Του καλοκαιριού…

orangemoon2.jpg

Στο καλοκαίρι, που συνεχίζει γεμάτο υποσχέσεις, με πεφταστέρια και φεγγάρι καινούριο, – που ήδη περιμένω τη «γέμισή» του – και θάλασσα κι όνειρα πολύχρωμα…..κι αγάπη, και μουσική, και φιλιά, και παρέες, και βόλτες, και μυρωδιές…..

Στο καλοκαίρι, και στο χρώμα του….

…………………………………………………………………………

Τόσο πολύ τη μέθυσε ο χυμός του ήλιου
που έγειρε το κεφάλι της και δέχτηκε να γίνει,
σιγά-σιγά: η μικρή Πορτοκαλένια!

Έτσι καθώς γλαυκόλαμψαν οι εφτά ουρανοί,
έτσι καθώς αγγίξαν μια φωτιά τα κρύσταλλα,
έτσι καθώς αστράψανε χελιδονοουρές,
σάστησαν πάνω οι άγγελοι και κάτω οι κοπελιές,
σάστησαν πάνω οι πελαργοί και κάτω τα παγόνια,
κι όλα μαζί συνάχτηκάν κι όλα μαζί την είδαν,
κι όλα μαζί τη φώναξαν: Πορτοκαλένια!
Μεθάει το κλήμα κι ο σκορπιός, μεθάει ο κόσμος όλος,
όμως της μέρας η κεντιά τον πόνο δεν αφήνει.
Τη λέει ο νάνος ερωδιός μέσα στα σκουληκάκια,
τη λέει ο χτύπος του νερού μες στις χρυσοστιγμές,
τη λέει κ’ η δρόσο στου καλού βοριά το απανωχείλι:

-Σήκω μικρή, μικρή, μικρή πορτοκαλένια!
Όπως σε ξέρει το φιλί κανένας δεν σε ξέρει.
Μήτε σε ξέρει ο γελαστός θεός,
που με το χέρι του ανοιχτό στη φλογερή αντηλιά
γυμνή σε δείχνει στους τριανταδυό ανέμους!
Οδυσσέας Ελύτης.

Από σήμερα μέχρι την Κυριακή, μπαίνουμε σε mood διακοπών – θα βλέπω, θα διαβάζω που και που, και θα σχολιάζω, αλλά είμαι – επιτέλους! – σε κατάσταση ξεκούρασης, χαλάρωσης, ηρεμίας…. (Αντε, γιατί πολλά μας πέσανε μαζεμένα! )

Θα τα λέμε, λοιπόν, χ α λ α ρ ά…………………………………. 🙂

44 thoughts on “Του καλοκαιριού…

  1. Αγαπημένο πολύ, Νατασάκι μου! 🙂

    Υ.γ.Την πρώτη φορά που είδα τη Γωγώ ντυμένη στα πορτοκαλιά (ασπρούλα και ξανθούλα), μου ΄ρθε αυτό στα χείλη!

  2. @ Ρενατομηλαράκι μου, κι εγώ το αγαπώ πολύ – τον Ελύτη, γενικά, έτσι κι αλλιώς – και τη φαντάζομαι τη Γωγώ σου ! Δώστης ένα φιλί από μένα ! 🙂

    @ Πεπονοαδερφέ μου – τι πίνεις;;; τι δίκτυα – θ α πας για ψάρεμα;;;; 😉

    Καλημέρες 🙂

  3. Καλημέέέέέέέέέρα!

