Ένα διαφορετικό ψαράκι

Στα γενέθλια του Άκη, του κάναμε δώρο (ανάμεσα στα άλλα) και τα 6 βιβλία του Τριγωνοψαρούλη. Τα είχε δει σε φίλο του, του είπε καλά λόγια, και το συζητήσαμε και μαζί. Είχα ήδη ακούσει για το περίεργο αυτό ψαράκι – κι έτσι, τα αγοράσαμε για να του τα χαρίσουμε.

(Παρένθεση:όταν αγοράζουμε βιβλία για τον Άκη ή όταν του φέρουν δώρο κάποιο, πρώτα τα διαβάζουμε εμείς – έτσι μπορούμε να «τσεκάρουμε» τι θα διαβάσει. Στο σπίτι έχει έτσι κι αλλιώς πρόσβαση σε πολλά βιβλία, τα περισσότερα από αυτά μπορεί να τα διαβάσει – και το εύχομαι. κλείνει η παρένθεση)

Έχει διαβάσει ως τώρα τα τρία απ’ αυτά. Κι επειδή πάντα συζητάμε αυτά που τελειώνει, του ζήτησα να μου πει πως του φάνηκαν ως τώρα.

Το πρώτο βιβλίο ήταν και το πρώτο της σειράς : «Ο Τριγωνοψαρούλης» . Μιλάει για ένα ψαράκι διαφορετικό από τα άλλα: είναι κίτρινο, και τρίγωνο, και όλα το κοροϊδεύουν. Στην αρχή στενοχωριέται – τον πειράζει που τα υπόλοιπα δεν το κάνουν παρέα..μετά, όμως, καταφέρνει να δώσει λύση σε ένα σοβαρό πρόβλημα του βυθού: να κάνει τα ψάρια να συνεργαστούν και να σκίσουν τα δίχτυα του ψαρά! Έτσι, γίνεται «ήρωας» – και αποδεκτός στην ψαροκοινωνία.

Το επόμενο που διάβασε είναι «Ο Τριγωνοψαρούλης, ο Μαυρολέπιας κι ο τελευταίος ιππόκαμπος» . Σ’ αυτό, το ψαράκι έχει γίνει ο «σοφός» του βυθού: έχει κάνει οικογένεια, και ζει απομονωμένος, ξεκομμένος από την ψαροκοινωνία, στην οποία τον καλούν να δίνει λύσεις. Περιτριγυρίζεται από συμβούλους, «γραμματείς και φαρισαίους», που του μεταφέρουν τις γνώμες του και δεν αφήνουν τα άλλα ψάρια να τον δουν από κοντά. Μέχρι που καταλαβαίνει – γιατί είναι αλήθεια σοφός – ότι οι λύσεις του δεν είναι σωστές αφού δεν γνωρίζει από κοντά το πρόβλημα – και αποφασίζει να πάει μόνος του να βρει και να σώσει τον τελευταίο ιππόκαμπο, που είναι έτοιμος να γεννήσει. Στη διαδρομή συναντά το Μαυρολέπια, ένα ψάρι του «περιθωρίου» – και τον βοηθάει…

«Τα γενέθλια του Τριγωνοψαρούλη ή πώς η αγάπη νίκησε τον πόλεμο» είναι το τελευταίο βιβλίο της σειράς , αλλά επειδή μας αρέσουν τα γενέθλια το διαβάσαμε πιο πριν – δεν έχει και τόση σημασία η σειρά τους, είναι σχεδόν αυτοτελή, έτσι κι αλλιώς. Εδώ το ψαράκι γυρίζει πίσω στο χρόνο και μαθαίνει πως γνωρίστηκαν οι γονείς του – είναι πολύ όμορφη ιστορία, δεν θα σας τη μαρτυρήσω – να τη διαβάσετε! 😉 (εδώ πάντως έχει ένα απόσπασμα)
Ο Άκης είναι ενθουσιασμένος με τα ψαράκια του – κι εγώ το ίδιο. Τα βιβλία αυτά μας έδωσαν αφορμή για μεγάλες συζητήσεις, σε πολλά θέματα : το περιβάλλον και το αλόγιστο ψάρεμα, τη διαφορετικότητα, τους «σοφούς» που αποφασίζουν από μακρυά…. Κι έχουμε ακόμα να λέμε !

Καλημέρα, καλή εβδομάδα! 🙂

68 thoughts on “Ένα διαφορετικό ψαράκι

  1. Καλημέρα μικρό μου μελαχρινό Νατασσάκι!!!! Ωραίος ο Τριγωνοψαρούλης!Ωραίος και ο Αστεράκης!! Φιλιά πολλά!!

