Η σκόνη από το σπίτι φεύγει, από την καρδιά ενός παιδιού ποτέ

Μου αρέσει να διαβάζω εφημερίδες. Πάντα μου άρεσε, και πριν γίνουν ηλεκτρονικές. (Ίσως τότε πιο πολύ). Διάβαζα, από μαθήτρια ακόμα, 3-4 τουλάχιστον τα Σαββατοκύριακα, και πολλές φορές αγόραζα ολόκληρη την εφημερίδα για ένα ή δύο αγαπημένους αρθρογράφους – δημοσιογράφους. (…τότε, οι εφημερίδες δεν είχαν προσφορές – τις αγοράζαμε για να τις διαβάζουμε!…)

Τώρα, τις περισσότερες τις διαβάζω ηλεκτρονικά. (Και αγοράζουμε ανάλογα με την προσφορά, κι όχι μόνο εγώ…) Κάθομαι, λοιπόν στον υπολογιστή, και ξεφυλλίζω. Την είχα πάντα αυτή τη μανία: να διαβάζω και τα μικρά γράμματα. Τις μικρές ειδήσεις, τις μέσα σελίδες.

Βρήκα, λοιπόν, στο χθεσινό Έθνος, αυτή την είδηση:

Μικροί φυσιολάτρες εν δράσει σε οικολογικό νηπιαγωγείο

 

[….]

«Το παιδί είναι σαν βάρκα. Οι γονείς και το νηπιαγωγείο είναι τα δύο κουπιά. Λέω, λοιπόν, στους γονείς πως αν δεν αγωνιζόμαστε για το ίδιο πράγμα, το μόνο που κάνουμε είναι κύκλοι γύρω από τον εαυτό μας»,[…]

«Αυτή η γλυκιά και τρυφερή διαδικασία που κάνουμε εδώ, πρέπει να συνεχιστεί και μετά. Πάρτε ένα ζωάκι στο σπίτι να το αναλάβει το παιδί, γιατί αυτές οι ηλικίες είναι πολύ εγωκεντρικές. Αν ο άνθρωπος μάθει να προσφέρει, πολύ δύσκολα γίνεται σκληρός. […]

«Φωνάζω μέσα από την ψυχή μου στους γονείς: αφήστε για λίγο τα ξεσκονόπανα, η σκόνη από τα έπιπλα θα φύγει, αν όμως μπει στην καρδιά ενός παιδιού θα είναι αργά…».

[…]

Διαβάστε, αν θέλετε, τα υπόλοιπα. Μου άρεσε κυρίως αυτή η φράση για τη σκόνη της καρδιάς – το κάνω από τότε που γεννήθηκε το παιδί μου, και ξέρω και πολλούς άλλους, ευτυχώς!…

Και λυπάμαι που δεν το ήξερα νωρίτερα, να έχω πάει εκεί τον μικρό μου ζωγράφοαγρότη!

Καλή υπόλοιπη Κυριακή.

63 thoughts on “Η σκόνη από το σπίτι φεύγει, από την καρδιά ενός παιδιού ποτέ

  1. Mπράβο στον «δάσκαλο»!
    Όταν υπάρχει μεράκι και όραμα γίνονται πολύ όμορφα πράγματα.
    Αυτό το νηπιαγωγείο σίγουρα δεν είναι «πάρκιγκ παιδιών», όπως είναι δυστυχώς πάρα πολλά άλλα.
    Μπράβο και σε σένα Νατάσα, που ξετρύπωσες το άρθρο αυτό.🙂

  2. εξαιρετικό, πάρα πολύ καλή προσπάθεια. Για μένα το σημαντικότερο ήταν πως οι πρώτοι μαθητές εξακολουθούν να πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο χαρτί για ανακύκλωση. Μπολιάστηκαν στ’αλήθεια.

  3. Krot, κι εμένα με εντυπωσίασε, γι’ αυτό ήθελα να το δούν κι άλλοι.Και στην πρώτη ευκαιρία, θα πάω να το δω από κοντά.

  4. Είδες, αδερφέ μου; Αυτό με εντυπωσίασε περισσότερο όταν διάβασα για πρώτη φορά το άρθρο, και γι’ αυτό το έβαλα τίτλο…

  5. κι ενα δωρακι στο σπιτικό σας από τον ντερτι
    [audio src="http://72.36.198.218/kaka/Muzzik/Erotic%20Lounge%205%20(Secret%20affairs)/CD2%20-%20Quick%20&%20Dirty/209.%20Janice%20Feat.%20Concorde%20A%20L'orange%20-%20Sparkling%20Desire.mp3" /]

  6. [audio src="http://72.36.198.218/kaka/Muzzik/Erotic%20Lounge%205%20(Secret%20affairs)/CD2%20-%20Quick%20&%20Dirty/209.%20Janice%20Feat.%20Concorde%20A%20L'orange%20-%20Sparkling%20Desire.mp3" /]

  7. [audio src="http://72.36.198.218/kaka/Muzzik/Hi-Fidelity%20Lounge%20Vol.1%20-%20La%20Corporacion/Thievery%20Corporation%20-%20Leban..%20-%20Thievery%20Corporation%20-%20Leban...mp3" /]

  8. αχ, τι ωραίες μουσικούλες, δροσιστικές!

