«High Fidelity»

Διάβασα πρωί-πρωί το ποστ της ελαφίνας : High Fidelity κι αντί να της αφήσω σχόλιο, προτίμησα να της απαντήσω από δω:

Το πρώτο τραγούδι που σίγουρα ήταν στιγμή για μένα – καλά, δεν το θυμάμαι ακριβώς, μα το είχαν ηχογραφήσει οι γονείς μου σε κασσέτα, κι έτσι το ξέρω, – είναι το “Αν ήμουν πλούσιος” με το Δώρο Γεωργιάδη. Η μαμά μου λέει ότι ήταν το πρώτο τραγούδι που έμαθα να λέω ολόκληρο, ακούγοντάς το στο Φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης του 1972, που έβλεπαν στην τηλεόραση, 2 ή 3 φορές:

Τα επόμενο τραγούδι που έχει «σημαδέψει» τις μνήμες μου, είναι σε συναυλία – γύρω στο 1976-77…δεν είμαι σίγουρη. Με τους γονείς μου, καλοκαίρι σίγουρα : Λοΐζος, Νταλάρας, Αλεξίου, Γαλάνη, Καλατζής…ούτε για όλα τα πρόσωπα είμαι εντελώς σίγουρη – θυμάμαι όμως πολύ καλά το Μάνο Λοΐζο να τραγουδάει το «Ακορντεόν«:

Νομίζω πως από τότε κατάλαβα το νόημα του τραγουδιού, όπως το καταλαβαίνω και τώρα – και νομίζω ότι από τότε το αγάπησα όσο και τώρα…κι ένιωσα την ίδια ανατριχίλα όταν το άκουσα το καλοκαίρι, με τη Χαρούλα να το τραγουδάει μαζί με όλο τον κόσμο….

Λίγο αργότερα, γύρω στο ‘80 – πάλι σε συναυλία, αλλά του Θάνου Μικρούτσικου, αυτή τη φορά. Θυμάμαι πιο καλά: στην Καισαριανή, ή κάπου κοντά – εκεί έμεναν οι ξαδέρφες που με πήραν μαζί τους. Κούτρας και Παπακωνσταντίνου – δεν θυμάμαι αν ήταν άλλοι , θυμάμαι όμως τα τραγούδια από το Σταυρό του Νότου, και κυρίως το “Μαχαίρι”:

Εκείνη τη στιγμή άρχισε η αγάπη μου για τον Καββαδία – από τότε και τα όνειρα να ταξιδέψω (δεν ξέρω αν γίνουν ποτέ πραγματικότητα, θα δείξει…) Λίγο πριν, είχα ακούσει την Τρίτη Ανθολογία του Γιάννη Σπανού, και το Σάλπισμα του Λουκά Θάνου – και βέβαια, είχα ακούσει τα ποιήματα του Ρίτσου, και του Ελύτη μελοποιημένα… έτσι άρχισα να αγαπάω τα ποιήματα, νομίζω!

Όταν γνώρισα τον άντρα μου, τέλος του ’93, από τα πρώτα τραγούδια που μου αφιέρωνε ήταν το «Ρίξε κόκκινο στη νύχτα» – σαφέστατο το «χρωματικό» υπονοούμενο, εγώ γιατί άργησα να το καταλάβω;🙂

Κι αυτό – δεν μπορώ να μη το αναφέρω, ξανά…το “Ήτανε μια φορά” – το έκανα νανούρισμα για το γιο μου, και του το τραγουδούσα, από τον 4ο περίπου μήνα, κάθε βράδυ – κι όταν γεννήθηκε, το «αναγνώριζε», και τον έπαιρνε πάντα ο ύπνος.. Ακόμα το ακούει – κάθε βράδυ, είναι μέρος της ρουτίνας του πια, και το τραγουδάει και μόνος του:

 

Καλημέρα, καλή εβδομάδα 🙂

38 thoughts on “«High Fidelity»

  1. Για το «ήτανε μια φορά» το σχολιάσαμε τον Μάιο στο δικό μου blog…
    Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω…
    Αν εξαιρέσουμε το άσμα του Δώρου Γεωργιάδη , που εκτός του να μου ξυπνά μια ρετρό διάθεση δεν μου λέει κάτι άλλο συναισθηματικά, τα υπόλοιπα 4 είναι και δικά μου αγαπημένα τραγούδια…

  2. Καλημέρα Νατάσα

    «καραβοκύρης, βασιλιάς, ταξιδευτής, όσα και συ και συ και συ θα ονειρευτείς, όταν θα σβήσουνε τα φώτα της γιορτής.»

