«Έφαγες πρωινό, σήμερα; » *

Διαβάζω τον τελευταίο καιρό πολύ συχνά, άρθρα για την παιδική παχυσακία. Και στο σχολείο, και στις παρέες του γιου μου, βλέπω όλο και πιο πολλά υπέρβαρα παιδάκια – ένα από τα φιλαράκια του, ένα γλυκύτατο και πανέξυπνο και τρυφερό αγοράκι, κάνει «ειδική διατροφή» από τα 5… Είδα σήμερα λοιπόν στον pathfinder αυτό το άρθρο – μου φάνηκε ενδιαφέρον και είπα να το συζητήσουμε. Νομίζω ότι οι συμβουλές που δίνει είναι χρήσιμες, όσο και σχεδόν αυτονόητες για κάποιους, αλλά φαίνεται ότι τα αποτελέσματα, άλλα δείχνουν – τα ποσοστά διαρκώς αυξάνονται. Κι επειδή οι περισσότεροι έχουμε παιδιά, ή παιδιά φίλων, ή μας νοιάζουν τα παιδιά, σας το παραθέτω ολόκληρο:

kid-foodΤα τελευταία επιστημονικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι τα ποσοστά υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών στην Ελλάδα αυξάνονται συνεχώς με το ποσοστό των υπέρβαρων να αγγίζει το 25% για τα κορίτσια και το 36% για τα αγόρια και των παχύσαρκων το 6.7% .

Πέρα από τα γονίδια, την μειωμένη φυσική δραστηριότητα και την αυξημένη ενεργειακή πρόσληψη, ολοένα και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι κάποιες συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες ενοχοποιούνται για την εμφάνιση της παιδικής παχυσαρκίας.

Η μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, η κατανάλωση αναψυκτικών που περιέχουν ζάχαρη, η μειωμένη κατανάλωση γάλακτος, η παράληψη του πρωινού γεύματος και τα συχνά γεύματα σε fast food είναι αποδεδειγμένα κάποιες διατροφικές παράμετροι που αυξάνουν την πιθανότητα να γίνει ένα παιδί παχύσαρκο.

Αν και τα σχολικά κυλικεία είναι υποχρεωμένα βάση νόμου να αποκλείουν κάποια τρόφιμα, όπως γαριδάκια, πατατάκια, αναψυκτικά και ζαχαρωτά μπισκότα, εντούτοις τα παιδιά μπορούν να προμηθευτούν το αγαπημένο τους κολατσιό από το σπίτι ή το περίπτερο που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο.

Συνεπώς θα ήταν αποτελεσματικότερο να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας να τρέφονται σωστά και να τα μυήσουμε στις διατροφικές αξίες της ελληνικής κουλτούρας όχι δια της απαγόρευσης αλλά δια της ενημέρωσης και της γνώσης.