    υγ πήρα τα μαιλ και σε ευχαριστώ! Το βραδάκι και η μετάφραση! 😉

  2. Ώστε έτσι ο Τριγωνοψαρούλης… :-Ρ Λοιπόν, δεν ήξερα ότι υπάρχει αυτή η σειρά βιβλίων η οποία μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα! Περιττό να σου πω πόσο χαίρομαι όταν ακούω γονείς να ασχολούνται με τα διαβάσματα των παιδιών τους πόσο μάλλον όταν τα συζητάνε μετά κιόλας. Μπράβο ρε Νατάσσάκι! Κάνετε καλή δουλειά 🙂 Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα να έχουμε 🙂

  3. @ Καλημέρα μικρό Θαλασσινό μου – εσένα διάβαζα
    (δεν επείγει, αλλά merci! 😉 )

    @ Ίνδικτε μου, είναι για παιδιά από 6 περίπου, αλλά έχει και εκδόσεις για τις κόρες σου – δες εδώ

    Καλημέρες, εδώ έχει λιακάδα! :))
    (να στεγνώσουμε, τουλάχιστον!)

  4. Kαλημέρα…
    Ωραία παρουσίαση.
    Τα βάζουμε στα υπ΄όψην και αυτά. Μια που πλησιάζουν τα «τρίγωνα-κάλαντα», ο τριγωνο-ιχθύς είναι μια καλή ιδέα για (ένα από τα πολλά) δώρο.

  5. @ Μαράκι μου, ο Τριγωνοψαρούλης είναι ήδη 10 χρονών!
    Θεώρησα αξιόλογα τα βιβλία – τα διάβασα πολύ προσεκτικά πριν του τα δώσω – και πάντα έτσι κάνουμε : αλλιώς, πώς θα αγαπήσει και το παιδί το διάβασμα;;;
    Καλή βδομάδα και σε σένα 😀

    @ Ειδικά για το δικό σου – είναι ακριβώς για την ηλικία του, AfMarx μου! Και θα του αρέσουν, θα δεις
    (το «τρίγωνα-κάλαντα» από τώρα δεν το σχολιάζω, να ξέρεις ! 😉 )

    Καλημέρες

  6. Πολύ όμορφος ο Τριγωνοψαρούλης.
    Πάντα θα υπάρχουν καλά βιβλία για παιδάκια, καλές παιδικές σειρές, καλές ταινίες – κι ας γρινιάζουμε μερικές φορές
    Καλή εβδομάδα να έχετε, Νατασσάκι μου, οικογενειακώς.
    😀

  7. Χαχαχαχαχα… Ωραίο post!!! Δεν έχω παιδάκια αλλά σα μικρό και γω μάλλον θα ψάξω να τα βρω να τα διαβάσω!!! Καλησπέρα!!!

  8. Καλή εβδομάδα…μας βρήκε «κάπως» εμάς εδώ…θέλω και γω να διαβάσω βιβλίο αλλά δεν έχω κανένα κουράγιο!

  9. δε θα με χάλαγε να μου διάβαζαν τον Τριγωνοψαρούλη τώρα και να με έπαιρνε ο ύπνος…(ναι..ακόμη ξύπνια είμαι :PP)

  10. @ Κάβειρε, γενικά πιστεύω ότι τα περισσότερα παιδικά βιβλία είναι πιο πολύ για μας – μεγάλη συζήτηση, θα την κάνουμε κάποια στιγμή…
    Τα συγκεκριμένα, πάντως, εγώ τα απόλαυσα όσο και ο γιος μου 🙂

    @ m00nchild – Αναστασία μου, περαστικά και καλό κουράγιο! Θα έρθω να μάθω τις εντυπώσεις «του» για το σινεμά – είμαι περίεργη να δω τι θυμάται… 🙂

    @ Είναι κατάλληλο και για μικρά λαχανάκια, καλό μου ! 😉

    @ μετεωρίτη μου, κατάλαβα – ξέρω ! 😉

    Θα τα πούμε από κοντά (για Σάββατο πρωί λέω)
    Φιλιά

    @ Εγώ το ξέρω παπάκι μου – αρκεί να μπορείς να «ξεχωρίσεις» τα καλά… ! 😉
    Να το διαβάσεις – θα σου αρέσει σίγουρα ! 🙂

    @ Και ξέρεις φιλενάδα : ένα αντίτυπο για το ανιψάκι/βαφτιστήρι, ένα για μένα/σένα! 😉
    Σμακ!

