Television…

Χάρυ Κλυν, Τελεβιζιόν(Κλασσικά εικονογραφημένα,τραγούδια του από το 1978 ως το 1984)

 

το 1925… ο Σκωτσέζος John Logie Baird, ένας φτωχός μηχανικός, εφευρίσκει στο Λονδίνο την τηλεόραση μεταδίδοντας εικόνα από ένα δωμάτιο του εργαστηρίου του σε άλλο, με ανάλυση 28 γραμμές. Το 1929 και με την υποστήριξη του BBC μεταφέρεται εικόνα μέσω τηλεφωνικού καλωδίου στα στούντιο του BBC και αναμεταδίδεται υπερατλαντικά μέσω ραδιοπομπού σε 30 γραμμές, οπότε και αρχίζουν οι πρώτες τακτικές εκπομπές. Ο Baird ιδρύει την Television Ltd και πεθαίνει φτωχός το 1946. Το BBC θα εκπέμψει επίσημα για πρώτη φορά στις 2/11/1936 από το Alexandra Pallace με 204 (Baird) και αργότερα με 405 γραμμές (Marconi).

Από το almanak της ΕΡΤ

The first known photograph of a moving image produced by Baird’s «televisor», circa 1926.

Σαν σήμερα, λοιπόν, πριν από 82 χρόνια, αυτός ο κύριος αποφάσισε να αλλάξει την καθημερινότητά μας…δεν το ήξερε, φυσικά, αλλά τα κατάφερε. Η τηλεόραση είναι πια σε κάθε σπίτι, και μέρος της ζωής μας – είδος πρώτης ανάγκης…. Ή όχι;;;

Εμένα δεν μου αρέσει πια – και δεν την ανοίγουμε συχνά στο σπίτι μας. Ο μικρός βλέπει, που και που, παιδικά (πιο πολύ στο DVD, αυτά που βάζει η τηλεόραση δεν του πολυαρέσουν) και ο Κ. βλέπει αθλητικά. Εγώ πάλι, εκτός από δυο-τρία σίριαλ (κι αυτά όχι φανατικά, πια) δεν έβλεπα τίποτα – και ούτε φέτος το βλέπω…

Τη βαρέθηκα, έχασε και τη μαγεία που είχε όταν ήμασταν παιδιά. Κουράστηκα να είμαι παθητικός αποδέκτης πληροφοριών – χρήσιμων ή όχι. Και δεν με διασκεδάζει και τόσο, πια. Κι άλλωστε, εγώ ήμουν πάντα φανατική αναγνώστρια, κι όπως έλεγε και ο Φρέντυ Γερμανός* : «Η τηλεόραση δεν θα αντικαταστήσει ποτέ την εφημερίδα. Τι μπορείς να τυλίξεις με μία τηλεόραση?» 

Για να δικαιώσω τον τίτλο που μου έδωσε η Ρόδι, σας βρήκα μερικά ενδιαφέροντα άρθρα για την τηλεόραση – και την ελληνική, και γενικά.

Η ιστορία της τηλεόρασης

Η δίκοπη τηλεόραση

Η πολλή τηλεόραση βλάπτει

Πετάξτε την τηλεόραση, αγοράστε χρόνο και χρήμα

Εμείς και η τηλεόρασή μας

 

Και, για όσους έχουν πιτσιρίκια,  να  προτείνω το βιβλίο:

 

365 μέρες χωρίς τηλεόραση

Με άχρηστα αντικείμενα από αυτά που έχουμε στο σπίτι, προτείνει κατασκευές και παιχνίδια – εμείς το χρησιμοποιούμε, πάντως.  😉

*Ο Φρέντυ Γερμανός, άνθρωπος που κατά τη γνώμη μου έκανε σπουδαία πράγματα στην ελληνική τηλεόραση, είπε, επίσης – χρόνια πριν :

«Η ελληνική τηλεόραση θα μπορούσε να ήταν άψογη, αν δεν είχε δύο ελαττώματα. Δεν είναι ελληνική και δεν είναι τηλεόραση»

Νομίζω πως τώρα ισχύει πιο πολύ από ποτέ…!

Καλημέρα 🙂

45 thoughts on “Television…

  1. Καλημέρα φιλενάδα.

    Εγώ που έχω το βιβλίο και δεν έχω παιδιά?? 🙂 Χειροτεχνώ μανιωδώς και τα χαρίζω στους φίλους μου 🙂

    Τηλεόραση? Μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Προτιμώ ραδιόφωνο 🙂

    Αχλαδένιες αγκαλίτσες

  2. O Groucho Marx (που γεννήθηκε σαν και σήμερα πριν 112 χρόνια) είχε πει για την τηλεόραση (που γεννήθηκε σαν σήμερα πριν 82 χρόνια):

    «Βρίσκω την τηλεόραση πολύ εκπαιδευτική. Μόλις κάποιος την ανοίξει, πάω στο άλλο δωμάτιο και διαβάζω ένα βιβλίο.»

