία – τις μισές τις κάναμε σε νοσοκομεία, φωτιές και κηδείες…

Όμως κέρδισα:

Μια «ροζ» ανιψιά! ομορφιά της ζωής μας 🙂

– ένα νέο τρόπο επικοινωνίας, που ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ – και που μου έδωσε την ευκαιρία να μιλήσω με ανθρώπους που θαύμαζα για τη δουλειά τους, όπως τον Παραμυθά, τη Ρίτσα και άλλους – και να διαπιστώσω ότι ήταν πολύ πιο απλοί απ’ ότι νόμιζα τόσα χρόνια, και γι’ αυτό σπουδαίοι…. Και που μέσα απ’ αυτό γνώρισα κάποιους που θα ήταν πρακτικά αδύνατο να γνωρίσω, κι όμως μοιραζόμαστε τα ίδια «πάθη», τις ίδιες αγάπες, τις ίδιες σκέψεις… και η χαρά μου είναι μεγαλύτερη όταν τους γνωρίζω από κοντά, και είναι στ’ αλήθεια όπως τους διαβάζω, και όχι «περσόνες».

…κι έμαθα:

– να χρησιμοποιώ σωστά το google, τη wikipedia κι ένα σωρό άλλα, που άνοιξαν «παράθυρα» – και στο γιο μου!… Πάντα χρησιμοποιούσα το Internet σαν πηγή πληροφόρησης και γνώσης, αλλά τώρα νιώθω τον κόσμο μπροστά «στα δάχτυλά» μου – κι αυτό νομίζω είναι κέρδος. Τόσα χρόνια διάβαζα «έντυπα» (κι ακόμα διαβάζω, τη μυρωδιά του φρεσκοτυπωμένου δεν την αλλάζω με τίποτα!) αλλά τώρα ξέρω ότι όλες σχεδόν οι πληροφορίες είναι λίγα κλικ μακρυά – είναι φοβερό, μαγικό σχεδόν.

– κι ακόμα, έμαθα ότι οι σκίουροι πέφτουν σε χειμέρια νάρκη! 🙂 (Τον επόμενο σκίουρο θα τον αγοράσουμε την άνοιξη). Και σε 15-20 μέρες, θα έχει ολοκληρωθεί και το ενυδρείο μας – και θα σας πω με λεπτομέρειες τα ψάρια και τα ονόματά τους (χι χι χι!) Κι έτσι, έχουμε τον Tweety το καναρ≥ίνι, τον Πεπίτο το χρυσόψαρο (που τώρα απέκτησε παρέα και λέμε να μετακομίσει από τη γυάλα στο ενυδρείο) το Φρέντυ, το σκίουρο που κοιμάται, και τα νέα ψάρια… Τελικά, είμαστε πολλοί σ’ αυτό το σπίτι!

Θετικό μου φαίνεται το ισοζύγιο – ή εγώ το «μαγείρεψα» θετικό, μα τι σημασία έχει;…

–και το +1 μου: είμαστε και οι τρεις καλά, γεροί, αγαπημένοι και πολύχρωμοι – κι έτσι θέλουμε να είμαστε και το 2008.

Και αυτές είναι και οι ευχές μας για όλους σας : υγεία κι αγάπη στα σπιτικά σας, και χαρά, και ζεστασιά – κι ευτυχία, κι επιτυχίες, κι ό,τι ζητά ο καθένας σας !

Καλή Χρονιά 🙂

35 thoughts on “Απολογισμοί, ισολογισμοί, εφτάρια και άλλα…

  1. κανένα μαγικό να πέφτουν κι οι γάτες σε χειμέρια νάρκη σου βρίσκεται? Ελπίζω το 2008 να σου φέρει ότι ακόμα ονειρεύεσαι

  2. Καλή μου Νατάσσα, καλησπέρα,
    τη χρονιά που πέρασε έγινα κι εγώ η 55άρα μπλογκερ! Πράγματι πρωτόγνωρη εμπειρία…
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