    Όλοι φεύγετε ένας ένας… Άντε, να περάσεις καλά και να ξεκουραστείς, ακούς; Έχεις και δουλειές να κάνεις σε λίγες μέρες…

    🙂

    Φιλιά

  4. @ κερασάκι μου, είπαμε! «μαζεύουμε» για το χειμώνα!!! 🙂

    @ μικρούλι καρπουζάκι, κι εσύ να περάσεις καλά !
    φιλάκια – και θα τα πούμε! 🙂

    @ Λαχανάκι μου, αλλιώς τις κανονίζαμε κι αλλιώς ήρθαν, μα δεν πειράζει…λίγη ξεκούραση θέλουμε μόνο – και για το κορμί, και για την ψυχή μας – και ξανά εδώ θα είμαστε….
    Καλό κουράγιο σε σένα. 🙂

  5. ΠεπονοΜάνε, σου λείπει η Κροτ? Δε έχεις με ποιον να τρώγεσαι? Εεε? 😆 Η πανέμορφη και πανέξυπνη ανιψιά μου είναι! Χα!

    Επίσης βρήκες δίκτυα (ασύρματα εννοεί, Νατάσα μου) ανοιχτά κι άρχισες να ποστάρεις κάργα? 😛

  6. :Αντε νατασσακι μου. Πάγαινε να ξεκουραστείς και συ. Το χρειάζεσαι και μην ασχολείσαι με το λαό πισω σου. Αυτός εδω θα παραμείνει και θα σε περιμένει.
    Καλή ξεκουραση εκ βαθεων
    ριτς

  7. @ Tassoula μου, μεγάλη ανάγκη την έχουμε την ξεκούραση τώρα ! Ευχαριστώ, φιλιά στο Σβούρα! 🙂

    @ e-e, υπομονή , καλέ, ακόμα Τρίτη είναι…. την Πέμπτη είπαμε!!!!
    Φιλιά από τον Ακη σου. 🙂

    @ ρενατομηλαράκι μου, λες να μην περνάει καλά στο νησί;;;; 🙂

    @ μικρό μου Ράσμπερυ, κι εμένα! 🙂

    @ Ρενατομηλαράκι μου ξανά, ξέρω τι εννοεί… (ασύρματο δύκτιο έχει στο σπίτι της μαμάς μας που ήταν έχθες, tnx στο δήμαρχο θα έρθει και σε μένα οσονούπω! ) αλλά σιγά μην άφηνα την ευκαιρία να πειράξω το λάθος του — και να πάρω το αίμα του Ροδάκινου πίσω, χιχιχι!!! 🙂

    @ Θαλασσάκι μου, κι εσύ! 🙂

    @ Ρίτσα μου, σ’ ευχαριστώ πολύ-πολύ! Θα τα πούμε 🙂

  8. Κάπου διάβασα οτι ο πορτοκαλί είναι αγαπημένο χρώμα.Σε ενα σχόλιο…Μπορώ να πω οτι το πορτοκαλί είναι αγαπημένο μου(οχι το αγαπημένο μου,δεν έχω τίποτα «»πιο»» αγαπημένο).Οι περισσότερες μπλούζες μου είναι πορτοκαλί και ριγέ…

  9. τσα! μπα μπα τι είδα αλλάξαμε όσο έλειπα? 🙂 αφού νόμισα ότι χτύπησα άλλο κουδούνι και πήγαινα να φύγω! 😛 χμμμ καλό είναι τούτο δω!!! και μένα το πορτοκαλί είναι από τα αγαπημένα μου για το καλοκαίρι! πάνε και με το μαύρισμα!!! άντε μανούυυυυλα να πας να ξεκουραστείς! και μη σε δω καοντά στο pc…. μόνο κοντά σε ξαπλώστρες!!!! μαντήλι αποχαιρετισμού και….
    αααααα ααααα κρουαζιέρα θα σε πάωωωω
    αααααα ααααα γιατί σε νοιάζομαι και σ’αγαπάωωωωω
    ψιτ να χαίρεστε όσους έχετε που γιορτάζουν!!!
    μπααααι… αν σε προφτάσω θα σε ξαναχαιρετήσω! εξάλλου τσάμπα είναι!!! 😆

  10. @ Πεπονοαδερφέ μου, εκεί που μένει η μαμά έχει ασύρματο δίκτυο από το Πολ. κέντρο του Δήμου – αν εσύ το πέτυχες κλειστό και μπήκες από γείτονα… 🙂

