Ο κόσμος δεν μας προσφέρθηκε απ’ τους γονείς μας, μας τον δάνεισαν τα παιδιά μας

Κάποτε θα ‘ρθουν – Παύλος Σιδηρόπουλος(Μ.Θεοδωράκης-Λ.Παπαδόπουλος)

Σήμερα 20 Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Δεν ξέρω τι νόημα έχει να γιορτάζουμε παγκόσμιες ημέρες, εκτός από αφορμή να ξαναμιλήσουμε για κάτι που έτσι κι αλλιώς θα έπρεπε να μας απασχολεί.

Θα προτιμούσα να μην χρειάζεται να μιλάμε για δικαιώματα των παιδιών – να μην υπήρχε ανάγκη τέτοια, δηλαδή.. Αλλά διαβάζω στον τύπο ότι εκατομμύρια παιδιά στη γη ακόμα μένουν αγράμματα, πεθαίνουν από την έλλειψη μιας βιταμίνης που κοστίζει 2 λεπτά του ευρώ(!) , πως ένα παιδί χάνει τη ζωή του κάθε πέντε δευτερόλεπτα από την πείνα!….. και σκέφτομαι πως έτσι κι αλλιώς έχουμε πολύ δρόμο και πολύ συζήτηση μέχρι να γίνει κάτι.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γεν. Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20/9/1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Την υπέγραψαν και την υιοθέτησαν σχεδόν όλα τα κράτη μέλη του Οργανισμού, εκτός από τις ΗΠΑ και τη Σομαλία. Τα άρθρα της μιλούν για τα δικαιώματα επιβίωσης, προστασίας, ανάπτυξης-εξέλιξης και συμμετοχής των παιδιών στην κοινωνία – μα η εφαρμογή τους είναι ένα άλλο κεφάλαιο…

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες στη UNISEF, καθώς και στο Universal Children’s Day μα το σίγουρο είναι ότι μπορούμε όλοι να κάνουμε περισσότερα κάθε μέρα – για τα παιδιά – δικά μας και ξένα. Ας αρχίσουμε από το Χαμόγελο του Παιδιού, Τα Παιδικά Χωριά SOS, και τα παιδάκια δίπλα μας – πάντα υπάρχουν.. Κι ας είναι αυτή η μέρα η αφορμή.

UPDATE: Δείτε στην Tassoula τα στοιχεία που δίνει η έκθεση της UNICEF… και μια αισιόδοξη «νότα» από την m00nchild

Καλημέρα 🙂

39 thoughts on “Ο κόσμος δεν μας προσφέρθηκε απ’ τους γονείς μας, μας τον δάνεισαν τα παιδιά μας

  1. Mε ενοχλεί και εμένα που υπάρχει αυτή η μέρα αλλά αφου δεν γίνεται διαφορετικά…
    Είναι τραγικά αυτά που συμβαίνουν και ελπίζω κάποια στιγμή να αλλάξουν τα πράγματα. Τα παιδιά μας είναι οτι πολυτιμότερο .
    Καλημέρα!
    Η φωτογραφία είναι πολύ όμορφη!

  2. Καλημέρα! Καλά που έχω κι εσένα και μου τα θυμίζεις!!! Και αγαπάω τα παιδιά πολύ πολύ! Μακάρι να πάψουν να υποφέρουν τα παιδιά του κόσμου πια!

  3. α)Oρθή Επανάληψη:
    Καλημέρα Ακη, Νατασσάκι, Κυρικάκο, Φρέντι!!!

    β)Γενικότερα με τις Παγκόσμιες ημέρες τάδε δεν τα πάω και πολύ καλά…. ο σκοπός είναι να θυμόμαστε μεν αλλά όπως λες και εσύ να περνάμε και στη δράση!!
    γ) τι όμορφη φωτογραφία είναι αυτή;!!

    Και άλλα φιλιά!