  3. Υγεία και ευτυχια για την καινούργια χρονιά. Δημιουργικότητα και …οργασμό δράσης. Αλλωστε ουδείς μωρότερος των ιατρών εάν δεν υπήρχαν οι διδάσκαλοι. Που στην ευγενή σας φάρα συμπεριλαμβάνεται και η σύντροφος μου που με ανέχεται ακόμα (με 4 παιδιά) Από αυτοσαρκασμό σκίζω έτσι;;

  4. Σου έχω ευχάριστα…
    Ειδικά για θερινούς τύπους σαν και σένα, το ευρωκοινοβούλιο πήρε απόφαση να γιορτάζεται η πρωτοχρονιά κάθε 1η Απριλίου.
    Έτσι θα μπορεί να γιορτάζει και ο σκίουρος σας, μια και θα έχει ξυπνήσει από την χειμέρια νάρκη.
    Κάτι τυπικές εκκρεμότητες έμειναν μόνο ( περιμένουν να διασκευαστούν τα κάλαντα ώστε να μην αναφέρονται χιόνια, έλκυθρα κλπ, επίσης περιμένουν να σχεδιαστεί η ανοιξιάτικη στολή του Άη-Βασίλη)… και αμέσως μετά θα βγει επίσημη ανακοίνωση για την μετάθεση της πρωτοχρονιάς…
    Καλή χρονιάαααααααααααα!!!!
    Χρόνια Πολλά σε όλους.

  5. Εύχομαι ότι καλύτερο!!! Καλή και δημιουργική χρονιά σε σένα και την οικογένεια σου!! Με περισσότερες γνώσεις ειδικά για το μικρότερο μέλος της οικογένειας και πολλά χαμόγελα!

    Και με την ευκαιρία καλορίζικο το ανανεωμένο σου σπιτικό!! 🙂

    υγ: γράφεις και μαντινάδες?? 😛

  6. Καλησπέρα σου! Ευχαριστώ και απο εδώ για την όμορφη καρτα. Να εισαι παντα καλα εσυ και ολοι οσοι αγαπας. Παντα θετικούς απολογισμούς απο εδω και περα! Και μακρυά τα κακά γεγονότα απο τις ζωές όλων μας.. Καλή χρονιά!

  7. Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα. Μακάρι ο νέος χρόνος να φέρει μόνο χαρές, δημιουργικότητα και αγάπη.

    Μου αρέσει πολύ το χιονισμένο σου ιστολόγιο. Ας χιονίσει και στ’ αλήθεια λίγο!

  8. Καλώς τον τον καινούργιο συγγραφέα. Λίγο ακόμη θέλεις και βουρ για το πρώτο βιβλίο. Ευαίσθητο κι αυτό σαν τις σκέψεις σου. Δροσερό σαν την ηλικία σου. Αγνό σαν το κοιμισμένο σκιουράκι και σαν τον Πεπίτο. Εξυπνο, σαν το γιο σου.Μα πάνω απ ολα ανθρώπινο,οπως ειναι το είναι σου.
    Σ ευχαριστούμε Νατάσσα για τον απολογισμό. Ας είναι το 7αρι γουρλίδικο αυτή τη φορά.
    Καλή χρονια, να χαιρεσαι την οικογένειά σου.
    ριτς

  9. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑΑΑΑΑ!!! Yupiiiiii!!!!! Πάει, πάει ο παλιός ο χρόνος… με τα καλά του και τα κακά του. Καλή αρχή σε όλους για / με το νέο έτος…!