  • Ενθαρρύνεται το παιδί σας να καταναλώνει τουλάχιστον 2 ποτήρια γάλα την ημέρα, χωρίς την προσθήκη κακάο, το οποίο μειώνει την απορρόφηση του ασβεστίου. Μελέτες έδειξαν ότι η αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου σχετίζεται με μειωμένο σωματικό λίπος και ευνοϊκότερη σωματική σύσταση.
  • Tο πρωινό γεύμα θα πρέπει να περιέχει απαραιτήτως γάλα συνδυασμένο με δημητριακά, και φρούτα
  • Φροντίστε να έχετε ετοιμάσει κάποιο κολατσιό για το διάλειμμα, όπως τοστ με φέτα, ντομάτα, ελιές ή/ και μια μπανάνα ή ένα μήλο ή κάποιο άλλο φρούτο που μπορεί να καταναλωθεί σε εξωτερικό χώρο.
  • Μυήστε τα παιδιά σας στις ευεργετικές ιδιότητες των φρούτων και των λαχανικών και θέστε κάποιο μέτρο στην κατανάλωση των αγαπημένων τους σνακ. Tο παγωτό είναι βέβαια μια πηγή ασβεστίου, ωστόσο επιβαρύνεται με λίπος, πολλά λιπαρά και θερμίδες. Μια καλή ιδέα θα ήταν να φτιάξτε στο σπίτι παγωτό στο οποίο θα χρησιμοποιήσετε φρέσκα υλικά
  • Το παιδί εξαιτίας του αυξημένου ρυθμού ανάπτυξης έχει ανάγκη από 3 γεύματα και 2 σνακς όπως φρούτο, γάλα με δημητριακά ή τοστ. Ένα παιδί συνήθως τσιμπολογά τρώγοντας λιπαρά φαγητά ή junk food όταν δεν έχει έτοιμο και εύληπτο το αγαπημένο του υγιεινό σνακ.
  • Στο σχολείο υπάρχει το μάθημα διατροφής στα πλαίσια της οικιακής οικονομίας. Πιθανότατα πρέπει να βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας του ή/και να εισαχθεί νωρίτερα. Πάντως είναι δύσκολο να βρεθεί αντίβαρο στο σχολείο αν δεν υπάρχει και η αντίστοιχη συνεργασία από τους γονείς. Προσοχή θα έπρεπε να δίνεται και στις διαφημίσεις.
  • Μην επιτρέπεται τα παιδιά σας να τρώνε μπροστά στην τηλεόραση και φροντίστε να έχουν πάντα συντροφιά κατά την κατανάλωση των γευμάτων τους
  • Ένα παχύσαρκο παιδί έχει αυξημένες πιθανότητες να γίνει παχύσαρκος ενήλικας ή/ και να εμφανίσει διαβήτη. Προστατέψτε το!
  • Ενθαρρύνεται το παιδί σας να αρχίσει κάποιο άθλημα ώστε να αυξήσει την σωματική του δραστηριότητα.

Αναστασία Δουλγέρη, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, Ms

Καλημέρα – Παρασκευή, επιτέλους! 🙂

* Αυτό το «θέμα» με το πρωινό, αδερφέ μου – τελικά, έχεις δίκιο! Sorry, Αναστασία! 😉

39 thoughts on “«Έφαγες πρωινό, σήμερα; » *

  1. Καλημέρα…
    Ωραία τα λένε οι διαιτολόγοι, αλλά πώς να πεις όχι σ’ ένα παιδί που ζητάει το παγωτό του τον Αύγουστο;
    Εδώ δεν μπορούμε να πούμε όχι στο παιδί που έχουμε μέσα μας, όταν ζητάει κι αυτό παγωτό.
    (Ναι, τα παγωτά που τρώω εγώ, δεν τα παίρνω για μένα γιατρέ μου. Για το παιδί που κρύβω μέσα μου τα παίρνω… )
    🙂

  2. @ Αδερφέ, ΜΙΑ φορά πήρα το μέρος σου και είπα καλό λόγο κι εγώ, και θα με κάνεις να το μετανιώσω!
    (άσε που έχω λιποθυμικές τάσεις από χθες με την tassoula! 😉 )

    @Καλημέρα ελαφάκι μου
    (από Δευτέρα να δεις! 😉 )
    :*

  3. Πέρσι μέχρι και ρυζόγαλο έφεραν στο κυλικείο στο σχολείο μου και πήγε άπατο..μια φορά άφαγα….αλλά πάντως τα πράγματα είναι καλύτερα από παλιά όσον αφορά στα κυλικεία…γενικα η διατροφικές συνήθειες όμως,,,μπααα..
    Καλημερες!

  4. Αχχχ βρε Νατασσάκι….Τι θέματα μας είναι αυτά που μας ανοίγεις!!! Και έρχονται και γιορτές! (η «χαρά» της χοληστερίνης και των λιχούδηδων όλου του κόσμου!!! μικρών και μεγάλων!!!)