  4. @ Καλημέρα tassoula μου – το πιο σπουδαίο στη ζωή μας είναι τα παιδιά, και καλό είναι να τα σκεφτόμαστε κάθε μέρα – απλά η αφορμή..
    Φιλιά μεγάλα στο Σβουράκο σου !
    🙂

    @ Το ξέρω Στράτο μου ότι τα αγαπάς τα παιδιά πολύ – μακάρι να ήταν όλοι έτσι ! Και το ξέρω ότι κάνεις ότι μπορείς.
    Φιλιά και σε σένα – και τους χαιρετισμούς μου στην παρέα σου την σνομπ – και την άλλη 😉

    @ Καλημέρα κι από μας e-θεία! 😉
    Η Παγκόσμια μέρα ήταν απλά η αφορμή, ή αν θες η υπενθύμιση – το ξέρω και το ξέρεις κι εσύ, δεν νοιαζόμαστε σήμερα ξαφνικά! Μα ας είναι αφορμή για παραπάνω ενέργειες, σαν τις δικές σας – θα τα πούμε για την Κυριακή, ε; 🙂

    Πολλά φιλιά, κι από μας όλους 🙂

  5. Σίγουρα είναι αφορμή και είναι καλό που υπάρχει αλλά καλό θα ήταν πολλοί να σκεφτόντουσαν όπως εμείς κάθε μέρα 🙂
    Ξεχάστηκα….
    Τι κάνει ο Φρέντι?
    🙂

  6. Θα πρέπει να κάνω κατηγορία » Τα νέα του Φρέντι» 😆

    καλά είναι – πίνει γάλα, τρώει μήλα και καρότα και βγαίνει απο το σπιτάκι του μόλις ακούσει τον Άκη να μπαίνει στο σπίτι!
    🙂
    Θα σας βάλω καινούριες φωτογραφίες του σύντομα 😉

  7. με πιάνει μια θλίψη όταν ακούω για Παγκόσμιες Ημέρες, γιατί μερικές κινήσεις γίνονται απλά για να «λέγονται»…με θλίβει το γεγονός που είναι τόσα πολλά τα παιδιά που υποφέρουν…και να σκεφτείς οτι αυτά είναι το μέλλον μας…

  8. Κάθε μέρα πρέπει να είναι παγκόσμια ημέρα, όχι μόνο για μερικές κατηγορίες παιδιών αλλά για όλα τα παιδιά του κόσμου.

    Ι.

  9. Αχ, τι να πει κανείς…
    Σε μία κοινωνία όπου κάποια παιδιά γεννιούνται για να πεθάνουν ή για να πεινάνε, μέρες σαν την σημερινή…
    Αλήθεια, κάνουν τίποτα σήμερα;
    Δηλαδή, στέλνουν βοήθεια/αγαθά/χρήματα σε παιδιά που τα χρειάζονται ή απλά κάνουν δηλώσεις;
    Γιατί αν η σημερινή μέρα αποτελεί αφορμή για κάτι τέτοιο, πάει καλώς, αν όχι…
    Τι να πω!
    Καλημέρα!!

  10. Καλημέρα…..

    Καλημέρα στα παιδιά όλου του κόσμου, καλημέρα στα παιδιά όλου του κόσμου που….θα ‘πρεπε να είναι ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ….

  11. @ Καλή μου διαβάτης, κι εγώ το ίδιο πιστεύω – μα να που είναι ευκαιρία να διαβάσουμε, να δούμε, να ακούσουμε μερικά πράγματα γι’ αυτό.. Είναι στ’ αλήθεια τραγικό το ότι στον εικοστό πρώτο αιώνα υπάρχουν παιδιά που πεθαίνουν από την πείνα!

    @ Απόλυτα συμφωνώ, ikd – κι ευχαριστώ για την αναφορά.

    @ Νομίζω Φαίη μου ότι γίνονται κάποιες εκδηλώσεις όλη την εβδομάδα – δες κι εδώ της Unisef – μα όποιος θέλει, φροντίζει όλο το χρόνο, αυτό είναι το θέμα μας..

    @ Καλή σου μέρα Jo -δεν θα μπορούσα να το πω καλύτερα !

  12. Οι Παγκόσμιες Ημέρες είναι απλά μια καλή ευκαιρία να κάνουμε τον απολογισμό μας, να θυμηθούμε, να σχολιάσουμε. Αλλοίμονο όμως αν μόνο 1 φορά το χρόνο θυμόμαστε τα παιδιά! Αν έστω και ένας σήμερα ευαισθητοποιηθεί παραπάνω απ’ ό,τι συνήθως, τότε θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι. Μπράβο για το ποστ βρε Νατασσάκι και σε όλους όσους το αναφέρατε. 🙂 Φιλιά!