    @ τσαπερδονίτσα μου, να γίνεις – άσε τη βαθειά σκέψη, καλέ, θα βουλιάξεις! 🙂

    @ ναι, if.. ιγένεια μου , μερικά είναι εξαιρετικά και για μεγάλους!
    Καλή εβδομάδα 🙂

  11. Κι εγώ, τώρα, που δεν εχω μικρά παιδιά και δεν μπορω να καταλαβω αυτά τα τριγωνοψαράκια, τί θα κάνω; Ειχα παλια δει το NEMO.Δε λεω, περασα ομορφα στην αιθουσα του σινεμα, αλλά το βρήκα το ψαράκι το υπερευαίσθητο και τοσο μα τόσο ανθρώπινο που αναρωτήθηκα : καλά,€χει τέτοιο εγκέφαλο ( σπουδαίο) το ψιλοψαράκι ;
    σε φιλω Νατασσάκι μου. Με συγχωρείς για την αρνητική διαφήμιση
    ριτς

  12. καλημερα…δεν εχω παιδια αλλα τα λατρευω πολυ…εχω ακομα μελλον για να κανω κανενα…παντως ειναι ωραιο τα παιδια απο μικρα να διαβαζουν βιβλια…

  13. Καλημέρα!
    Δεν ξέρω πως να σε ευχαριστήσω για όλες αυτές τις προτάσεις.Εχω και μια τρέλα.Πολύ πριν μείνω εγκυος άρχισα να μαζευω παιδικα βιβλία και παραμύθια.Αυτο θα είναι το επόμενο.

  14. Εγω Νατασσακι δεν εχω ελπίδες για εγκυος. Ο,τι καναμε, παιδιά , σκυλιά, γατιά , τελεψαμε
    καλημερα σας και παλι.
    Αντιλαμβάνεστε ότι δεν εχουμε ιδεαν ακομη τί θα μπορούσαμε να γράψουμε. Δε βαριεστε. Θα το βρούμε, πού θα μας πάει… Γι αυτό προανέφερα περι εγκυμοσύνης.
    Καλημερα σας

  15. @ Ριτσάκι μου – μικρά παιδιά δεν έχεις, θα αποκτήσεις εγγόνια κάποια στιγμή, όμως! 😉
    και σαν καλή «γιαγιά» θα τους λες παραμύθια – θα στον κάνω εγώ δώρο τον Τριγωνοψαρούλι..
    Έχει κοινά με το ΝΕΜΟ – είναι όμως 6 βιβλία, και αγγίζει περισσότερα θέματα. Είναι σου λέω εξαιρετική αφορμή για συζήτηση ! 🙂

    @ Daisy μου, όποτε θες! Εδώ θα είμαστε! 😉

    @ Ριτσάκι, λίγο πυρετό – ευτυχώς τπτ σοβαρό…

    @ damian το βασικότερο που ήθελα να μάθει το παιδί μου, πολύ πριν γεννηθεί, ήταν αυτό : να αγαπήσει το διάβασμα. Να διαβάζει τα πάντα, και να μάθει να τα κρίνει – να τα περνάει από το δικό του «κόσκινο» και να κρατάει όσα του ταιριάζουν. Γι’ αυτό το σπίτι μας είναι γεμάτο βιβλία – και του αγοράζουμε πάντα, στις γιορτές, ακόμα κι όταν ήταν πολύ μικρός, μαζί με τα παιχνίδια. Είναι πολύ σπουδαίο να τα αγαπάς τα παιδιά, άσχετα από το αν είναι δικά σου ή «ξένα» – σου εύχομαι να αποκτήσεις, είναι ότι πιο όμορφο έχω στη ζωή μου 🙂

    @ τρελλοφαντασμένη μου, έχει κι άλλα – ακόμα και για πιο μικρά παιδάκια! 🙂
    Φιλάκια κι από μας – και στο ζουζούνι σου

    @ tassoula μου – κι εγώ – πολύ πριν κάνω παιδί, είχα ένα σωρό μαζεμένα – και να μην υπολογίσω και τα παλιά δικά μου…
    Έχει και για το Σβουράκο σου – κι αυτό στ’ αλήθεια αξίζει!
    Φιλιά 🙂

    @ Ριτσάκι μου, εσύ εγκυμονείς άλλα πράγματα πια – και είναι σπουδαία. Θα το βρεις, δεν σε φοβάμαι!
    Φιλιά, να προσέχεις.