    Με…..τεράάάάάστια προσωπική εμπειρία, θα μπορούσα να μιλάω για το θέμα με τις ώρες…. Τολμώ δε να πω, ότι η πείρα μου είναι τόσο μεγάλη, που σε γνώσεις «βάζω κάτω» και τους πιο έμπειρους διαιτολόγους!!!! 😆

    Πάντως, χωρίς πλάκα, το θέμα της παχυσαρκίας και ειδικά της παιδικής, παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις στις μέρες μας… Γονείς τα μάτια σας ανοιχτά και μεγάλη προσοχή στη διατροφή των παιδιών… Είναι κάτι που το «πληρώνουμε» σε όλη μας τη ζωή…

  5. @ AfMarx μου, Κι εγώ ! 😆
    (έχουμε θέμα με το παγωτό, ε; :p – κι όχι μόνο τον Αύγουστο…!)

    Σοβαρά τώρα, τα παιδιά θέλουν προσοχή. Από μας.
    (και ξέρεις ότι δεν μιλάω για τα δικά μας, γενικά όμως..)

    @ Αναστασία μου – το ξέρω, και με «ζορίζει» – αλλά αν δεν κάνουμε κάτι εμείς, από το σχολείο δεν περιμένω τπτ, αν δεν το κάνω εγώ…

    @ Jo μου….
    Γονείς τα μάτια σας ανοιχτά και μεγάλη προσοχή στη διατροφή των παιδιών… Είναι κάτι που το “πληρώνουμε” σε όλη μας τη ζωή…
    Αυτό ακριβώς με στενοχωρεί κι εμένα – και θέλω να προσέξω, κι όχι μόνο για το δικό μου το παιδί.

  6. Νατασσάκι, η διατροφή είναι κάτι που καθορίζει όλη μας τη ζωή… Και φυσικά οι συνήθειες της ξεκινούν από την παιδική μας ηλικία…..

  7. Υπάρχουν βέβαια πολλά πράγματα που διορθώνονται ή βελτιώνονται μεγαλώνοντας (σε σχέση με τη διατροφή) αλλά δυστυχώς υπάρχουν και πράγματα που δεν διορθώνονται. Παλιότερα δεν ακούγαμε τόσο συχνά όσο σήμερα για αρρώστιες όπως παιδικός διαβήτης ή χοληστερίνη και οι αρώστιες αυτές σε ακολουθούν και όλη σου τη ζωή…

  8. Μπράβο για το ωραίο ποστ.
    Εμείς βέβαια δεν έχουμε ανάγκη γιατί είμαστε κορμάρες!!!! εννοώ ο Pabo, μη γίνει παρεξήγησις.
    Για να καταλάβεις, σοκολάτα τρώει 2-3 φορές τη βδομάδα την μπλε υγείας Παυλίδου στις ατομικές συσκευσίες (αυτά που για μας τους μεγάλους είναι μια μπουκιά, δύο το πολύ αν δε θες να μπουκωθείς). Και φυσικά ποτέ δε ζητάει δεύτερο κομμάτι διότι γνωρίζει πως θα ακούσει το ηρωικό ΟΧΙ.
    Χυμούς συσκευασμένους πίνει μόνο σε γενέθλια άλλων παιδιών, όσο για μπινελίκια (πατατάκια, γαριδάκια, παγωτά, κ.λπ.) ίσως, λέω ίσως, να έχει φάει μια φορά.
    Τι άλλο, α ναι, τηλεόραση δεν βλέπει καθόλου, γάλα πίνει τουλάχιστον 2 μπουκάλια/ημέρα, φρούτα πλέον τρώει καθημερινά «φ’ούτα και δε πονάει τώλος μου» και ξεκινάει κολυμβητήριο τη Δευτέρα.
    ΝΑΙ, είμαι πολύ περήφανη (ψωνάρα) μάνα!!!
    🙂

  9. @ Κάθε μέρα , λόγω της παρέας που κάνουμε με άλλους γονείς Jo μου, ακούμε για καινούρια προβλήματα σε παιδάκια – και το κακό είναι ότι πολλά από αυτά, όπως λες, θα μπορούσαν να τα έχουν προλάβει. Ενημέρωση χρειάζεται, και πιο πολλή προσοχή, από μας – για να μην τα ακολουθούν