  3. Ο Groucho Marx, είχε απόλυτο δίκιο, καλέ μου AfMarx. Κι εγώ ακριβώς έτσι την χρησιμοποιώ.

    (και συμπληρώνουμε και το σαν σήμερα, και τη δική μας «λαογραφία» του Οκτώβρη, ε;;; 😉 )

  4. Καλημέρα Νατάσα.

    Να πώ ότι υπάρχει και καλή τηλεόραση (δεν ξέρω που ακριβώς είναι αλλά είμαι σίγουρος)
    Θεωρώ πάντως τον εαυτό μου τυχερό που μπόρεσα για ένα τετράμηνο το 81-82 να παρακολουθώ κάθε μέρα BBC, μετά βλέπεις και την τηλεόραση με άλλο μάτι.

  5. Άμα σου παραφράσω εκείνο το παλιό σύνθημα, Ίνδικτέ μου,
    «καλή Τηλεόραση είναι η κλειστή τηλεόραση»
    (όπου στο «Κλειστή» μπορείς να βάλεις χαλασμένη/γρεμοτσακισμένη από το μπαλκόνι, κλπ, ..)

    σε καλύπτω;;; 😀

    Σοβαρά τώρα, υπάρχει – αλλά είναι τόσο δύσκολο να τη βρεις, που δεν αξίζει πολλές φορές.
    και συμφωνώ για το BBC – απόλυτα όμως.

    Καλημέρα κι από δω.

  6. μια από τα ίδια… ο σύζυγος τα αθλητικά του, τα παιδιά το παιδικό τους (dvd ή κασέτα) και εγώ καμιά φορά στο σκάι για να βλέπω τα ντοκυμαντέρ με ζώα… κατά τα άλλα, μόνο κουραστική και χαώδης είναι η ελληνική τηλεόραση…

  7. Καλημέρα!
    Αυτό το βιβλίο δεν το ήξερα και σε ευχαριστώ παρα πολύ που μου το έμαθες.Ξέρεις πόσες φορές σπάω το κεφάλι μου για να βρώ νεα πράγματα να κάνουμε?
    Πολλά φιλιά!!
    🙂

  8. Πρώτον, δε θα μιλήσω για την πρώτη μετάδοση!! 😀
    Κάθε χρόνο κάνουν επετειακό δείπνο!
    Δεύτερον, έχω τόσα πολλά χρόνια να δω τιβί που τώρα που έβαλα συνδρομή με τις φωτιές κάηκε και το μυαλό μου, κανονικά! Δε θα το ξανακάνω! Το υπόσχομαι!! Προτιμώ να κατεβάζω ταινίες από το ίντερνετ και να διαβάζω βιβλία.

  9. Σωστό!!!! Πώς μου τη δίνει όταν μπαίνω σε σπίτια φίλων και βλέπω τα παιδιά τους αποβλακωμένα μπροστά στο χαζοκούτι… Τα αφήνουν λέει να βλέπουν με τις ώρες για να τους αφήνουν κι εκείνα με τη σειρά τους ήσυχους. Ε ρε ξύλο που θέλουν μερικοί… Η τηλεόραση είναι για πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Όπως και κάθε τι, αν περάσεις στην υπερβολή το ‘χεις χάσει το παιχνίδι. Άσε που τα περισσότερα κανάλια δεν έχουν και τίποτα της προκοπής για να δεις… Άντε, να την χαιρόμαστε μιας και έχει γενέθλια :-Ρ Καλημέρες 🙂

  10. πως δεν μπορείς να τυλίξεις κάτι με την τηλεόραση!

    τον εαυτό σου στα πλοκάμια της!

    υγ ελλάδα η χώρα του πράσινου ήλιου
    της άεκ του πάοκ της καλαμαριάς
    πατρίδα θρησκεία, σουβλάκι με πίτα
    datsun adidas και χάνι της Γραβιάς

  11. Τηλεόραση
    κουραστική για την όραση
    και το μυαλό!!!
    Μ’αρέσει να βλέπω τα ντοκυμαντέρ στο skai και καιμιά ενημρωτική εκπομπή. Σηρίαλ ανυπομονώ για το 10 όπου εμφανίζεται ο Καταλειφός κάτι χρόνια μετά από το Μινόρε της Αυγής remember; Αν και μικρούλι το πρόλαβα ευτυχώς!!!

    Φιλιά πολλά για καλημέρα!