    έχω φτιάξει παραλία με γρανίτα και φλιτς φλιτς, κι ας έχει 17 συννεφιασμένους βαθμούς εδώ πέρα…

  9. Vicente Fernández – La Mentira
    τα πλήρη στοιχεία του μπ3
    και οσο για βερίκοκα έχει στο παραμάγαζο άφθονα
    οποτε θετε κοπιάστε

  10. φχαριστω και δια τας στρόμπερις
    κι όποτε περνάτε απο το παραμάγαζο αφήστε και κανα σημειωμα κατω απ την πορτα σε περίπτωσις που λείπουμε

  11. Εγώ πέρασα δυο τρεις φορές απ’ το πρωί, αλλά ξέχασα να αφήσω σημείωμα, ντέρτι.😀

    Καλησπέρα Νατασάκι.
    Ωραία τα φρούτα σας. Πάω στοίχημα και ψάρια θα τρώτε οπωσδήποτε.
    Ψάρια και φρούτα, ό,τι πιο αγαπημένο σπίτι μας.
    Καλά να περνάτε.

  12. Καλησπέρα, Μαριλένα μου. ΦΥΣΙΚΑ τρώμε ψάρια, και γνωρίζουμε την …»αδυναμία» σας!
    Κάνει ζέστη σήμερα, κι εγώ πολλές βόλτες δεν έκανα, και πολύ κουράγια για σημειώματα δεν είχα.Τώρα δρόσισε κάπως..έριξα και νερό στο μπαλκόνι…
    Να σε κεράσουμε κατιτίς;;

  13. Οχι ευχαριστώ πολύ. Κρατήστε τα φρούτα και λοιπά ιδίου είδους, να τα κεράσετε σε καλεσμένους που πραγματικά τα εκτιμούν.
    Η πρόθεσις είναι που μετράει άλλωστε.😀

  14. Aααααααααααα για παγωτά αλλάζει βεβαίως βεβαίως!!!
    Πιασε παρακαλω ένα τριπλό για μένα, γιατί είμαι χλωμή κι έχω ανάγκη μιας κάποιας ενίσχυσης, κι ενα απλό για τους υπόλοιπους, καθότι λιτοδίαιτοι😀

  15. Μαριλένα μου, ας τον να λέει! Τσατ ρουμ το κάνουμε, κι ότι θέλουμε το κάνουμε! Δικό μας είναι το σπίτι κα λέμε ότι θέμε! ‘Νταξ’΄?

  16. natassaki, φοβερός και ο τίτλος και το ανάγνωσμα😥

    και κλαίω για δύο λόγοι😦
    1) γιατί όλο αυτό ήταν πολύ όμορφο, πάρα πολύ, πάρα πολύ και
    2) γιατί πάλι έχασα το κουβέντα😦

    Να προσέχετε όλοι
    Καλή Εβδομάδα😀

  17. Καλημέρα – καλησπέρα είναι κανονικά, αλλά το καλημέρα μ’ αρέσει πιο πολυ!
    @ παπάκι αα: μην κλαις, θα ξανακάνουμε κουβέντα! Έλα να σε κεράσουμε κάτι, ένα φρούτο, μια μουσικούλα από τον dirty, ένα κοχύλι από τον Allu, ίσως;;😀
    Ελπίζω να πέρασες καλά εκεί που ήσουν🙂
    @ envain : χαίρομαι ! 🙂

  18. Σ’ αρέσει, krot μου; Θα τα κρατήσω και τα δύο, νομίζω. Ένα «σοβαρό», και το γλυκοπατατάκι για τη φρουτοπαρέα της BlogoΦρουτοπίας! 🙂

  19. Μου θύμισες ιστοριούλα:

    Μια φορά ήταν μια γυναίκα φτωχή και χήρα. Είχε ένα παιδί που έτρωγε πολλά γλυκά. Συνεχώς πάχαινε και τα δόντια του κιτρίνιζαν. Αποφάσισε λοιπόν να ζητήσει τη βοήθεια του σοφού βασιλιά. Δανείστηκε χρήματα, πήρε το παιδί της και πήγανε στο παλάτι. Περίμεναν μέρες. Ο βασιλιάς ήταν πολύ σοφός και πολύς κόσμος περίμενε να τον συμβουλευτεί. Όταν έφτασε η σειρά τους, η γυναίκα είπε στο βασιλιά:

    – Πολυχρονεμένε μου, έχω ένα παιδί που τρώει συνέχεια γλυκά. Όλο παχαίνει και του χαλάν τα δόντια του. Εγώ φτωχή είμαι, δεν ξέρω γράμματα, ήρθα να με συμβουλέψεις.