    @ Λευτέρη, κι εγώ αγαπώ το πορτοκαλί, αλλά όχι μόνο αυτό…πάντως έχω πράγματα και ανθρώπους «πιο» αγαπημένους 🙂

    @ ειρήνη μου, χαίρομαι που σ’ αρέσει το καινούριο μου «φουστάνι» – είναι πιο βολικό από το παλιό, ήθελα και μια αλλαγή…. 🙂
    θα έρθω κι εγώ να σε χαιρετήσω – αλλά χαλαρά, ναι;;;; 🙂

    @ καλή μου κρεμμυδοΦάβα, το έχω ανάγκη, να ξέρεις, αυτό το χαλαρό τώρα…. 🙂
    Φιλιά πολλά – θα τα πούμε.

    @ Ρίτσα μου, πάω – έρχομαι … 🙂 εσύ όλα καλά;;;

  11. καλέ φύγε σου λέω!!!!
    Δ-Ι-Α-Κ-Ο-Π-Ε-Σ!!!!
    να τα περάσεις καλά! μην τολμήσεις να γυρίσεις αν δεν τα έχεις περάσει τέλεια… χμ! άντε πια!!!!
    τα μόνα που σου επιτρέπω είναι…
    ξεκούραση-βουτιές-διάβασμα-φαγητό-παιχνίδια- και επειδή είμαι στις καλές μου σου δίνω άλλες 5 επιλογές! 😆
    have fun μανουουυλα!!
    have fun!

  12. @ μαγισσούλα μου, κι εγώ να το βρω ακόμα ψάχνω… το λέω καμιά φορά, μπας και το πιστέψω… εσύ δεν έχεις καμιά συνταγή; 🙂

    @ Λευτέρη, ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του τρόπο. Το θέμα είναι να τα έχεις καλά με τον εαυτό σου, πρώτα, και με τους ανθρώπους που αγαπάς, μετά. 🙂

    @ ειρήνη μου, το διάβασα το κείμενό σου απόψε – έχω θυμώσει πολύ – και ξέχασα ότι πορτοκαλί εκτός από τον ήλιο και το φεγγάρι, είναι και η φωτιά… 😦

  13. τι σου βρήκα? τι σου βρήκα???
    από το έγκυρο και έγκριτο περιοδικό «λοιπόν» 😆
    Ο Αύγουστος έχει χρώμα… πορτοκαλί
    Ο Αύγουστος έχει χρώμα… πορτοκαλί

    Αν νομίζετε πως είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι συσκευασίες των αντιηλιακών έχουν χρώμα πορτοκαλί, κάνετε λάθος. Το πορτοκαλί είναι το χρώμα του ήλιου και γι αυτό του Αυγούστου, του μήνα των διακοπών, των λιονταριών, που επίσης αγαπημένο τους χρώμα είναι το πορτοκαλί, και των καρότων.

    Τα καρότα είναι η τροφή του Αυγούστου και είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά, κυρίως καροτένια και καροτενοειδή, τα οποία προστατεύουν τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες που τον φθείρουν και τον γερνάνε πρόωρα. Το δέρμα, το νευρικό σύστημα, η όραση, ευεργετούνται ιδιαίτερα αν καταναλώνουμε δύο καρότα την ημέρα ωμά, βρασμένα στον ατμό ή ως χυμό αναμεμιγμένα με χυμό από κολοκυθάκια και σέλινο.

    Προσοχή! Μην τρώτε πολλά καρότα αν εκτίθεστε πολλές ώρες στον ήλιο, γιατί μπορεί να προκληθούν δυσχρωμίες στο δέρμα σας.

    lalalala 😀 in fashion η μανουουουλα!

  14. Καλά να περνάτε . Φανταστική η φωτογραφία και φυσικά οι στίχοι του Ελύτη. Φαντάζομαι είσαι μακριά από τις φωτιές.