  12. Μα η δύναμη της εικόνας, τελικά, είναι ασύλληπτη! Μπαίνεις σε ένα καφέ με γιγαντο-οθόνη ανοιχτή. Χωρίς ήχο.
    Αποχαυνωμένοι, αμίλητοι (και πολλά άλλα που αρχίζουν από άλφα στερητικό) κολλάνε το βλέμμα στην οθόνη και «βλέπουν».
    Τι βλέπουν; έλα ντε!
    Καλησπέρα Νατάσα!

  13. @ Διαβάτης, 🙂
    (όλοι στα ίδια, τελικά! )

    @ tassoula μου , να το πάρετε – θα σου αρέσει, έχει και παιχνίδια που μπορείς να παίζεις με το Σβουράκο! Να του δώσεις φιλιά 😀

    @ Μπράβο, Φουρφουράκι μου!
    (κάθε χρόνο κάνουν επετειακό δείπνο για την πρώτη μετάδοση;;; έχουν κι επετειακές εκπομπές, ε;; Να ξέρω πότε θα έρθω! 😆 )

    @ Αυτό με την υπερβολή, Μαρία μου… και τα παιδιά όλη μέρα στην τηλεόραση – φρίκη!
    Ελπίζω να μην το κάνουν πολλοί πια, έχουν αρχίσει και αλλάζουν οι γονείς.

    @ τσαπερδονάκι μου,
    (που το θυμήθηκες αυτό!)

    να προσέχεις τα πλοκάμια της – αν σε σφίξουν πολύ, την πάτησες! 🙂
    (και φυσικά δεν είχα στο μυαλό μου εσένα, όταν το έγραφα – μα είμαι σίγουρη ότι με το χιούμορ που έχεις, είσαι από τις εξαιρέσεις! 😉 )

    @ Θαλασινό μου μικρούλι, που το θυμάσαι εσύ το μινόρε της Αυγής, βρε;;; Από επαναλήψεις, να υποθέσω…
    Φιλιά πολλά κι από δω. 🙂

    @ φαίη μου, απίστευτο δεν είναι;; Ή που πας επίσκεψη σε ένα σπίτι, κι αντί να πεις μια κουβέντα κάθονται όλοι μπροστά στην τηλεόραση σαν χάνοι;;; 😦
    καλησπέρα και σε σένα.

  14. …γι’ αυτό ΑΡΝΟΥΜΑΙ να την έχω ανοιχτή! Προτιμώ να ανοίξω ένα βιβλίο! Ένα παράθυρο στο internet. Μία κουβέντα!
    Αλλά όχι το χαζοκούτι μωρέ!

  15. @ φαίη μου, αν δεν είχα στο σπίτι τον άντρα μου, που θέλει που και που να βλέπει αθλητικά, θα την είχα βγάλει εντελώς από το καθιστικό! 😉

    @ Ιφιγένεια, ευχαριστώ πολύ! 🙂

  16. Κι εγώ με τον καλό μου, την ανοίγουμε μόνο για ταινίες. Μόνο δύο φορές κόλλησα στην tv: όταν έπιασαν την 17Ν και τώρα, με τις φωτιές…

  17. @ φαίη μου, το ζήτημα είναι αυτό νομίζω: η περιορισμένη χρήση της – όχι καθόλου, εντάξει….
    Και καταλαβαίνω και κάποιους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση σε άλλους τρόπους ενημέρωσης ή διασκέδασης (αν και πάντα υπάρχει το ραδιόφωνο) αλλά κι εμείς… 🙂

    @ αλεπουδίτσα μου, είναι καλό-εμείς το χρησιμοποιούμε χρόνια!

    Φιλάκια κι από δω! 🙂

  18. Θησαυρέ μου, εσύ!!! Καλά το λέω!!! 🙂
    Σούπερ στην έρευνα όπως πάντα… δεν κάνεις κανένα διδακτορικό; το εννοώ!!!
    Αυτό το βιβλίο θα είναι το πρώτο πράγμα που θα αγοράσω μόλις τεθώ σε «ενδιαφέρουσα». Είδα τη μικρή μου αδερφή να μεγαλώνει χωμένη στην τηλεόραση και κατάλαβα πολλά!
    Φιλί

  19. Το βιβλίο δεν το ΄χα υπόψη! 😐
    Όσο γι ατην τηλεόραση, τα ΄πε ο Φρέντυ!Εξάλλου δε φταίει το μέσο, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται!! 😉

    Kalhspera, Natasaki moy! 😀

  20. @ Ρόδι μου 😳
    να το αφήσεις να στο κάνω εγώ δώρο, ναι;;;

    Φιλιά πολλά 🙂

    @ ευχαριστώ, μαγισσούλα μου! 🙂

    @ Ρενατομηλαράκι μου, να παραγγείλω 2, άρα..
    Για την τηλεόραση, φυσικά συμφωνούμε, το ξέρεις – Καλησπέρες και φιλιά κι από μας! 😀

  21. Νατασάκι μου, Βικυ-παίδεια εννοεί η Ελένη μας! Κι όντως ζωντανή εγκυκλοπαίδεια είσαι και Θησαυρός γνώσεων! 😉 Σμουουουτς!