  10. Εμένα μου αρέσει να κάνω απολογισμού και το Καλοκαίρι, αφου στη θάλασα το μυαλό αναδιοργανώνεται καλύτερα.
    Δεν τη γλυτώνουμε όμως και στο τέλος του έτους μια ανασκόπηση κι εναν απολογισμό, μια θύμηση για να πορευτούμε αυριο.
    Το 7 ήταν απο τις σημαδιακές χρονιές για όλους μας λόγω όσων συνέβησαν και εύχομαι το 8 να ειναι καλύτερο.
    Αλλωαστε υποσχέθηκα οτι θα προσπαθήσω και ελπίζω να προσπαθήσουμε όλοι πιο πολυ γι αυτό.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με Υγεία και Αγάπη 🙂

  11. Είναι θετικό το ισοζύγιο, ή τουλάχιστον μετράει ότι εμείς δε πέφτουμε σε χειμερία νάρκη.
    Να είστε καλά και μαζί και να μη θέλετε τίποτα άλλο…

  12. καλη χρονια νατασσακι σε σενα κ την οικογενεια σου με αγαπη χαρα υγεια κ ευτυχια!! ναι ηταν ασχημη αυτη η χρονια.. ας παει στο καλο.. να ρθει ο καινουργιος χρονος να μας χαρισει ελπιδα..

  13. καλη χρονια νατασσακι μου γλυκο!!!
    να χαιρεσαι το παιδακι σου, την οικογενεια σου και ολους οσους αγαπας!!!
    σου ευχομαι ο,τι κλαυτερο να σας φερει το καινουργειο ετος..μονο αγαπη να υπαρχει, ολα τα αλλα θα τα αντιμετωπισουμε..με ενα χαμογελο..εγω και εσυ ξερουμε καλα απο τετοια!!! 🙂

    αισθανομαι τυχερη που το 2007 με εφερε κοντα σε αρκετους καινουργειους φιλους και το ξερεις πως εσενα σε θεωρω και πολυ φιλη!!!

    happy new year dear..
    σε φιλω γλυκα!!
    🙂

  14. Αρχικά εύχομαι καλή χρονιά ,με υγεία χαρά και ευτυχία για εσένα και την οικογένεια σου 🙂
    κατα δεύτερον,ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΦΑΤΣΟΥΛΑ ΑΥΤΗ,ΠΑΝΩ ΠΆΝΩ;

  15. 1ον: ???!!!!????!!!!!
    Ποιο είναι αυτό το μωράκι στο header?????

    2ον: Γλυκονατασάκι μου, ξέρεις τι λένε, ε; Πως όταν σου ‘ρχονται πολλές λαχτάρες μαζεμένες μετά σου χρωστάει χαρές μαζεμένες, θα δεις. (κσάλλου ο Δίας στον Αιγόκερω ευννοεί και τους Ταύροι, χιχι)
    Δεν νομίζω πως τα μαγείρεψες για να φαίνονται χαρούμενα, για στάση σου στη ζωή το κόβω, :****φιλαράκι μου****** Παθαίνω, μαθαίνω, πονάω, αλλά προχωράω παρακάτω, δεν κρατάω τα αρνητικά, άρα δεν κάνω και ρυτίδες [ 😆 ] Έτσι σε νιώθω πως είσαι! Και όπως είπε και ο γλυκΑκης, άμα είσαι έτσι στην καρδιάαα… 😀

    3ον: Καλή χρονιά με αγάπεσ πολλέσ, δημιουργικότητα, συντροφικότητα και καθαρό μυαλό.

    4ον: {{{{{{{{{{{κισ* κισ* κισ*}}}}}}}}}}}

    5ον: Ποιο είναι το μωρουδίνι στο header είπαμε;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  16. Καλή χρονιά κι απο εδώ με υγεία πάνω απ’όλα….και με την ίδια αισιοδοξία 🙂

    φιλιά σε όλους, σε χειμερία νάρκη και μη 😛

  17. καρδούλα μου χρόνια πολλα σας εύχομαι και το 2008 να είναι μόνο θετικότατα ισοζύγια! μόνο!!!
    εύχομαι και το 2008 να έχει 2008 και όχι μόνο τόσες ευχάριστες στιγμές να θυμάσαι!

    σας φιλω και τους 3! η να πω και τους 6? 😀

    σας λατρεύω!!!!

  18. σου ευχομαι μια υπεροχη χρονια νατασσακι..οπως ακριβως τη θελεις!!!
    σε ευχαριστω πολυ πολυ πολυ πολυ …για όλα (κι ας μην ξερεις για ποια)
    φιλι!!!
    να περασετ ομορφα αποψε!!!