  16. Τώρα εγώ αν δεν πω πως είδα ψάρι και μπήκαθα πω ψέμματα.
    Ωραίο μπλογκ.
    Αντίδωρο:
    http://savvato.wordpress.com/
    φτιαγμένο από τη cd για τη δικιά μου Μάρω.
    Με μια πρόχειρη ματιά δεν το είδα στα λινκ σας.
    Καλημέρα.

  17. κάτι πρπεπει να κάνω με το θέμα παρατηρητικότηρα…δες τι πρόσεξα διαβάζοντας τα σχόλια…το σήμα του ευρώ αντί για «ε» στο σχόλιο της Ρίτσας…άτιμο χρήμα :PP

    καλησπέρα :))

  18. @ Θαλασσινή μας θεία, πολύ δροσερό το κύμα – τον έριξε τον πυρετό! (καλύτερα είναι τώρα)

    @ ελαφάκι μου, το είδα κι εγώ και δεν της το διόρθωσα (τεστ – μόνο εσύ το πέρασες, πάλι!)

    Καλησπέρα 🙂

    @ (να το κοιτάξεις :p )

    @ (κι ευχαριστούμε)

  19. είχα πάει σε μια παρουσίαση αυτού του βιβλίου, δε θυμάμαι ακριβώς που, σε κάποιο μεγάλο βιβλιοπωλείο νομίζω, και ήταν εκεί ένα κοριτσάκι που με ρώτησε, ο Τριγωνοψαρούλης έχει φίλο που λέγεται Τετραγωνοψαρούλης? 🙂 Της ελιχε κάνει πολλή εντύπωση το όνομα!
    Το αγόρασα και το διάβασα εννοείται μαζί με τη αδερφούλα μου και της άρεσε πολύ!!!

  20. @ Ελαφινι μου καλό, το πρόσεξα, αλλά βαριομουνα να το διορθώσω, για να μην σου πω ότι το ειδα και ως ένα …καλό σημαδι

    @ Νατάσσακι… Τί καμνετε, καλή μου; Πώς περνάτε εις τον κόσμο των ιώσεων ;
    σας ευχομαι περαστικά

  21. Μήπως να βάζατε και κάμερα να του διαβάζουμε και εμείς παραμύθια του μικρούλι ;;; 🙂 έχω τον Φεγγαροσκεπαστή εδώ (κατάσχεση!)
    Περαστικά – Σμακ

  22. Ηρωϊκό Νατασσακι,ο μικρός Αστερίξ ακομη κρεββατωμένος απ ότι μου είπε ένα πουλακι. Ναι, αυτά τα θλιβερά πυρετικά τριήμερα…
    κουραγιο μικρό μου. θα περάσει.
    ριτς

  23. @ elafini:
    Μπορείς να μου εξηγήσεις την λέξη παρατηρητικότηρα που έγραψες στο σχόλιο σου;
    Εγώ έχω βέβαια μια εξήγηση.
    παρατηρητικότηρα= η μειωμένη παρατηρητικότητα μετά από 4-5 «πότηρα» αλκοόλ
    🙂

  24. Καλημέρα Νατασσάκι.

    Ο Τριγωνοψαρούλης, μιλάει και για τις φιλίες μήπως και πώς τις διαφυλλάτουμε; Ξέρω κάποιους που ίσως θα έπρεπε να το διαβάσουν…

  25. Απαντάω ανάποδα, πάλι :

    @ Δημοσθένη, εγώ ξέρω πολλούς που θα έπρεπε να το έχουν διαβάσει, και να το έχουν καταλάβει – μιλάει για ειλικρινείς σχέσεις, για πραγματικές φιλίες, για «ψάρια» που κοροϊδεύουν τα άλλα και παίρνουν την «ανταμοιβή» που τους αξίζει… Είναι πολύ χρήσιμα βιβλία, στα προτείνω – κι όχι μόνο για τα πιτσιρίκια σου.
    Καλημέρα

    @ γιατί μου το πειράζεις το ελαφάκι, AfMarx πειραχτήρι μου ;;; Αφού το είπε, κάνει σαρδάμ! 😉

    @ Ριτσάκι μου, θα περάσει – και το δικό σας
    Φιλιά και καλό κουράγιο.