    @ Μπράβο και σε σένα για τις καλές διατροφικές σας συνήθειες, mamma μου!
    🙂

    Κι εμείς – ο Άκης δλδ, κατάλαβες…
    και γυμναστικές κάνουμε, και καλή διατροφή ακολουθούμε – μα κι εγώ είμαι το ίδιο περήφανη (ψωνάρα) μάνα!!!
    Δεν φαίνεται; 😉

    Φιλιά να του δώσεις – και μια σοκολάτα για μένα 🙂

  10. Καλημέρα Νατασσάκι

    Οι δικές μου όπως ξέρεις είναι δίδυμες.
    Λοιπόν, παρόλο που τρών ακριβώς τα ίδια πράγματα και σε ίδιες ποσότητες (και τίποτα από αυτά που λέμε σνακ περιπτέρου και σχεδόν καθόλου γλυκά), η μία είναι πολύ πάνω από το κανονικό βάρος της ηλικίας της καί η άλλη αρκετά κάτω!!!

    (το σκαρί που λέμε)

  11. Μπράβο – μπράβο!
    Χίλια μπράβο για αυτό το πόστ!
    Θέλει προσπάθεια απο μικρά για να καταλάβουν μεγάλα.Το κακό είναι οτι πολλοί γονείς βαριούνται.ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!
    Πολλά φιλιά 🙂

  12. Η αλήθεια είναι ότι προσπαθούμε να τα ωθήσουμε στην υγιεινή διατροφή, με σχετικώς επιτυχημένα αποτελέσματα. Τώρα βέβαια, θα συμφωνήσω απολύτως με τον AFM… Εγώ ακόμη και τώρα, κρυφά τα τρώω τα γλυκά, με ακλόνητη παιδική ενοχή…

  13. Χαίρομαι που βλέπω τους γονείς της παρέας να προσέχουν τη διατροφή των παιδιών τους! Έτσι μπράβο! Και το καλό πρωινό σαφώς παίζει σημαντικό ρόλο, κάτι ήξερε η μαμά που επέμενε να τρώμε το πρωί πριν το σχολείο – μετά εκεί δε μας έκανε αίσθηση να φάμε τίποτε από το κυλικείο.