  19. Όμορφα όλα στη ζωή σου νατασάκι σε χαίρομαι, είσαι από τις πιο λαμπερές και ενεργητκές παρουσίες στη μπλογκόσφιαρα. Χρόνια Πολλά, καλή Χρονιά

  20. @ καλή μου meniek , εδώ προσπαθούμε (ο Άκης δλδ) να ξυπνήσουμε και το σκίουρο… τι σου έκανε η γάτα σου;
    Ανταποδίδω τις ευχές – κι άλλες τόσες από μένα 🙂

    @ ιφιγένεια μου καλή και δημιουργική Χρονιά ! 🙂

    @ Νιόβη μου Καλή χρονιά να έχουμε όλοι – μεγάλοι και παιδιά !

    @ Μερόπη μου – είσαι παράδειγμα γι’ αυτό ου λένε ποτέ δεν είναι αργά! 🙂
    (κι ευτυχώς, και χαίρομαι πολύ που σε γνώρισα)

    @ Αγριο-Κερασο-Ζουζούνα μου – ήρθαν! 😉
    Πολλά πολλά κι από δω – καλή χρονιά

    @ Διόνυσε, ο αυτοσαρκασμός είναι ο καλύτερος τρόπος άμυνας – απ’ τον εαυτό μας πρώτα, άρα καλοδεχούμενος! 🙂
    Καλή χρονιά και στη δική σου όμορφη οικογένεια!

    @ AfMarx μου είχες τέτοια καλά νέα και δεν μου τα έλεγες τόσο καιρό; 😆
    Αυτά τα λένε νωρίτερα – τώρα με άφησες να «εκτεθώ»!
    (ωραίος φίλος είσαι! :p )
    Καλή Χρονιά για όλους μας να είναι – πολλά φιλιά κι από δω.

    @ Ανταποδίδω όλες τις ευχές, φίλε Rizobreaker – και δεν γράφω τόσο καλές μαντινάδες (τις βρήκα στο διαδίκτυο, και τις άλλαξα λίγο – αλλά λόγω καταγωγής έχω το δικαίωμα, τι λες :p )

    @ όλα καλά να είναι τούτη τη χρονιά, roadartist μου, για όλους μας! 🙂

    @ μακάρι να χιόνιζε στ’ αλήθεια, λένα μου – αλλά κι εδώ για λίγο ήταν… σνιφ! 🙂

    @ Καλή χρονιά Χελώνα μου – με λιγότερο τρέξιμο! 😉

    @ Ριτσάκι μου… 😛
    (για το πρώτο μέρος του σχολίου – υπόσχομαι να μην σε ξαναπειράξω για το Όσκαρ, εντάξει;)

    για τα υπόλοιπα, 😳 – εγώ ευχαριστώ πολύ πολύ – και το ξέρεις.
    πολλά πολλά φιλιά – σε όλους σας 🙂

    @ έφυγε Αργοναύτη μου – να πάει και να μη γυρίσει λέμε! 🙂
    Καλή και όμορφη χρονιά να έχουμε!

    @ εγώ δεν θέλω καθόλου τους «απολογισμούς», τις «αποφάσεις» της πρωτοχρονιάς – τα προτιμώ όταν εγώ τα έχω ανάγκη, κι όχι όταν το λέει το ημερολόγιο, tzonako μου – μα «λόγω της ημέρας…» 😉
    Καλή και όμορφη χρονιά να έχουμε όλοι!

    @ Γλαρένια μου – κι από δω καλή Χρονιά – πολλές ευχές 🙂

    @ Στράτο μου – καλή χρονιά, καλά ταξίδια, καλή και δημιουργική χρονιά, και πολλά φιλιά 🙂

    @ Αυτό προσπαθούμε, Νερίνα μου – και δεν πέφτουμε (αν και πολλές φορές θα το θέλαμε)
    Πολλά φιλιά στις ανάσες σου. 🙂

    @ και για σένα Νίκο μου – υγεία, χαρά κι αγάπη και στη δική σου οικογένεια 🙂

    @ ευχαριστούμε, γοργόνα μου! Πολύχρωμοι είμαστε – έτσι κι αλλιώς! Και για σας τα καλύτερα εύχομαι.