  13. Γειά σου Νατασσάκι Να σου πω λοιπόν ένα περιστατικό -ανέκδοτο με αυτή την ημέρα του παιδιού. Ηταν μια καμπάνια διαφήμιση στη Τηλεόραση εδώ στην Αλβιώνα (μπορεί και στην Ελλάδα?) και όλη οι διάσημοι και ωραίοι (ο δικός μας δεν ήταν μην ανησυχείς) οπως ο Μπόνο (μόνο διάσημος) Μπράτ Πιτ κλπ. κτυπούσαν μία φορά την παλάμη τους δυνατά για να ακουστεί ο κρότος, ο καθένας λοιπόν «έλεγε κάθε φορά που κτυπάω τα χέρια μου ένα παιδί πεθαίνει στην Αφρική ….» κλαπ, κλαπ, κλαπ.. όλοι αυτοί οι διάσημοι χτυπούσαν τα χέρια τους εως ότου ένας γνωστός παρουσιαστής του ΒΒC τους είπε σταματήστε λοιπόν να κτυπάτε έχετε εξοντώσει όλο το παιδικό πληθυσμό.! This is the english humour take it or leave it.

  14. γενικά εγώ διαφωνώ με τους εορτασμούς που έχουν να κάνουν με τα παιδιά, θα μου πεις ότι αφυπνούν συνειδήσεις, όμως στην πραγματικότητα θα έπρεπε για το μέλλον αυτού εδώ του κόσμου όλοι να έδιναν λίγη παραπάνω σημασία στα παιδιά…και ας μην αρχίσω διότι ποιός με σταματά πάλι… πάντα απολαμβάνω να σε διαβάζω 🙂 φιλιά και μια τεράστια αγκαλιά 🙂

  15. δεν θα ηθελα να βλεπετε πως ζουν εδω πολλοι ανθρωποι…ειδικα τα παιδια…1 φορα στην ζωη μου εχω παθει τετοιο σοκ οταν μια μερα αποφασισα να παω με το τρενο σε μια περιοχη εκτος πρωτευουσας και ειδα με τα ματια μου τεραστιες περιοχες μονο με τσιγκο και ξυλο αλλα και χαρτονι..και φυσικα μενουν ανθρωποι εκει…πρωτη φορα στην ζωη μου ενιωσα ντροπη για πολλα…χαος..πολλη φτωχεια…καλα εκανες και ανεβασες αυτο το ποστ ασχετα εαν βοηθησουν καποιοι η οχι πρεπει να βλεπουμε που ζουμε γιατι ισως το μελλον η φτωχεια χτυπησει την πορτα μας..

  16. καλησπέρα μικρό Νατασσάκι. Μπορει αν μου τη βαρεσει, να γραψω για την παιδική φτωχεια στο αρθρο της Πέμπτης…εκτος αν μου τη βαρεσει διαφορετικά και γραψω για τη Βοσνία και το Κοσσοβο…. Πιασ’ τ’ αυγό και κουρευτο που λενε.
    Ολα καλά ;

  17. Καλησπέρα κούκλα!
    Έχεις δίκιο, κρίμα την «μέρα των παιδιών» να μετράμε στατιστικά … δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τέτοια στατιστικά 😦 Θα έπρεπε να υπάρχουν χαμόγελα και μόνο.
    φιλί

  18. Και όταν θά’ρθουν οι καιροί
    που θα ‘χει σβήσει το κερί
    στην καταιγίδα,
    υπερασπίσου το παιδί
    γιατί αν γλιτώσει το παιδί
    υπάρχει ελπίδα …
    —————
    Καλησπέρα

  19. @ Έχεις δίκιο, Μαρία μου – κι εγώ αυτό το κέρδος ήθελα – έστω κι ένας!
    Καλό βράδυ 🙂

    @ penelope μου, (ευτυχώς που δεν ήταν ο δικός μας.. 😉 )
    Αγγλικό χιούμορ – το συνηθίζεις! 🙂