  14. Έχω σοβαρές αιτιάσεις για την ιστορία με τις στατιστικές για το υπέρβαρο-παχύσαρκο παιδί. με πρωταρχική ότι είναι άλλη κατηγορία το υπέρβαρο παιδί (βάρος πάνω από ένα -αυθαίρετο εν πολλοίς- όριο) και άλλο το παχύσαρκο (ποσοστό λίπους πάνω από το -και πάλι σχετικά αυθαίρετα οριζόμενο- φυσιολογικό σε σχέση με τον μυικό ιστό).
    Πριν αρχίσει το λιθοβόλημα, να δηλώσω ότι δεν ανήκω σε καμιά από τις κατηγορίες υπέρβαρων ή παχύσαρκων και ότι υπερασπίζομαι την παρέκκλισή μου και να διαβεβαιώσω ότι το παιδί μου είναι απολύτως φυσιολογικό στο βάρος του, ίσως και ελαφρά ελλιποβαρές, απλά θα ήθελα να σας δώσω και μια άλλη διάσταση
    Αυτή η ιστορία, πιστεύρω, είναι εντελώς οικονομικοπολιτική. Έχει να κάνει με μια βιομηχανία μόδας, η οποία φτιάχνει όλο και μικρότερα νούμερα στα ρούχα (εγώ για παράδειγμα, χωρίς να έχω παχύνει ούτε κιλό τα τελευταία δέκα χρόνια και ενώ γυμνάζομαι τακτικά και ενώ φορώ ακόμα ρούχα, ξέρετε τα λεγόμενα καλά, αγορασμένα προ δεκαετίας ίσως… από το νούμερο 4 έχω περάσει στο νούμερο 6 ενίοτε και στο 8 στο Ζάρα. Χρησιμοποιώ την καλή πολυεθνική, αφ΄ενός επειδή καταλαβαίνουν όλες οι κυρίες το νούμερο και αφ΄ετέρου επειδή βρίσκεται παντού στον -δυτικό τουλάχιστον- κόσμο) διότι ΚΑΙ έτσι μειώνει το κόστος παραγωγής της (σκεφτείτε το δυσθεώρητο νούμερο στην παραγωγή, και σκεφτείτε, όχι πολύ, 2 εκατοστά λιγότερο σε κάθε μέτρο υφάσματος…). Έχει να κάνει με ένα όλο και λιγότερο χώρο που αναλογεί σε κάθε άτομο, από τις καφετέριες, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Φέρτε επίσης στο μυαλό σας, πόσο έχουν μικρύνει οι θέσεις στα αεροπλάνα την τελευταία εικοσαετία, ώστε να αυξηθούν οι θέσεις -αυτό είναι και ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ, στα sites των εταιρειών- στους ίδιους χώρους), ως τους χώρους ενδιαίτησης (όπως είναι τα ξενοδοχεία όπου η μεγαλύτερη ανάγκη κλινών, καθώς όλο και περισσότερος κόσμος πηγαίνει διακοπές, δε λύνεται με αύξηση των μονάδων μόνο, αλλά ακόμα και με εκμετάλλευση στο έπακρο των ήδη υπάρχοντων χώρων) ακόμα και τα ίδια το σπίτια μας (τι σχέση έχουν οι κρεβατοκάμαρες των μοντέρνων σπιτιών με τις κρεβατοκάμαρες των σπιτιών των παιδικών μας χρόνων -ακόμα κι αν δεν μέναμε σε μονοκατοικίες- ή τα μπάνια, έχετε προσέξει πόσο έχουν μικρύνει τα μπάνια στα μοντέρνα σπίτια, στα wc ,δε, δεν χωράς). Αυτή η οικονομία, αυτή η πολιτική, αποδίδει στο άτομο ένα όλο και λιγότερο ζωτικό χώρο, επιθυμεί την όλο και μικρότερη μετακίνησή του (γι αυτό το παραθυρό μας τείνει να γίνει ο κομπιούτορας), στην τελική επιδιώκει την εξουθένωση της υλικής του υπόστασης, του σώματός του (και δεν είναι άσχετες οι διάφορες διατροφικές διαταραχές, που ξανά εκεί καταλήγουν, στην εξάλειψη του (εχθρικού, ενεργοβόρου και οικονομικά ασύμφορου) σώματος).
    Η κοινή, δε, αντιμετώπισή υπέρβαρων και παχύσαρκων δημιουργεί ,τεχνηέντως, ένα κλίμα πανικού και δίνει αφορμή στην άνθηση (συμπαθών κατά τα άλλα) επαγγελματικών κλάδων όπως οι (αμφιβόλου σπουδών) διατροφοδιαιτολόγοι, οι (επίσης αμφισβητουμένων μεθόδων) αισθητικοεναλλακτικογυμναστές και άλλοι που δε μου έρχονται τώρα στο μυαλό.
    Έχω απόλυτη επίγνωση των ζητημάτων υγείας που συνδέονται (αν και μόνο παραγοντικά) με το πάχος. Οι ασθένειες στις οποίες φαίνεται να λειτουργεί παραγοντικά το πάχος (όπως και να ορίζεται) αφορούν κατ’ αρχάς στο παθολογικό πάχος, στην έλλειψη φυσικής άσκησης κατά δεύτερον και (πιο καθοριστικά από όλα) στις κακές διατροφικές συνήθειες (όχι όσον αφορά στην ποσότητα, αλλά την ποιότητα) αλλά και την εξορισμού κακή ποιότητα της διατροφής (μεταλλαγμένα, άπειρα συντηρητικά, ανεξέλεγκτες χρωστικές και αρωματικές ουσίες κ.α.). Στην τελευταία αυτή περίπτωση, η πολιτεία μας, ενώ έχει την απόλυτη ευθύνη, μας καθιστά συνδιαχειριστές της κρίσης χωρίς να μας παρέχει τα μέσα ανταπόκρισης και άμυνας…
    παιδιά, συγγνώμη για το σεντόνι… (νατασάκι, να σκεφτείς έχω κι άλλα να πω) αλλά αυτή η ιστορία της παχυσαρκίας είναι σα να μου πατά ένα κουμπί!!!!