  22. Τί ομορφες αναδρομές είναι αυτές ; Τωρα μπήκα και όλο αυτό το καιρό ειμαι άουτ και φάουλ μαζί. Τί κάνει το μωρούλι; Κοιμουνται τα βραδια ή εχει αρχίσει η ταλαιπωρία ; Κι εσύ πώς τα βγάζεις περα με όλο το χοντρό πακετο ;

    να σου θυμίσω ότι τα σημερινά δελτία ειδήσεων στην πολύ πιο πρωτογονη μορφή τους είχαν γίνει από τον Ηλία Μασουρα.
    σε φιλώ καλό παιδί
    ρτις

  23. @ Ρίτσα μου, καλά είμαστε όλοι – για το μωρό θα γράψει νέα – όταν προλάβει – ο χαζομπαμπάς της…

    Καλά κάνεις και λες για τον Ηλία Μασούρα – και καλό θα ήταν να έγραφες, κάποτε, εσύ που τα έζησες από κοντά! 😉

    Και για έναν άλλο Μασούρα άκουσα στο ράδιο πριν – στο Δίεση, για μια συνέντευξη – τον ξέρεις;;; 😉
    Φιλιά.

    @ κι εγώ τον αγαπώ πολύ, όλα του τα βιβλία, κι όλες τις συνεντεύξεις που έχω διαβάσει, ρασμπεράκι μου! 🙂

  24. χαχαχαχαααα Φρικιπαίδεια!!! Τέλειο! Ψάξε θεώρημα του Χάους! τα πάντα συνδέονται με τα πάντα και τα πάντα με μια πεταλούδα κάπου στην ανατολή!!!! (τυχαία σελίδα!)
    Ξέφυγα. Τηλεόραση απαραίτητη ως background noice (ήχος που μπορεί να αντικατασταθεί μόνο από τετράχρονα με υγιή τάση για θόρυβο κάπου σε ένα διπλανό δωμάτιο).
    Πανικός εδώ (το κατάλαβες από την απάντηση υποθέτω!), καφές 10+ και συνεχίζω! Σμακ

  25. Την ξέρω, KVλα μου – την έχω σκαλίσει αρκετές φορές…!

    (νο 8 ακόμα εγώ- τον διάβασα τον πανικό) ούτε ως background noice δεν την θέλω πια… Μουσική – μόνο

    Σμακ!!!! Καλή συνέχεια! 😉

  26. Τηλεοραση…….
    Οπως ολα τα «παλλαντιρ»,
    ετσι κι αυτο,
    ειναι επικυνδυνο….
    Δεν εχουν βρεθει ολα….
    και δε γνωριζουμε ποιος βρισκεται,
    στην απεναντι πλευρα του «παλαντιρ»
    (για το τι εστι παλαντιρ, δες «ο αρχοντας των δαχτυλιδιων»)

  27. @ κάβειρε – γνωρίζω τα παλαντίρ φυσικά – πως όχι;;;
    και δεν γνωρίζουμε ποιος βρίσκεται – κι όταν γνωρίζουμε, δεν μας αρέσει συνήθως.

    Μα κι εδώ δεν γνωρίζουμε – πάντα – ποιος είναι απέναντι – αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να επικοινωνούμε, και μερικές φορές και να γνωριζόμαστε από κοντά…! 🙂

    Καλό σου βράδυ.

  28. Καλημέρα Πασχαλίτσα μου με τα ωραία ενημερωτικά σου!
    Το Μινόρε το πρόλαβα στην εποχή του όπως και την Αστροφεγγιά! Βλέπεις η ποιότης από μικρή με διέκρινε 😉 !!!

    Φιλιά πολλά!! 😆

  29. Καλημέρα μικρούλι!
    ΚΑΙ την Αστροφεγγιά;;; (ήσουν μωρό, όμως! Πες μου ότι θυμάσαι και το Λουκή, να πέσω κάτω – ούτε εγώ δεν τον καλοθυμάμαι! )

    Φιλιά πολλά, καλή δουλειά! 😉

  30. Καλή είναι και η τηλεόραση…για να βλέπουμε ταινιούλες στο dvd και να παίζουμε playstation με τα φιλαράκια. Καλημέραααα

  31. Πολύ πετυχημένη, οφείλω να ομολογήσω, η ρήση του Φρέντυ Γερμανού περί τηλεόρασης. Συμπληρώνοντας απλά, ο Γούντι Άλεν είχε πεί πως «Η ζωή δε μιμείται την τέχνη, μιμείται την κακή τηλεόραση», δίνοντας ένα παράδοξο στίγμα της επιρροής που έχει η ΤιΒί στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.