    @ νατάσσα μου – ούτε κι εγώ είμαι υπέρ των ημερών, μα κάποιο κέρδος έχουν κι αυτές…
    Κι από μας πολλά φιλιά – κι αγκαλιά στο μικρούλι σου! 🙂

    @ Να είσαι καλά, Αγριο – Κερασο – Ζουζούνα μου! Κι από δω να τα χιλιάσεις. 🙂

  20. @ Ευχαριστώ πολύ, φίλε μου – το ξέρω ότι θα το έκανες κι εσύ αν δεν είχες «τεχνικές δυσκολίες» 😉

    Φιλιά στα κορίτσια

    @ damian, δεν έχω τίποτα να πω… είναι τραγικό όπως το περιγράφεις, μα καλό είναι που και που να τα ακούμε…
    καλό σου βράδυ – κι ευχαριστώ.

    @ να γράψεις Ριτσάκι μου – εσύ που ο λόγος σου φτάνει λίγο παραπέρα από μας..
    όλα καλά – τα είπαμε 🙂

    @ Ακριβώς, Ιφιγένεια – και πρέπει να το πάρουμε στα σοβαρά αυτό και να τα προσέξουμε, επιτέλους!

    @ μακάρι, μελομένε μου – όλα, κι αυτοί που που «μπορούν» – μα κι εμείς ό,τι μπορούμε..
    Καλό σου βράδυ .

  21. @ Συμφωνώ, φιλενάδα μου – είναι κρίμα, μα πρέπει να τα λέμε κι αυτά.. 😦
    (για τα νέα του μικρού e-ανιψιού και του pet, αύριο 😉 )
    Πολλά φιλιά – καλή ξεκούραση.

    @ Είδες καλέ μου φίλε – ο ποιητής τα λέει πιο καλά από μας.. και με σπουδαία μουσική, και σπουδαία φωνή…
    (να το ανεβάσω το πρωί, merci! 😉 )
    Καλό βράδυ.

    @ έρχομαι Ρίτσα μου ! 🙂

  22. το άκουσα στο ραδιόφωνο μαζί με όλα τα συγκλονιστικά στοιχεία.. τι να πω??? κάθε πέρυσι και καλύτερα να πω? που βαδίζουμε ρε γμτ??? και που τα πάμε??? άσχετο αλλά επίκαιρο… εγώ πότε θα γίνω μάνα???????
    καλό βράδυυυυυ! τα φιλιά μου στο φρέντυ….

  23. @ ειρήνη μου είναι φοβερό – κι εγώ σοκαρίστικα με τα στοιχεία…
    Άντε, βάλτε μπροστά, λέμε! 😉
    Φιλιά – κι από το Φρέντι 😉

    @ καλώς ήρθες topapei ! Ευχαριστώ! 🙂

    @ Καλημέρα ντοματάκι μου – μας έλειψες! 🙂

    @ Καλημέρα Στράτο μου – όλα καλά, ελπίζω κι εσύ! 🙂

  24. Πανεμορφο post Nατασσακι.Το εθεσες πολυ καλα το θεμα.Πρεπει να αγαπαμε τα παιδια και να τους δειχνουμε,να μην τα παραμελουμε ποτε.Την καλημερα μου 🙂

  25. δεν χρειάζονται παγκόσμιες ημέρες τα παιδιά… (δεν θα έπρεπε τουλάχιστον…) αλλά τα στοιχεία είναι σοκαριστικά 😦

  26. @ Ακριβώς έτσι Donald μου – κάθε μέρα…
    Καλησπέρα 🙂

    @ Daisy μου, έχεις δίκιο, δεν θα έπρεπε, μα καλό είναι να τα βλέπουμε που και που…

    @ ωκεανέ μου :
    Και τώρα φίλοι μου είν’ αργά
    Μια καληνύχτα στη μαμά
    Και λίγη στάχτη στα μαλλιά
    Καιρός να πούμε αντίο
    (…)
    Δώστε μας πνοή
    Στέγη και τροφή
    μια ιδέα στεγανή
    Που να μην μπάζει κρύο

    Σπουδαίο τραγούδι… Καλό Σαββατοκύριακο.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.