  15. Ωραίο ποστ Νατασσάκι μου, αλλά πόσες μανάδες διαβάζουν? (όχι εσένα, εν προκειμένω, γενικά για να ενημερώνονται). Αχ, θέλει γερά κότσια να μεγαλώνεις παιδιά…. να κρατάς τις ισορροπίες «μαμά, γιατί τρώει ο γιαννάκης, αυτό, κι εγώ όχι» κλπ κλπ. Τα ποσοστά είναι λυπηρά. Γιατί τελικά κάνουν παιδιά, αναρωτιέμαι συχνά …. αφού μοιάζει να «τα αφήνουν στην τυχη τους» να μεγαλώσουν και πόσο κακό τους κάνουν ξέρουν.>…. Χαίρομαι που βρίσκομαι ανάμεσα σε ενημερωμένους ανθρώπους και παρακολουθώ σωστές ανατροφές (τουλάχιστον όπως έμαθα σωστές). Προσπαθείστε λοιπόν να μεταφέρετε τις ωραίες γνώσεις σας στις γύρω σας που δεν……
    Φιλιά

  16. Δήλωση 1η τρώω πάντα πρωινό!
    Δήλωση 2η. ΔΕΝ γυμνάζομαι.
    Δήλωση3η Είμαι υπέρβαρος (αλλά δεν είμαι … παιδί 🙂 )

    Έχω την εντύπωση όμως ότι το βάρος στα παιδιά, είτε είναι υπέρβαρα είτε είναι παχύσαρκα, ξεκινάει κατ’ αρχήν από την περιορισμένη τους κίνηση.
    Ακόμα κι αν το παιδί ασχολείται με κάποιο σπορ, η μέση καύση λίπους εξ αιτίας της συνολικής κίνησης του παιδιού που ζει στα αστικά κέντρα, είναι χαμηλή.
    Το γεγονός δε πως είτε δεν παίρνει πρωινό, -κάτι που θα υποβοηθούσε τις καύσεις κατά τις ώρες της ημέρας που, θεωρητικά, το παιδί κινείται,- είτε παίρνει πρωινό αλλά στα γεύματά του, τις περισσότερες φορές υπερτερούν ουσίες που νοστιμίζουν τη γεύση, αλλά είναι σαφώς παχυντικές, έχει, πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη, σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη συσσώρευση του λίπους όσο και στην αύξηση του βάρους.

    Για να καταθέσω και την οικογενειακή μου εμπειρία, όσο οι γιοί μου γυμνάζονταν σε επίπεδο πρωταθλητισμού, (δυστυχώς μεγάλωσαν μεν στην περιοχή που μεγάλωσα κι εγώ, αλλά αυτή η περιοχή σαφώς και δεν έχει τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς) τα σώματά τους ήταν σχεδόν ιδανικά. (και ας έκαναν γαστριμαργικές ατασθαλίες )
    Τώρα, ο μεγαλύτερος εκ των δύο (τριαντάρης πια), τείνει να φτάσει τα όρια του πατρός, ο νεότερος είναι μεν λεπτός, αλλά με πολύ προσεκτική διατροφή.

    Συμπέρασμα. Κινείστε τα παιδιά σας.
    Δεν είναι αρκετή η απλή (και ευκαιριακή εν πολλοίς )ενασχόλησή τους με κάποιο σπορ.
    Και σαφώς, μάθετέ τους να τρώνε!