  15. χρώμα πορτοκαλί… από μια ακρούλα του Ιονίου… σου στέλνω….

    θα λάβεις Ρενατ0- ανταπόκριση…

    και από μένα…

    στου ιώδους την απόχρωση!!! λίγο πριν χαθεί ο πύρινος δίσκος στις δυτικές θάλασσες..
    που χρόνια παρατηρώ…
    φιλιά…
    λίγο πριν την «πράσινη ακτίνα»… (αν θυμάσαι την ταινία του Ερικ Ρομέρ…που όλα γίνονται διάφανα και ορατά…)
    😉

  16. @ ειρήνη μου, είσαι το πιο γλυκό πλάσμα που υπάρχει!!!! Πολύ μου άρεσαν οι πληροφορίες για το πορτοκαλί!!!!! 🙂 (κάπου διάβασα ότι είσαι φυσιοθεραπεύτρια, αλήθεια;;;; Έλα στην Αθήνα, θα σε χρειαστώ!!!!!!! ) Φιλιά πολλά 😀

    @ tsaperdona , στην υγειά σου!!!!! 🙂

    @ Βασίλη μου, όχι τόσο μακρυά – αλλά αυτή τη φορά δεν έρχονται οι στάχτες στο μπαλκόνι μου…. Παρ’ όλα αυτά, δεν πονάει λιγότερο… 😦

    @ Ρίτσα μου, κι εμάς! 😦

    @ Υφάντρα μου, καλώς όρισες!

    Θα περιμένω…την ανταπόκριση, και μέχρι τότε φιλιά και στις δυο σας! 🙂

    (το ήξερα ότι θα είχαμε κοινά – φυσικά θυμάμαι την «πράσινη ακτίνα» … ) 🙂

  17. Είναι φοβερό!
    Αυτό ακριβώς το orange moon με αυτά τα κλαδιά και αυτό το σχήμα νιώθω πως έχω μέσα μου σήμερα. Νε, νε, νε, κι ας είναι 1 η ώρα το μεσημέρι. Φοβερή φωτό. Θα την κλέψωωω!

    :*******

    καλημέρα είπα; δεν είπα;

    Κ Α Λ Η Μ Ε Ρ Α 😀

  18. @ ειρήνη μου, φιλιάάάάάάάάάάάά ! 🙂
    (θα σε περιμένω, και για το σίδερο-με ό,τι ανταλλαγή θες: ξεσκόνισμα, μαγείρεμα…. 😉 )

    @ παπάκι μουυυυυ , το ξέρω πια πως αγαπάμε τα ίδια…. εκτός από τον ολυμπιακό-που αγαπάς εσύ-και τα κουκιά-που αγαπάω εγώ… ! 😉

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ 😀

  19. @Γλυκοπατατάκι -νατασσάκι… καλήμερα. Σε βλέπω αναθαρρημένη και κεφάτη. Τί έγινε, για πε και μένα το φτωχο το παραμελημένο ;

  20. πρόσεξε γιατί ότι γράφει δεν ξεγράφει φιλενάς!!! 😀
    το ξεσκόνισμα να γλιτώσω και θα’μαι ΜΙΑ ΧΑΡΑ!!! σιδέρωμα όσο θες..αρκεί να μου έχεις μουσική… να γλιστράει το σίδερο βρε παιδάκι μου :8
    φιλιάαααα
    (μόλις έμαθα ότι κόβονται οι άδειές μας… σνιφ! @@@ τις εκλογές @@@ )

  21. ειρήνη μου!!!!!!!

    Και μουσικούλες, και ότι θες!!!!

    και σου είπα: όχι μονο ξεσκόνισμα-και μαγείρεμα, και ότι άλλο θες, θα τα βρούμε !!!!

    Το ξέρω για τις άδειες , όσοι φίλοι μας είναι δ. υπάλληλοι βρίζουν το ίδιο…. 👿

    Φιλιάάάάάάάάάάάάάάάάά!!!! 🙂

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.