    χαχαχα το θυμάμαι ακόμα!!!
    Φοβερό ποστ θα σου το κλέψω.🙂

  3. Καλημέρα Νατασσάκι μου

    είναι πολύ όμορφες οι βουτιές στο παρελθόν τελικά..και η διαπίστωση πως όλες οι στιγμές της ζωής μας έχουν πάντα μουσική υπόκρουση…και είναι τελικά μόνο δικές μας…μοναδικές
    (ασχέτως μουσικών γούστων ;))

    Καλή βδομάδα (έχω την αίσθηση πως ξεκίνησε πολύ γλυκά με τα τραγούδια)

    χοροπηδηχτά φιλιά :)))

  4. @ Το θυμάμαι, AfMarx, τι λες!(πως να το ξεχάσω, φίλε μου..) Ήταν το πρώτο μου σχόλιο! 😀 Το ξέρω πως στα υπόλοιπα συμφωνείς –
    κι εμένα δεν μου αρέσει και πολύ το τραγούδι του Γεωργιάδη , μα ήμουν 1,5 ! Κι ήταν το πρώτο που έμαθα να λέω, τι να κάνω! 🙂 🙂

    @ Ίνδικτε, να κλέψεις ότι θες – κι εσύ το θυμάσαι, ε;; Και το έλεγα και τσιριχτά – κρίμα να μην μπορώ να μεταφέρω την κασέτα, θα είχε γέλιο!

    @ Δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερο ξεκίνημα, ελαφάκι μου! Κι από μένα πολλά φιλιά, καλό κουράγιο στο τρέξιμό σου!🙂

    Καλημέρα 😀

  5. Εμένα πάλι τα παλιά ήτανε:
    1. Ξένα: Temptations άπαντα (μεγάλωσα με αυτά λόγω θείου τρελού φαν) και Pink Floyd Money (να με δείτε 5χρονο να χτυπιέμαι πάνω κάτω προσπαθώντας να τραγουδήσω το εν λόγω άσμα…ήμουνα το κλου στα πάρτυ του θείου) – επίσης Child In Time των Deep Purple.
    2. Ελληνικά:Αν Κάνω Άστατη Ζωή-Ρίτα Σακελλαρίου, Μόνο Εσύ-Βίκυ Λέανδρος, Δυο Παλικάρια απ’ τ’Αιβαλί-Χάρις Αλεξίου, Η Ρόζα η ναζιάρα- Χάρις Αλεξίου…
    Με αυτά και με αυτά, πως να μη βγω έτσι όπως βγήκα?🙂

  6. Πω πω… το soundtrack της ζωής σου🙂 Υπέροχο Νατασσάκι μου! (μα καλά, κι εσύ να μην καταλάβεις το κόκκινο στο «ρίξε κόκκινο στη νύχτα»; τσ τσ τσ… :-Ρ) Φιλιά!

  7. γεια σου βρε νατασσάκι με τα φοβερά σου posts!
    Τι μας θυμίζεις ξανά…!!!

    Δεν προλαβαίνω να γράψω όλα όσα μου έρχονται στο νου, ούτε όσα μου θυμίζουν. Ακόμα πάντως θυμάμαι την πρώτη-πρώτη φορά που άκουσα μελοποιημένο Καββαδία…

    Τότε κατάλαβα πως υπάρχει μουσική και «μουσική»…

    Θα επανέλθω σύντομα να τραγουδ.. ε, να σχολιάσω μαζί σας εννοούσα!!

    τα λέμε σύντομα, νατασσάκι μου!

  8. Tραγούδια και μουσικές που συνοδεύουν μια ολόκληρη ζωή,πολύ καλά Νατασσάκι.Την καλησπέρα μου…

  9. Α, ναι , ο Δώρος. Τοπαιζα και στο πιάνο, αν δεν κανω λάθος….
    Ταξίδι Τυνησία ακυρο, για λόγους….οικονομικούς μου ειπαν. Καλυτερα, γιατί προτιμώ να ειμαι γύρω τριγύρω.
    Ειμαι γραφείο ακομη.
    Φιλια
    ριτς

  10. Καλημερούδια σου, γλυκειά μου ! Αχ, τι παρελθοντολογία μουσική είναι τούτη? Βρήκα ένα τετράδιο κι εγώ προ ημερών με πολυυυυυυυ παλιά τραγούδια…. και ψυθίριζα «καβάλα στο Δελφίνι, τον κόσμο γύρισα….»