    @ Καλή Χρονιά Donald μου! 🙂 Όμορφη κι ευτυχισμένοι.

    @ Κι εσείς, Πόντιοι και Αριστεροί – όλοι σας 🙂
    Να έχουμε μια όμορφη, δημιουργική και ευτυχισμένη χρονιά.

    @ Καλή Χρονιά doremi μου!

    @ Μακάρι να είναι η πιο όμορφη τούτη η χρονιά, ωκεανέ μου – για όλους μας!
    Κι ότι μας στέρησε η προηγούμενη, να μας τα φέρει η νέα. 🙂

    @ tzotza μου, χαμογελαστή και γλυκιά μου φιλενάδα
    Με χαμόγελα, κουράγιο και αισιοδοξία τα καταφέρνουμε πάντα – τόσα και τόσα κι άλλα τόσα
    Πολλά φιλιά, και στα δικά σου βλαστάρια.
    Καλή Χρονιά να έχουμε! 🙂

    @ Καλή Χρονιά και σε σένα καλή μου Δηιάνειρα – να τα καταφέρεις σε ότι σημαντικό προσπαθείς.
    Το παιδάκι ήταν «δώρο» του google-εικόνες στη λέξη santa 😉
    (δεν ήταν πολύ όμορφο;)

    @ παπάκι μουυυ
    🙂

    1ον: Το μωράκι – αυτό το γλυκούλι κοιμισμένο αγιοβασιλάκι, στο στέλνω να το έχεις (τσεκ γιορ μειλ)

    2ον: Έτσι για τους Ταύροι φέτος, ε; Για πες…γιατί είμαστε δύο σ’ αυτό το σπίτι! (για να δούμε… 😉 )
    Και βέβαια δεν τα μαγείρεψα – έτσι τα ένιωθα, απλά και ξεκάθαρα (αυτό για τις ρυτίδες, να μου το θυμίσεις όταν βρεθούμε, ναι; 🙂 ) και – να το ξέρεις – ο γλυκΑκης, έχει δίκιο, είναι σοφό παιδάκι:D

    3ον: Καλή χρονιά με αγάπεσ πολλέσ, δημιουργικότητα, συντροφικότητα και καθαρό μυαλό. – δεν μπορώ να σου ευχηθώ κάτι καλύτερο! ! ! 🙂

    4ον: {{{{{{{{{{{φιλάκια πολλά κι από μας}}}}}}}}}}}

    5ον: 😆 😆 😆

    @ φιλιά κι από μας, τυχερό ελαφάκι μου! 😉
    (κι από τον κοιμισμένο, και από τα ψάρια 😛 )

    @ Κι από μας πολλές πολλές ευχές, Πηνελόπη μου – Καλή Χρονιά !

    @ ειρήνη μου, και σε σας – μόνο θετικά να έχουμε!
    🙂
    Πολλά πολλά φιλιά – κι εμείς σ’ αγαπάμε!

    @ Δεν με νοιάζει καθόλου να ξέρω, lifewhispers μου – μου φτάνει που κατάλαβα ότι κάτι καλό έγινε για σένα 🙂
    Φιλιά πολλά – Καλή Χρονιά !

    @ Φιλιά πολλά ευγενικέ μου Βασίλη – καλή χρονιά, υγειά και χαρά να έχουμε.
    Πολλές ευχές και για τη δική σου όμορφη οικογένεια 🙂

    @ Νιόβη μου – τα κατάφερες! 😀

    @ αστερΆκη μου – ευχαριστώ καμάρι μου για το ποδαρικό, και την ιδέα 🙂

    @ Για όλους μας, Κλέλια μου – να είναι πιο όμορφη, πιο χαρούμενη, πιο γλυκιά, πιο αισιόδοξη 🙂

    Φιλιά πολλά πολλά.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.