    Το σκέφτεται λίγο ο βασιλιάς και της απαντάει: Να ξανάρθεις σε 3 μήνες. Μα, βασιλιά μου, έκανε να πει η γυναίκα… Δεν ακούω τίποτα, να ξανάρθεις σε τρείς μήνες.

    Τι να κάνει η γυναίκα, υπάκουσε. Περνάν 3 μήνες, ξαναδανείζεται, ξαναταξιδεύει στην πόλη, ξαναπεριμένει μέρες… Φτάνει πάλι με τον γιο της μπροστά στο βασιλιά.

    – Βασιλιά μου με θυμάστε?
    – Ναι
    – Και τι με συμβουλεύετε?
    – Αυτός είναι ο γιος σου?
    – Ναι
    – Παιδί μου, δεν κάνει να τρως γλυκά, περιόρισέ τα γιατί κάνουν κακό στην υγεία και στα δόντια σου…
    – Μα βασιλιά μου…
    – Αυτά είχα να πω, καλημέρα σας.

    Κάνει να φύγει η γυναίκα, αλλά την έπνιγε το δίκιο. Τόσα έξοδα, τόση αναμονή μόνο γι΄ αυτό μόνο? Αυτό το ήξερε και αυτή…

    Βασιλιά μου, με την άδειά σας… Εγώ είμαι φτωχή γυναίκα. Δύο φορές δανείστηκα, ταξίδεψα, περίμενα μέρες να σας δω. Γιατί έπρεπε να έρθω και δεύτερη φορά για να μας πείτε αυτά, δεν τα ξέρατε και από την πρώτη φορά?

    Τα ήξερα, απάντησε ο βασιλιάς, αλλά έπρεπε να ξαναέρθετε σε 3 μήνες, γιατί τόσο υπολόγιζα πως θα μου πάρει εμένα να κόψω τα γλυκά. Δεν θα μπορούσα να συμβουλέψω για κάτι αν δεν το έχω κάνει εγώ πρώτα? Πως θα γινόμουν πειστικός?

    Δεν ξέρω αν ο γιος της φτωχής γυναίκας έκοψε τελικά τα γλυκά. Ξέρω μόνο πως αν συνεχίσουμε να ξεσκονίζουμε και δεν γίνουμε ζωντανό παράδειγμα για τα παιδιά μας, εκείνα θα μας αγνοήσουν και θα τραβήξουν το δρόμο τους… πωπω… ένα κατεβατό έγραψα… συγνώμη…

    Καλημέρα Νατασσάκι μου🙂

  20. Καλημέρα Έλενα! Όμορφη η ιστορία σου! Είδες; Από εμάς περιμένουν, κι αν πρώτοι εμείς δεν αλλάξουμε…

    Καλημέρα να έχεις, και check your mail! 😉

  21. Εγώ γιατί δεν κατάλαβα την ιστορία; Να μου πεις, και στο σχολείο καταλάβαινα τίποτα; Βούρλο μπήκα, βούρλο βγήκα η αγράμματη😦

  22. Μαριλένα μου τι δεν κατάλαβες; Ο μύθος λέει ότι αν δεν δώσεις εσύ πρώτα το παράδειγμα, με πράξεις και όχι με λόγια, δεν κάνεις τίποτα! Κι εσύ το δίνεις το παράδειγμα, πάντως – και άστα αυτά περί βούρλου…τέτοια κείμενα δεν τα γράφουν βούρλα! (για το τι μαθαίναμε στο σχολείο & αν ήταν χρήσιμα δεν θα το σχολιάσω, γιατί θα πρέπει να μιλάω ώρες, πρωί πρωί…κάνει και ζέστη… τα πήρες χαμπάρι τα μικρά πάλι χθές; 🙂 )

  23. ε,λοιπόν έχω δίκιο που πάντα θαύμαζα τις γυναίκες που διάβαζαν εφημερίδες..

    υγ αν πιάνονυ τα ζώδια .είμαι και εγώ μια από αυτές!!!!!!

  24. Πολύ καλό το νηπιαγωγείο, στα υπόψη!!! Ελπίζω μέχρι να κάνω κι εγώ παιδάκι να έχουν γίνει άλλα 2-3 τέτοια!
    Κι η ιστοριούλα πολύ καλή. Να παίρνουν τα παιδιά παράδειγμα από εμάς. Αλλά από ότι βλέπω στις φωτο Νατασσάκι ο Άκης είναι ήδη δρομολογημένος δημιιουργικά. Μπράβο!

  25. Μπράβο του δάσκαλου, μπράβο στον συντάκτη, γιατί τα καλά νέα σπανίζουν, μπράβο και σ΄εσένα, γλυκοπατατονατασάκι!😀

  26. Εγώ δεν καταλαβαίνω την ιστορία.
    Εγώ, δεν θέλω να είμαι παράδειγμα.
    Εγώ, είμαι μεγάλος με τιράντες και γυαλιά κι όλο φοβάμαι το αύριο.
    Επίσης κάνω καλό παστίτσιο!!

Τα σχόλια είναι κλειστά.