  11. Καλημέρα και απο μένα…
    Για το «μαχαίρι» και μόνο, εύγε😉

    Υγ: Ρε παιδιά αυτές οι μουσικούλες πως τις βάζεται στη ρημάδα τη wordpress;
    Παλεύω, παλεύω αλλά…τζίφος😆

  12. Καλησπέρα σε όλους – καθυστερημένη, αλλά μια οι δουλειές, μια τα προβλήματα με τη σύνδεση…

    @ tassoula μου, καλή εβδομάδα – και καλό χειμώνα, να πω? Έπιασε κρύο! 🙂 🙂 🙂

    @ Καλημέρα dr ψυχο-something! Όλα γκρίνια είσαι – αφού δεν προφταίνω, σου λέω!🙂
    Καλό πακετάρισμα 😉

    @ Καλώς ήρθες, Στράτο – μια χαρά βγήκες, αναλόγως!😉 Τα ξένα τραγούδια που γράφεις, και τα δύο της Αλεξίου, πάντως, είναι και δικά μου πολύ αγαπημένα – λες να έχω τίποτα;;; 😀

    @ ελαφάκι μου, χίλια συγνώμη!!!! 😳 Πες μου πως να επανορθώσω! ;p (ένα σετ ποτηράκια-κουταλάκια για την «πράσινη νεράιδα»…, ίσως; 😉 )

    @ Μαράκι μου, ένα τμήμα του μόνο – στ’ αλήθεια, κάθε στιγμή της ζωής μας, καλή ή κακή είναι γεμάτη μουσικές… Με το κόκκινο την πάτησα, άσε! (μα στ’ αλήθεια, δεν με νοιάζει!😉 ) Φιλιά 🙂

  13. @ φαίη μου, οι μουσικές που μας σημάδεψαν μας ακολουθούν, και νομίζω ότι επηρεάζουν και παραπέρα την πορεία της ζωής μας…
    Θα το συζητήσουμε, όποτε θες😉

    Φιλάκια, καλό τραγούδι – ειδικά σήμερα! 🙂
    Κι από δω χρόνια πολλά στο Γιάννη σου ! ! !

    @ τσαπερδονάκι μου, γιατί στο μπάνιο;;; Μια χαρά τραγουδάς παντού!😉

    @ Θαλασσομπερδεμένη μου, έτσι ακριβώς! (τι να κάνουμε, τους αγαπάμε – κι αν είναι αυτό μόνο το «ελάττωμα»… ! το αντέχεις! 🙂 )

    @ Αχ, Ριτσάκι μου, με τα πιάνα και τα γαλλικά σου ! Φταίμε εμείς τώρα να σε πειράζουμε;; 😉

    Κρίμα για το ταξίδι – μα δεν πειράζει, θα είσαι εδώ πιο πολύ! 🙂

    @ Λαχανάκι μου, δεν είχα καμιά αμφιβολία – με την καταγωγή που έχεις, τι θα σου έλεγαν, ε;;; Κι εσύ είσαι καλο-μεγαλωμένο λαχανάκι, το κατάλαβα! 🙂 ❤

    @ Θαλασσινό μου μικρούλι, οι ήχοι που μας αρέσουν, μας ακολουθούν και μας χαρακτηρίζουν – ελπίζω και τα πιτσιρίκια μας!
    Κι από μένα, πολλά 🙂

    @ Είναι της ελαφίνας η ιδέα, Τρελλοφαντασμένη μου – είδες;; Καλό δεν ήταν;;;
    Φιλιά και σε σας – κυρίως στον πιτσιρίκο σου! 🙂

  14. @ Κάβειρε, Ο σάλιαγκας κι ο μάλιαγκας είναι ένα εξαιρετικό τραγούδι – όπως άλλωστε όλα του Άσιμου…. !

    @ μαγισσούλα μου, » να ονειρευτώ πως είμαι πλούσιος, καραβοκύρης, βασιλιάς, ταξιδευτής…»
    (αν δεν είχε το «βασιλιάς» μαι χαρά θα ήτανε..! )

    Έχεις δίκιο, πάντως! 🙂

    @ ελαφάκι μου, εσύ κι εγώ : οι παρατηρητικές του δικτύου!😉 merci!

    @ Καλησπέρα Φαίη μου! Πήξιμο πολύ σήμερα, δεν είδες;;; 🙂

    @ Αγριο-Κερασο-Ζουζούνα μου τι όμορφο τραγούδι θυμήθηκες! Το έμαθε και το λέει κι ο μικρός μου – αυτά δεν παλιώνουν! 🙂

    @ Καλημέρες , και στα «κοράκια» σου, γιαγιά Duck!😉

    @ Καλησπέρα, τσοπάνη – ευχαριστώ για το»εύγε», και τσέκαρε το mail σου !😉

  15. Νά’μαι πάλι!! Και εγώ μόλις ήρια σπίτι και έκατσα!! Λοιπόν πάρε τη καλή μας φιλενάδα τηλ και κανονίστε για Σάββατο!!! Περιμένω νέα σας μικρή «τενεκεδένια» 😉😉 Φιλιά!!

  16. Καλό Ξημέρωμα Νατασσάκι 🙂 (Σε περίπτωση πού δεν ακόμα,δες το post μου για τα αγαπημένα αντικείμενα…)

  17. καλέ χθες το μεσημέρι ,αφού κατέβασα το τραγούδι,τις έβαλα όλες στο γραφείο να ακούνε το αν ήμουν πλούσιος

    υγ αλλά καμία δεν έγινε
    υγ πλούσια

Τα σχόλια είναι κλειστά.