  17. γειά σου Νατασσούλα 🙂
    δεν είναι μόνο η διατροφή είναι και ο περιορισμός της κινήσης των παιδιών, εμείς παίζαμε κυνηγητό και κρυφτό σήμερα παίζουν video games … και η κακή διατροφή μαζί … ωχ Θεέ μου …
    πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε, εμείς, μαζί τους, να τα παρασύρουμε, βόλτες έξω στις παιδικές χαρές… σε μια χώρα που βάζει τρικλοποδιές σε όποια μαμά τολμήσει να βγάλει το αστέρι της έξω, οπότε χρειάζεται να οπλιστούμε με θάρρος και να τα βγάλουμε έξω και υπομονή ο επιμένων νικά και μετά γυρίζοντας στο σπίτι λιχουδιές φτιαγμένες από τα χεράκια μας 🙂
    καλό σ/κ 🙂 να μου τον φιλήσεις 🙂

  18. μπράβο Νατάσσα πολύ καλό άρθρο και η ειδικά σε μια εποχή που η παιδική παχυσαρκία τείνει να γίνει επιδημία…

  19. Καλησπέρα
    να σας ευχαριστήσω όλους πολύ για τα σχόλια – «φωτίσατε» κι άλλες πλευρές του θέματος, και είναι πραγματικά τεράστια η συζήτηση για τα όρια της παχυσαρκίας και τα «πρότυπα» ομορφιάς που μας επιβάλουν, ή προσπαθούν να. – μένιεκ, μην ξαναζητήσεις συγνώμη – γράψε όσο θες..

    Συγχωρήστε με που δεν θα απαντήσω απόψε – και θα «χαθώ» για λίγο, μα όπως θα δείτε στο Μάνο, έχουμε ένα τραγικό γεγονός στην οικογένεια….

    (Από δω και πέρα, θα έχω άλλο ένα λόγο να αντιπαθώ εντελώς το Δεκέμβρη.)

    Καλό βράδυ, και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους σας.

  20. Καλε αυτά που γραφεις για τα παιδιά δεν μου αρέσουν. Αστα να φανε ο,τι θενε, τα καημένα. Τα βασανίζεις , λεω
    Λοιπόν η φωτο μου με την γηραια κυρια του Πικάσο στο ποστ της γιορτης εχει εξαφανιστεί. Κακός οιωνός παιδί μου…τρεξε
    σε φιλω
    ριτς

  21. Ελπίζω Νατάσα μου όταν φύγει αυτός ο χρόνος να φύγει και όλη η κακοτυχία που σας κυνηγά φέτος.
    Συλλυπητήρια και κουράγιο.

    Έχεις την αγάπη μου.

  22. Καλησπέρα Νατασσακιον φοβερό. Ο κόσμος, ξέρεις, γυρίζει και χωρίς εμάς. Περιέργως , βεβαίως, αλλά γυρίζει καλό μου
    ριτς

  23. πρωινό οπωσδήποτε!!
    Παιδιά είναι δώστε τους να φάνε ότι πρέπει και ας κλαίγονται, μετά δεν θα το θυμούνται 😛

  24. Πολύ ωραίο ποστ με χρήσιμες συμβουλές.

    Σχετικά με το αν είναι δύσκολο να αλλάξεις τις συνήθειές σου ή του παιδιού σου…είχα ακούσει κάποτε κάτι καλό:
    Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η κακή διατροφή ξεκινάει από την παιδική ηλικία…η αλήθεια όμως είναι ότι η κακή διατροφή ξεκινάει … το πρωί – στο πρωινό.
    Κάθε πρωί αποφασίζουμε τι διατροφή θα κάνουμε. Είτε επιλέγοντας να φάμε κάτι είτε όχι. Αναποφασιστικότητα λέει, δεν υπάρχει. Όταν μένεις αδρανής χωρίς να αποφασίζεις, πάλι κάτι κάνεις…δεν ενεργείς.

    Οπότε, αρκεί να πάρουμε την απόφαση σήμερα ή αύριο ή την επόμενη εβδομάδα να φτιάξουμε το πρωινό μας. Σίγουρα όταν δίνουμε το καλό παράδειγμα σαν γονείς, έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να μας ακολουθήσουν τα παιδιά μας σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

    Θοδωρής
    http://NoTimeForBreakfast.blogspot.com

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.