    @ θα την βάλω σε λειτουργία τώρα, φιλενάδα μου, για τέτοιο παραμύθι! – σμακ!
    🙂

    @ φωτεινούλα, χαίρομαι που σας άρεσε – είχε εκδηλώσεις το καλοκαίρι, για τα 10 χρόνια του βιβλίου 🙂

  26. Ωχχχχχχχχχ, κότσια που θέλει να μεγαλώνεις παιδιά. Ευτυχώς που είστε νέοι και «αντέχετε». Ερχεται ο ανηψιός μου στο σπίτι και θέλει παρέα μαζί μου και παραμύθια και «σοβαρές κουβέντες» και δεν αντέχω. Να τα χαίρεστε και να σας χαίρονται. φιλιά

  27. @ ελαφάκι μου, οι σουπιές δεν είναι ψάρια – είναι μεν θαλασσινά, αλλά άλλης κατηγορίας – υπάρχουν όμως κι αυτές, και ρίχνουν το μελάνι τους 😉

    @ Αγριο – Κερασο – Ζουζούνα μου, θέλει κότσια, όντως – και θέλει και συνέχεια να νοιάζεσαι, να φροντίζεις, να αγαπάς, να είσαι αληθινός…θέλει πολύ κουράγιο! 🙂
    Καλημέρα και φιλιά και σε σένα

    @ Καλημέρα ελαφάκι μου – καλές ακροάσεις! 😉

  28. Για τον Τριγωνοψαρούλη ακούω από το Πανεπιστήμιο, αλλά ακόμα δεν αξιώθηκα να διαβάσω ολόκληρη ιστορία! :$ Ναι, ντρέπομαι! Αλλά τι να πρωτοδιαβάσω κι εγώ, που όταν μπαίνω σε βιβλιοπωλείο τα θέλω ΟΛΑΑΑΑΑΑ;;;;;

  29. καλησπερα νατασσακι..
    ελπιζω ο μικρος να ειναι καλυτερα σημερα!!
    το εχουμε και εμεις το ψαρακι στην βιβιοθηκη μας..αγαπημενο ειναι και της μικρης μου (ειναι 4 αλλα της το διαβαζουμε και χαιρεται το ιδιο!!!)

    καλο βραδυ!!
    φιλια!
    🙂

  30. Αααα, βρε για κοίτα που ο τριγωνοψαρούλης έγινε διάσημος… Ανέκαθεν είχε μια τάση για δημοσιότητα, δεν λέω, αλλά τέτοια επιτυχία δεν την φανταζόμασταν εμείς του βυθού…

    Θα του πω για το ποστ σου, σίγουρα θα ξετρελαθεί :))))

    Καλησπέρα κι από ΄δω φιλενάδα μου 🙂

  31. @ μετεωρίτη μου, 🙂

    @ Αγριο-Κερασο-Ζουζούνα μου, μια αγκαλιά κι από δω! 😉

    @ μαριλίτσα, μικρή μου δασκάλα, κι εσύ το παθαίνεις στα βιβλιοπωλεία, ε;; Κι εγώ!!!!!! 🙂
    Να τον διαβάσεις πάντως, θα σου αρέσει κι εσένα!
    🙂

    @ μαγισσούλα μου – κι εμένα ! 😉

    @ Ευχαριστούμε πολύ, νερίνα μου! 🙂

    @ κοιμηθήκαμε λίγο παραπάνω, μετεωρίτη μου, – σήμερα λίγο καλύτερα, μάλλον αύριο καλά.
    (Θα τα πούμε για το Σάββατο)

    @ Tzotza μου – έχεις κι εσύ μικρά κορίτσια, ε;;
    Χμμμ, θα έρθω να τα πούμε! :)))
    Φιλιά! 😀

    @ Καλή μου ζαφειρένια, δεν πρέπει να έχεις παράπονο: τα γράφω τα νέα του βυθού, αφού εσύ λείπεις.. 😉 Να του δώσεις φιλιά κι από μένα – του αξίζει, είναι σπουδαίο ψαράκι! 🙂
    Καλό κουράγιο – κι εδώ είμαστε, το ξέρεις.

    Καλημέρα σε όλους!!! 🙂

  32. καλημερα νατασσακι!!!
    εγω ειμαι ‘πολυτεχνη’ μανα dear!!!
    15 o γιος και 10 και 4 οι κορες μου!!!
    αντε αντε που εμεινες στο ενα εσυ!!!
    :))))

    μια ζεστη καλημερα!!!
    φιλια!

  33. Καλημέρα «πολύτεχνη» tzotza!
    :)))
    Ναι, εμείς μείναμε στο ένα – άσε….
    Τυχερή – τις κόρες τις «ζηλεύω»
    (είναι γνωστό αυτό! )

    Φιλιά πολλά :)))

  34. Κοιτα αύριο να κυκλοφορήσεις. Να σε δει ο …ηλιος και το φως, γιατί στριμωχτηκες αυτές τις μέρες.
    σε φιλω
    Μην ξεχασεις το παιδικό βιβλιο,
    ριτς

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.